Toon posts:

Monteur voor ISRA punt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik ADSL genomen. Dit is van KPN, HetNet. Nu kreeg ik een brief dat er iets aan de aansluiting van het huis moet gebeuren en dat ik dit zelf niet kan doen maar dat er een monteur langs moet komen. Nou is goed, maar problemen met de deurbel dus moet die op mijn mobiel bellen. Was afgesproken maar uiteindelijk vind ik een briefje van de monteur dat die langs is geweest, maar hij heeft mijn mobiel dus niet gebeld. Nou een nieuwe afspraak gemaakt maar dat duurd me allemaal iets te lang ben al paar weken bezig en ben het zat.
Nu gaat het dus om het ISRA punt, kan ik dat niet gewoon zelf doen ook al zeggen ze van niet? Lijkt me dat het een paar kabeltjes omwisselen is?
Ik zit trouwens op een adres waarbij er ongeveer 4 bedrijven onder me zitten en 3 kamers. Dit zit allemaal op 1 ISRA punt.

De kabel links boven waar dat orangje en witte kabeltje op aangesloten zitten loopt naar mijn kamer.

Foto van het ISRA punt:
Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1214817142.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 11:13 ]

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je niet meer weet dan dat het je lijkt dat er een paar kabeltjes omgewisseld moeten worden, zou ik er niet aan beginnen. Het is volgens mij ook niet toegestaan om zelf het ISRA punt open te maken, laat staan wijzigingen aan te brengen. Stel voor dat jij de telefonie en internet verbindingen van de vier bedrijven onder je stuk maakt...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
KPN en bellen? Nee, dat doen ze vrijwel nooit is mijn ervaring.

Aangezien t een gecombineerd ISRApunt is, zou ik gewoon even KPN bellen. Vermoedelijk is de kabel al correct aangesloten, of ze hebben een ander aderpaar gebruikt voor jouw adsl.
KPN kan zo aangeven op welke dikader op je israpunt ie binnenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, probleem is dat ik al meer dan 4uur aan de telefoon heb gezeten met die gasten. Ze verbinden me steeds door met andere mensen die van de juiste afdeling zouden moeten zijn maar uiteindelijk wordt OF gewoon de verbinding verbroken, OF ik krijg te horen dat ik terug gebeld wordt, wat ze vervolgens niet doen. Als ik er wat van zeg wordt ik in de wacht gezet en krijg ik ineens iemand anders aan de lijn die geen idee heeft waarom ik ben door verbonden.
Vandaar dat ik het nu maar op een andere manier wil proberen en dat is door het zelf te doen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:44:
Ja, probleem is dat ik al meer dan 4uur aan de telefoon heb gezeten met die gasten. Ze verbinden me steeds door met andere mensen die van de juiste afdeling zouden moeten zijn maar uiteindelijk wordt OF gewoon de verbinding verbroken, OF ik krijg te horen dat ik terug gebeld wordt, wat ze vervolgens niet doen. Als ik er wat van zeg wordt ik in de wacht gezet en krijg ik ineens iemand anders aan de lijn die geen idee heeft waarom ik ben door verbonden.
Vandaar dat ik het nu maar op een andere manier wil proberen en dat is door het zelf te doen.
Gewoon bellen naar 0900-1407, kies optie 4 en dan adsl. Vraag of ze even een meeting kunnen doen om te kijken op welk aderpaar jouw signaal staat.
Maar ik vermoed dat er laswerkzaamheden nodig gaan zijn, en dat is dus ook in de centrale. Daar mag jij dus niet in.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:26:
[...]

Gewoon bellen naar 0900-1407, kies optie 4 en dan adsl. Vraag of ze even een meeting kunnen doen om te kijken op welk aderpaar jouw signaal staat.
Maar ik vermoed dat er laswerkzaamheden nodig gaan zijn, en dat is dus ook in de centrale. Daar mag jij dus niet in.
Uhh... waarschijnlijk zijn het werkzaamheden die niks met zijn aansluiting te maken hebben? :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Erg slecht dat de monteur niet op de juiste manier contact met je heeft opgenomen maar even wat anders: het ISRA-punt is eigendom van KPN. Op het moment dat je er zelf aan gaat spelen en er gaat iets fout, kunnen alle kosten (ook van derden die over hetzelfde punt hun verbinding hebben lopen) op jou verhaald worden.

Just my 2 cents...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Naja dan wacht ik maar af. Heb verder alles liggen dus zodra dat isra punt is aangepast kan ik eindelijk aan de slag.

Bedankt in ieder geval.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:50:
Naja dan wacht ik maar af. Heb verder alles liggen dus zodra dat isra punt is aangepast kan ik eindelijk aan de slag.

Bedankt in ieder geval.
Uit je "ik heb verder alles liggen" begrijp ik dat je nog niet even je modem aan de lijn geprikt hebt?
Zou ik dan maar eens proberen!
Pagina: 1