Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

AutoStart na install MSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie morgen,

Ik heb met het programma Advanced installer van diverse files een MSI file gemaakt die helemaal geinstalleerd wordt, via een batch gebeurd dit silent.

Nu is er eigenlijk nog een klein probleem, hoe kan ik zorgen, dat na de installatie het "programma" automatisch gestart wordt.

Want nu worden alleen de files in program files uitgepakt, maar moet er nog handmatig naar de juiste file gezocht worden.
Weet iemand een programma/instellings/commando om automatisch dit programma op te laten starten.

Ik heb MSI Launch al gebruikt, maar dat werkt niet.

Hopelijk kan iemand me helpen.

thnx

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je install wordt gedaan met een batch bestand? Dan kan je daarna toch de juiste exe starten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus het probleem, dat werkt niet.

Ik heb dit script :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@echo off

ECHO Installing HG Service
msiexec /i HG.msi  /qn

c:
cd \
cd "Program Files\HGIS WPI\start_WPI.bat"
WPI.bat

Exit

Zoals ik het zie zou dus in de program files een ander batch bestand opgestart moeten worden, maar dit werkt niet.
Na de silent install valt de batch file dood neer en eindigt het proces.
Als ik het path via RUN plak, werkt het wel.

Ik heb ook al geprobeerd via Call en dan de MSI via een appart batch bestand te laten openen, maar dit heeft geen effect, precies het zelfde.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:27

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:33:
Ja dat is dus het probleem, dat werkt niet.

Ik heb dit script :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@echo off

msiexec /i HG.msi  /qn

c:
cd \
cd "Program Files\HGIS WPI\start_WPI.bat"
WPI.bat

Exit

Zoals ik het zie zou dus in de program files een ander batch bestand opgestart moeten worden, maar dit werkt niet.
Na de silent install valt de batch file dood neer en eindigt het proces.
Als ik het path via RUN plak, werkt het wel.

Ik heb ook al geprobeerd via Call en dan de MSI via een appart batch bestand te laten openen, maar dit heeft geen effect, precies het zelfde.
en als je "start c:\blaa\blaa.exe" ? doet?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54
Denk dat dit beter werkt ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
@echo off

msiexec /i HG.msi /qn

"C:\Program Files\HGIS WPI\start_WPI.bat"

Exit

Je probeerde via het script naar de folder "Program Files\HGIS WPI\start_WPI.bat" te gaan, bestaat die folder ook echt ??
Of wil je eigenlijk naar "Program Files\HGIS WPI" ?

[ Voor 35% gewijzigd door mhoogendam op 30-06-2008 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sa1 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:41:
[...]
en als je "start c:\blaa\blaa.exe" ? doet?
Dan werkt het ook wel, alleen komen er 2 meldingen fout meldingen dat een bepaald bestand niet gevonden kan worden. Maar dit komt door het programma.

Als ik in de batch file de *.bat verander in de exe file, krijg ik precies het zelfde.
Helemaal niets :(

Verwijderd

Topicstarter
mhoogendam schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:42:
Denk dat dit beter werkt ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
@echo off

msiexec /i HG.msi /qn

Exit

Je probeerde via het script naar de folder "Program Files\HGIS WPI\start_WPI.bat" te gaan, bestaat die folder ook echt ??
Of wil je eigenlijk naar "Program Files\HGIS WPI" ?
Ik heb de code wat jij zegt gebruikt, en dat werkten ook niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
@echo off

msiexec /i HG.msi /qn

Exit

Maar de MSI file maakt die directory aan, dus die bestaat wel.
En dat bestand staat ook gewoon op de plaats zoals in het batch bestand aan gegeven.
Aleen door iets?? wordt de file niet geopend.
Ik heb al met time out en pause geprobeerd, ik dacht dat windows de files eerst moest laten.
maar met een pause van 45 seconde heeft het nog steeds geen baat.

:(

Verwijderd

Topicstarter
BTW...

Het hoeft niet persee iets CMD based te zijn. Mocht iemand iets van VBS ofzo weten kan dat ook.
Ik heb voor CMD gekozen omdat het vrij makkelijk is.
Maar andere source is altijd welkom

• mhoogendam
Wat staat er in die start_WPI.bat ?

Verwijderd

Topicstarter
een gigantische grote code :

code:
1
2
@echo off
.\HGIS.hta

:P:P

• mhoogendam
zozo ... :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
@echo off

msiexec /i HG.msi /qn

"C:\Program Files\HGIS WPI\hgis.hta"

Exit

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

ik zou heel graag wille zegge hartelijk bedankt.
Maar het werkt nog steeds niet.

Tussen dit :
code:
1
msiexec /i HG.msi /qn

en dit
code:
1
"C:\Program Files\HGIS WPI\hgis.hta" (of bat)

gaat het fout.
Dan van het script ineens dood neer.
Via de CMD en dan het path/ file zoeken werkt ook niet.
Dan valt de CMD meteen weg.

Op 3 verschillende systemen.
Dus aan mijn XP install ligt het ook niet :S

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh, voordat we je echt bij het handje moeten gaan houden: Wat gaat er precies mis? Heb je al zelf een cmd.exe o.i.d. geopend en je installatie script met de hand gerunt om foutmeldingen te bekijken? Welke foutmeldingen kreeg je precies? En je hebt door dat in de bat file die je hebt gegeven een fout zit in het CD commando (de directory die je opgeeft bestaat niet namelijk).

En er zijn installers waarbij je kan aangeve dat er direct wat gestart of geopend moet worden. Waarom gebruik je zo'n optie niet als je toch al een volledige installatie laat maken?

