Toon posts:

lan achter Zyxel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal
Ik ben een behoorlijke niets weter van netwerken , dus daar om stel ik hierr een vraag.
Ik krijg binnenkort Telfort en heb van hun een multipc modem gekregen , ( nou ja gekregen)

Er loopt nu een kabel van mijn Isra punt naar het huidige linksys modem onder de vloer door. Dit werkt goed.

Er staat in div topics , dat ik nu die kabel in de wlan stekker kan doen ipv dsl , maar mijn vraag is : Is dit wel de goede kabel? Moet ik geen gele of andere soort hebben > het stekkertje is iets smaller dan de wan poort.

hartelijk dank bij voorbaat

Verwijderd

Dat stekkertje wat je noemt, is je binnenkomende lijn, deze moet je ALTIJD met de ADSL aansluiting op je modem verbinden. Als je daarna een router wil gaan plaatsen, zet je deze op de WAN poort van je ADSL modem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat we elkaar goed begrijpen.
Het stekkertje van het kleine draadje van de Zyxel gaat in het israpunt . Dan ligt er nog de oude verbinding , die vroeger van het israpunt naar mijn linksys liep . Kan ik deze stekker in de lan van mijn zyxel doen en verbinden met de lan van mijn linksys? Of moet ik een nieuwe kabel trekken ?

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mij is die kabel die naar je Linksys gewoon je line in.
Dat is een smaller stekkertje. Die moet bij je Zyxel in je line in of hoe dat poortje op een zyxel ook heet.
Maarja een kabel van je isra onder je vloer door je huis en daar je modem neerzetten is niet ideaal voor je verbinding.
Persoonlijk zou ik je modem naast je ISRA zetten en van daaruit je PC's aansluiten.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:04:
Hallo allemaal
Ik ben een behoorlijke niets weter van netwerken , dus daar om stel ik hierr een vraag.
Ik krijg binnenkort Telfort en heb van hun een multipc modem gekregen , ( nou ja gekregen)

Er loopt nu een kabel van mijn Isra punt naar het huidige linksys modem onder de vloer door. Dit werkt goed.

Er staat in div topics , dat ik nu die kabel in de wlan stekker kan doen ipv dsl , maar mijn vraag is : Is dit wel de goede kabel? Moet ik geen gele of andere soort hebben > het stekkertje is iets smaller dan de wan poort.

hartelijk dank bij voorbaat
Ik zou graag wat meer info willen:
- Welk type linksys? Is het modem of 'n router?
- Als het 'n modem is, wil je dan de Zyxell wel of niet gebruiken? Ga je telefonie gebruiken?

Met die extra info is er zinniger antwoord te geven op jouw vraag.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Topicstarter
hallo magic
Linksys wag 200 wil ik als bridge gan gebruiken en de zyxel van telfort als router Daar wordt ook de telefoon op aangesloten.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Het is pas een stuk of duizend keer langsgekomen, maar goed.

De kabel die je beschrijft is gewoon de inkomende lijn (voor ADSL), die komt op je DSL poort van het ZyXEL modem.

De linksys kan als AP/Switch, daarvoor moet je de DHCP server uitzetten op dat ding , eventueel WAN connection op Disabled.

Dan vanaf de ZyXEL LAN poort naar de Linksys LAN poort. En klaar is Traffic1326.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Helemaal eens met IEFtm.
Nadat ik de info heb opgezocht van de Linksys wag200 blijkt dat dus een wirless adslmodem te zijn.
Je zult zoals eerder gesteld 'm als accespoint moeten gaan gebruiken.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen > Het is gelukt .. Traffic is weer aan `t trafficen op z`n pc
Pagina: 1