Toon posts:

Gekopieerde CD's iedere keer leeg?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik problemen met het kopieren van CD's.

Ik maak gebruik van clonecd 2.8.4.2 en van cdrwin 3.8. Als ik met een van de programma's een CD kopieer dan zegt de explorer na het kopieren dat op de gebrande CD geen files en/of directories staan. Er is wel degelijk gebrand (dat kan ik zien aan het oppervlak van de CD), maar het lijkt wel alsof de TOC niet correct is geschreven of iets dergelijks.

Wat wel door explorer correct wordt gezien is de grootte van de image op de CD. Die is exact gelijk aan de grootte van de data die gebrand is.

Het maken van een cuesheet onder CDRWIN die vervolgens branden gaat trouwens wel goed. Het back-uppen van enkele files lukt dus, maar het gaat om een kopie van een CD dat misgaat.

De CD's die ik wilde kopieren waren trouwens niet beveiligd tegen kopieren.

Weet iemand wat ik hier nu aan kan doen???? Ligt het aan de burnprogramma's? Of misschien aan m'n CD brander (HP 9100)? Of misschien iets anders?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

backupdevice

No Risk , Full Push

probeer een te re-booten en kijk dan eens of verkenner nu wel aangeeft dat er iets op die cd staat

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. Helaas, geen resultaat. Ook door andere CD/DVD spelers wordt weergegeven dat op de CD's geen files en/of directories staan.

Verwijderd

Je gebruikt toch niet perongeluk een wat - uh - minder legaal serial number om CDRWIN te registreren?

Want dat pakt ie wel, maar dan verneukt ie vervolgens al je cd's.

En dat je het ook met CloneCD hebt vind ik vreemd.

Beetje Duh-vraag, maar je haalt je cd's toch wel uit je writer nadat ze gebrand zijn en legt ze er dan opnieuw in?

Verwijderd

Welke writer heb je ? ondersteunt ie On the fly kopieren? hoeveelgeheugen zit erin?
staat DMA aan op je writer (ondersteunt ie het uberhaupt wel?)

GrTz. J

Verwijderd

Topicstarter
De serienummers zijn niet illegaal. Dus daar ligt het ook niet aan.

Ik haal inderdaad de CD eerst uit de brander en doe hem er vervolgens weer in, dus dat is het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
De writer die ik heb is de HP 9100.
Hij ondersteunt on the fly kopieren.
Ik heb 128Mb geheugen.
DMA staat inderdaad aan. Ik weet niet of ie het wel ondersteunt. Hoe kan ik daar achter komen?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:23

Yucko

One clown to rule them all !

als je nu eens gewoon 1 burnprogje installeerd, en dat dan gebruikt. Verschillende software om te burnen wil wel eens problemen opleveren ... niet altijd maar soms wel. Maar kan ook probleem met burner zijn.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Ik zoiets soort gelijks alleen dan met cue en bin filetjes ook met CDR-win 3.8 en een LG-brander. Ligt dit aan de cue-filtjes ?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
gezien ik veel met psx cdtjes bezig ben, heb ik dus ook veel (lees aleen) maar met cdrwin te maken... Ik ken iemand met 3.8a en een officiele gekochte serial, en dat progje werkt hier ook niet, veel problemen, cd wel geschreven en cdtjes toch geen inhoud.. dat geld ook voor de b versie, ik gebuik aleen maar 3.7c tm f en heb ook speciaal voor de psx geneuzel een px8220 gekocht en geen snellere omdat deze niet door 3.8x goed werkt. lullig, maar toch waar...

en de wat mindere officiele serials werken hier ook gewoon perfect op.. :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04 12:37

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik heb dezelfde brander, ik gebruik ook CloneCD en standaard Easy CD Creator en dat CD Copier allemaal werkend naast elkaar.
Wat ik wel vaak heb is dat hij lege cdtjes weigert.....
Knipperend rood lampje enzo :(

Verwijderd

ik heb dit probleem ook een tijdje gehad met mijn ACER 8x4x32x IDE

mijn oplossing na 5 cd's te hebben verziekt...

NIEUWE FIRMWARE!!

misschien dat er ook voor jouw brander nieuwe firmware uit is?

GrTz. J

Verwijderd

al gekekenof de cd leesbaar is in je schrijver, zo ja dan moet je de cd anders eens aflsuiten (sessie sluiten)

Verwijderd

nieuwe driver's software enz. kun je op dit adres vinden:

http://www.hp.com/cposupport/prodhome/hpcdwriter18530.html

of

http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpcdwriter18530_swen.html

en firmwareupdates staan op dit adres:

http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpcdwriter18530_swen.html#Firmware

of de directe link naar de download van de firmware

http://www.hp.com/cposupport/information_storage/software/9100_10c.exe.html

ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders is het misschien handig om een cd NIET als multisessie te branden maar gewoon direct afsluiten na het schrijven bij mij hielp dat nl. ook

Vriendelijke groeten,

Johan Schaap (helpme@johanschaap.nl)

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt allemaal. Ik heb de nieuwste drivers net gedownload en ga het vanavond thuis proberen. Ook zal ik kijken of een oudere versie van cdrwin uitkomst biedt. Het is namelijk erg zonde van alle CD's die ik iedere keer kan weggooien.
Nieuwe tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik bij het kopieren van een CD trouwens zien of ik de CD als multisessie brandt????

Het probleem doet zich enkel voor bij het kopieren van een CD en nooit bij het branden van bv een backup van enkele files.

De CD's die de laatste tijd zijn mislukt zijn denk ik ook geen multisessie CD's. Het zijn gewoon kopieen van CD's die ik de afgelopen tijd heb aangeschaft (airfix dogfighter en homeworld cataclysm).

Verwijderd

dit probleem heb ik ook, nieuwste firmware helpt niet, toevallig he ik heb ook een HP9100, bij psx cd's gaat t mis
als je iets anders fikt gaat t wel goed

ik heb nix meer geprobeerd, ik gebruik nu discjuggler, clonecd en ezcd 4.0.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 10:05 schreef fayso het volgende:
dit probleem heb ik ook, nieuwste firmware helpt niet, toevallig he ik heb ook een HP9100, bij psx cd's gaat t mis
als je iets anders fikt gaat t wel goed

ik heb nix meer geprobeerd, ik gebruik nu discjuggler, clonecd en ezcd 4.0.
okeej... nog een keer... al die brandprogramma's hebben eigen drivers om je cdwriter mee an te sturen...

meerdere programma's kunnen elkaar in de weg gan zitten (kwa drivers en commando's)

Oftewel probeer eens om alleen het originele programma te gebruiken..

ik gebruik alleen nero burning en heb sinds ik nieuwe firmware heb geupload geen problemen met mijn brander..

Succes

GrTz. J
Pagina: 1