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 30-06-2008 11:11 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• mhoogendam
Check even goed de paden van de bestanden en zet die ipv FULLPATH in de volgende VBS
VBScript:
1
2
3
4
5
On Error Resume Next
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "msiexec.exe /i FULLPATH\HG.msi /qn", 3,True

WshShell.Run "FULLPATH\hgis.hta", 3,True

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:09:
Eeh, voordat we je echt bij het handje moeten gaan houden: Wat gaat er precies mis? Heb je al zelf een cmd.exe o.i.d. geopend en je installatie script met de hand gerunt om foutmeldingen te bekijken? Welke foutmeldingen kreeg je precies? En je hebt door dat in de bat file die je hebt gegeven een fout zit in het CD commando (de directory die je opgeeft bestaat niet namelijk).

En er zijn installers waarbij je kan aangeve dat er direct wat gestart of geopend moet worden. Waarom gebruik je zo'n optie niet als je toch al een volledige installatie laat maken?
Ik heb met de hand alles geopend. Alle paden bestaan in de volgorde zoals ze geopend worden.
de installatie gaat ook goed, alleen alles achter elkaar gaat fout.

Na de silent install van de MSI zou dus de HGIS.hta op moeten starten.
Dit gebeurd niet. Als ik dit script via de CMD open, komt de melding dat C:\program niet bestaad.
Terwijl als ik dit path via run intyp, het wel werkt. dus het path bestaat wel.

Alleen hoe en wat ik nog moet doen weer ik niet meer.

Ik heb via Advanced installer ook al met parameters gewerkt. Maar ook dat werkt niet.
Weet jij misschien een programma waardat de functie autolaunch (oid) wel in zit?

Verwijderd

Topicstarter
mhoogendam schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:11:
Check even goed de paden van de bestanden en zet die ipv FULLPATH in de volgende VBS
VBScript:
1
2
3
4
5
On Error Resume Next
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "msiexec.exe /i FULLPATH\HG.msi /qn", 3,True

WshShell.Run "FULLPATH\hgis.hta", 3,True
Bedankt,
ik zal het eens gaan proberen.

laat weten mocht het werken,

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik ergens het probleem gevonden.
Als ik de bestanden naar C:\HGIS WPI kopieer werkt het wel.
Met het commando naar program files gaat het dus ergens fout:S.

Zou toch eigenlijk wel moeten werken? of heeft dit iets met rechten te maken?

Allemaal heel erg bedankt, met dat VBS script kom ik een heel eind in de goede richting.

Thnx

• soczol
  • Laatst online: 17-11 17:58

soczol

Doet iets met energie

Is het niet gewoon zo dat msiexec in de achtergrond wordt uitgevoerd, en dus meteen returned na het aanroepen? In dat geval zal dan meteen de volgende regel worden uitgevoerd, die een bestand probeert te starten die nog niet bestaat (er even vanuitgaande dat de installer deze file maakt).

Heb je zelf al een simpel logfiletje gemaakt, die bijvoorbeeld voor het starten van msiexec de tijd wegschrijft, en voor het starten van de applicatie, bijv:

code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
echo "%DATE% %TIME%: Starten msiexec.." >> %TEMP%\installer.log
*starten van msiexec*

echo "%DATE% %TIME%: Starten van applicatie.." >> %TEMP%\installer.log
*starten van applicatie*

Disclaimer: Niet gecontroleerd

Mocht uit deze logfile vervolgens blijken dat de applicatie inderdaad direct na het starten van msiexec wordt gestart, dan zul je ervoor moeten zorgen dat er gewacht wordt totdat msiexec voltooid is, voordat de applicatie gestart mag worden. Kijk hiervoor eens naar de /wait parameter van start.exe.

Wordt er toch netjes gewacht todat msiexec voltooid is, dan zul je moeten kijken waarom de applicatie nog niet aanwezig is na het uitvoeren van de installatie ;)

[ Voor 1% gewijzigd door soczol op 30-06-2008 16:11 . Reden: typo's ftw ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Daar waar soczol aan zit te denken, zit ik ook aan te denken. Het MSIEXEC process wacht niet.

Je zou ook het opstarten in de MSI zelf kunnen verwerken, niets anders dan een custom action in de Execute Immediate zetten. En de order net voor Install Finalize zetten.

Pvouput live

• mhoogendam
Even korte uitleg van WshShell.Run
WshShell.Run strCommand [,intWindowStyle] [,bWaitOnReturn]

The Run method creates a new process and runs the command specified by strCommand. The optional parameter intWindowStyle is used to set the window style of the program being run. If the optional parameter bWaitOnReturn is set to True (default is False), then Run will return the return value returned by strCommand. Otherwise it returns 0. Also, if bWaitOnReturn is set to True, then the script will suspend its execution until strCommand finishes.

The following table shows the available settings for intWindowStyle.
Bron: Devguru
In de vbs staat de bWaitOnReturn op True en zal dus wachten met het uitvoeren van de volgende commando tot het process is beëindigd.

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Probeer het eens met Progra~1 ipv 'Program Files' ? Ik heb zelf wel eens dit probleem gehad met Windows icm padnamen met spaties (ik durf alleen niet te zeggen of dit ook onder XP/Vista was).

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik het proberen met het volgende :

code:
1
%systemdrive%\Progra~1\HGIS\start.bat

Toch?

• soczol
  • Laatst online: 17-11 17:58

soczol

Doet iets met energie

Als je inderdaad een variabele wilt hebben voor de locatie naar Program Files, dan kun je ook gewoon %PROGRAMFILES% gebruiken geloof ik; %programfiles%\HGIS\start.bat, dus.

Maar heb je zelf nou al 't een en ander geprobeerd? Al iets van resultaat/vooruitgang?
Pagina: 1