• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Hallo

Ik kan voor een zacht prijsje een oude PC van iemand overnemen, maar die zou ik dan gewoon gaan gebruiken om wat te oefenen in overclocken.
Ik heb al even gevraagd welk mobo erinzit en dat is een MS-6344.
Nu vind ik er niets over op Google, en vroeg ik mij af of misschien iemand van jullie mij kan vertellen of die een goed bordje is om mee te overclocken.

Voor de rest zit er 256mb RAM in *type onbekend*, onbekende CPU en een 4.3 gig hdd

Grtz
Kosty

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

MS-6344 klinkt als een simpel MSI-bordje dat je in bijvoobeeld HP's, Compaq's en Dell's e.d. vindt. Dit in combinatie met 'onbekende' CPU en 'onbekend' RAM voorspelt niet veel goeds wat betreft overclockbaarheid.

In ieder geval moeten we echt meer informatie hebben voor hier iets zinnigs over gezegd kan worden...

edit:
Na een beetje googlen lijkt het een S370 moederbord te zijn. Op zich kun je daar nog best leuke dingen mee doen, alleen hangt het wel erg van BIOS e.d. af. Als het BIOS zo'n fabrikantspecifiek BIOS is zijn alle overclockmogelijkheden waarschijnlijk uitgeschakeld.

Nogmaals, meer info over CPU en RAM is in ieder geval gewenst (en evt wat dat zachte prijsje is, wellicht zijn er betere opties te verzinnen om te beginnen met overclocken).

[ Voor 41% gewijzigd door Mad Marty op 30-06-2008 12:10 ]

Rail Away!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een of ander OEM bordje met socket 370. Zit dus een PIII of een Celeron op zo uit mn hoofd. Als het een PIII is heb je wel een beetje speling, maar een Celeron heb je vrij weinig aan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afaik is de MS6344 een NEC OEM bordje dat gemaakt is door MSI. Zijn op zich wel te OCen, al zal de bios niet lekker meewerken. Zo te zien is het een s370 bordje, dus een intel P3 of Celeron erin. het is OCbaar, maar als je het jezelf makkelijk wil maken zou ik gewoon een modern bord pakken en alles vanuit de bios doen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kosty schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:03:
Hallo

Ik kan voor een zacht prijsje een oude PC van iemand overnemen, maar die zou ik dan gewoon gaan gebruiken om wat te oefenen in overclocken.
Ik heb al even gevraagd welk mobo erinzit en dat is een MS-6344.
Nu vind ik er niets over op Google, en vroeg ik mij af of misschien iemand van jullie mij kan vertellen of die een goed bordje is om mee te overclocken.

Voor de rest zit er 256mb RAM in *type onbekend*, onbekende CPU en een 4.3 gig hdd

Grtz
Kosty
Het is een MSI moederbord. Maar het komt nog uit de PIII tijdperk zag ik met google.
Ja wat is goed over te klokken. Niemand kan je dat van te voren zeggen. Misschien wil je moederbord wel maar daar heb je niks aan als de CPU niet wilt.

Als ik jouw was zou ik eerst eens even wat inlezen op overclocken etc.

• Kosty
De prijs is 5euro, heb net even gebeld voor de BIOS (Dat wist hij dan weer wel 8-) )
De bios is een AMI BIOS 62710 uit 2001

Dus dit is niet geschikt om te OC'en ? Spijtig :/

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nuja, je kunt er best wat mee doen en voor vijf euro zul je je geen buil vallen, alleen aangezien we niet weten wat voor CPU er bij zit e.d. is het moeilijk in te schatten hoe ver je zou komen. Je hebt er waarschijnlijk meer aan om wat meer uit te geven aan een Socket A / Athlon XP-setje waarmee je vanuit het BIOS makkelijk kunt overclocken.

Rail Away!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:13
Kosty schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:14:
De prijs is 5euro, heb net even gebeld voor de BIOS (Dat wist hij dan weer wel 8-) )
De bios is een AMI BIOS 62710 uit 2001

Dus dit is niet geschikt om te OC'en ? Spijtig :/
Ik denk dat dit iets te makkelijk is vrind om hier zomaar je vragen naar te zetten.

Heb je deze al bekeken?
Frequently Asked Questions TCA
Frequently Asked Questions DOC ver. 3.0

En google al eens gevraagd? wordt toch tijd voor een icoontje met slotje! :P

discogs

• Kosty
Ik kreeg net een belletje terug.
Er zit een PIII 733mhz CPU in !

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dat is een Pentium EB 133 FSB dus denk niet dat je ver komt met océn.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Ik denk niet dat je ver gaat komen met een P3 733 en OEM MSI mobo.
Mijne deed max 145fsb ofzo, op een gare MS-6309, maar totaal niet stabiel. Als je pech hebt is het een Dell en daar is normaal overklokken erg lastig mee.

[ Voor 5% gewijzigd door InfinityG35 op 30-06-2008 18:25 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 20:22
Ik heb nog wel een mobile barton systeem liggen dat ik wel van de hand wil doen.
Ga hier ff niet verder opin want dat is volgens mij niet de bedoeling, als je meer info wilt kan je een pm sturen!
Pagina: 1