Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Bestand zichtbaar als ingelogd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestand op mijn site staan (bestand.pdf) en die wil ik beschermen.
Nu wordt de security geregeld met sessie en kan ik natuurlijk doen iets als:

if($ingelogd)
{
echo $linknaarbestand;
}
else
{
echo "niet toegangelijk";
}

Maar als ik $linknaarbestand nu weet, dan kan ik het bestand alsnog downloaden.
Iemand een idee?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11 22:31

Sosabowski

nerd

buiten je documentroot plaatsen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niet direct verwijzen naar je bestand, maar via een "proxy"* het bestand aanleveren?

* bijv. een url die een sessie id bevat ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:24:
buiten je documentroot plaatsen?
En hoe link ik er dan heen?

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:25:
Niet direct verwijzen naar je bestand, maar via een "proxy"* het bestand aanleveren?

* bijv. een url die een sessie id bevat ;)
Die snap ik even niet.
Heb hier nog te weinig ervaring mee

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Net als een gewone pagina kun je een bestand ook door php aan laten leveren, het is alleen een ander document type.

Who is John Galt?

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:43:
[...]

Die snap ik even niet.
Heb hier nog te weinig ervaring mee
Een soort downloadscript. Het bestand is niet direct beschikbaar, maar wordt vanuit het script gestreamed naar de user. Dit geeft je de mogelijkheid om in het script te checken of het bestand wel of niet gedownload mag worden.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
scarhand schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:50:
[...]

Een soort downloadscript. Het bestand is niet direct beschikbaar, maar wordt vanuit het script gestreamed naar de user. Dit geeft je de mogelijkheid om in het script te checken of het bestand wel of niet gedownload mag worden.
En om dan dubbel veilig te zijn; stream hem dan vanuit een locatie buiten je docroot (zoals hierboven genoemd). Zo weet je zeker dat iemand er nooit ongevraagd bij kan.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
@TS: Hier staan wat handige voorbeelden: http://nl3.php.net/manual/en/function.readfile.php

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Standaard oplossing: bestand in een aparte directory zetten en die directory afgrendelen met username/password autorisatie.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sam.vimes schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:18:
Standaard oplossing: bestand in een aparte directory zetten en die directory afgrendelen met username/password autorisatie.
En zodra die user/pass bekend is heb je geen controle meer erover. :z Een script welke een bestand output biedt gewoon heel veel voordelen en is echt niet zo lastig om te implementeren...

{signature}

Pagina: 1