Intel Turbo Memory - Device cannot start

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32
Sinds een week of 2 heb ik een nieuwe laptop. De Dell XPS M1330. Deze heeft een vrij mini-PCI-E slot over (WWAN slot in dit geval) dus besloot ik daar maar een 2GB Intel Turbo Memory module in te zetten. Ik draai Vista HP x64.

Nu wil dat kreng niet werken. Device Manager geeft een "uitroepteken" aan met de melding 'This device cannot be started (Error 10)'.

Wat niet werkt:

- Nieuwste Intel drivers (1.5.0.1013 geloof ik) voor Vista x64
- Dell Drivers (iets ouder geloof ik)
- SATA mode op AHCI en Flash Device (oid) aan in BIOS
- Eerst drivers, dan kaartje en andersom

Lijkt mij geen driverprobleem om eerlijk te zijn. Het kaartje wordt geinstalleerd en geeft geen driverfouten, enkel dat ie niet kan starten. Verder herkend de Turbo Memory Console van Intel het gevalletje ook als zodanig maar kun je er niks mee.

Gevalletje DOA, of is er nog iets anders wat ik kan proberen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik denk eerder dat het een gevalletje Dell is. Slot accepteert dan alleen bepaalde manufacturer codes, anders laat het slot de kaart niet starten.
Dus alleen Dell kaartjes werken in dat slot.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Volgens mij ben jij in de war met Compaq ;) De laptops van dell accepteren gerust alle merken hardware zonder gezeur.

Al geprobeerd op turbo memorey kaartje in een andere mini-PCI-E slot te plaatsen ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:07:
Volgens mij ben jij in de war met Compaq ;) De laptops van dell accepteren gerust alle merken hardware zonder gezeur.

Al geprobeerd op turbo memorey kaartje in een andere mini-PCI-E slot te plaatsen ?
Niet dus ;) ik heb er enkele in handen gehad, nieuw kaartje van Intel er in en maar niet willen werken. Originele van Dell terug en gaan.
Goed, dat waren wifi kaartjes, maar toch.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32
Volgens mij is Intel ook meteen de enige fabrikant van Turbo Memory (sowieso van de naam, die is van hun ;) ) dus dat moet gewoon werken lijkt me.

Andere slot niet getest inderdaad, ik las namelijk ergens dat dat slot sowieso alleen geschikt is voor wireless apparaten. Overal geeft men ook aan dat het WWAN slot hiervoor gebruikt moet worden. Maar als ik thuis komt zal ik het eens proberen.

Andere suggesties blijven welkom!

EDIT: Lees toevallig net op de Dell website:
The Intel Flash Cache Logic Chip must be installed in either the dedicated Intel Flash Cache Logic Chip Mini-Card (FCM) slot or the WWAN / FCM Mini-Card slot. The Intel Flash Cache Logic Chip cannot be installed in the WLAN Mini-Card slot.
Bron

Dus dat gaat sowieso niet werken.

[ Voor 37% gewijzigd door The Realone op 30-06-2008 10:12 ]