Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Image Viewer] FastStone vs. Windows-viewer

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 01:40
Achtergrond
Downloaden plaatjes met Newsleecher. Klik op plaatje om dit te bekijken.

Probleem 1
Ik gebruikte tot voor kort Windows-viewer maar begon mij te storen aan de tijd die nodig was om een plaatje te tonen.

Gedachte oplossing
Nieuwe snelle viewer installeren : FastStone Image Viewer. De extensie .jpg gekoppeld aan de nieuwe viewer.

Probleem 2
Als ik nu vanuit Newsleecher klik op een plaatje wordt het eerste plaatje snel getoond maar verbruikt FastStone vervolgens zeker een minuut 50% CPU (een van de twee cores wordt volledig gebruikt).

Vraag 1
Hoe voorkom ik dat FastStone een van mijn cores 'opvreet' en een tweede plaatje gewoon snel toont?

Mogelijke oorzaak
Ik denk zelf dat het verband houdt met het aantal plaatjes in de directory waarin het te bekijken plaatje staat. In deze directory staan bijvoorbeeld 10.000 plaatjes. Ik denk dat FastStone al deze plaatjes gaat inlezen in zijn browser.

Vraag 2
Weet iemand een viewer die dit gedrag niet vertoont?

[ Voor 9% gewijzigd door One_Gandalf op 30-06-2008 10:54 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat de mogelijke oorzaak betreft: haal 'mogelijk' maar weg ;) FastStone leest inderdaad alle plaatjes in de betreffende map vast in.

Oplossing heb ik helaas niet voor je.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Je kan ook eens andere image viewers proberen, zo geef ik voorkeur aan XnView, toch voor de snelheid ... Je kan natuurlijk ook je prentjes sorteren, 10.000 bestanden in één map is dat niet overdreven :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 11:45 . Reden: linkje gemaakt van xnview ]

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:42:
Je kan ook eens andere image viewers proberen, zo geef ik voorkeur aan XnView, toch voor de snelheid ... Je kan natuurlijk ook je prentjes sorteren, 10.000 bestanden in één map is dat niet overdreven :+
Ik word al moe als ik denk aan het uitproberen van die meer dan 40 image viewers :/

Die prentjes worden door NewsLeecher in dezelfde map vergaart en komen tegenwoordig zeer rap binnen ;)

Het liefst vind ik een viewer die niet alle plaatjes uit de map gaat inlezen als je er maar één wilt bekijken. Lees 'vind' hier als : 'ik hoop dat iemand me een image viewer aanreikt die dit doet'.

[ Voor 5% gewijzigd door One_Gandalf op 30-06-2008 16:38 ]

Verwijderd

One_Gandalf schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:34:
[...]
Ik word al moe als ik denk aan het uitproberen van die meer dan 40 image viewers :/

Het liefst vind ik een viewer die niet alle plaatjes uit de map gaat inlezen als je er maar één wilt bekijken
Tja, toch zijn het jouwwensen en jouwsysteem. Er bestaat niet zoiets als 'de beste image viewer': iedereen zal zijn of haar voorkeuren hebben. Dat is ook de reden dat er meer dan 1 viewers zijn ;)

Wil je weten wat de beste voor jou is en voor jouw systeem, dan zul je toch zelf programma's moeten gaan uittesten

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:42:
10.000 kan dan veel zijn, maar ik heb hier ook mappen met 1000+ foto's erin, als ze van hetzelfde zijn dan hoef je ze natuurlijk niet te sorteren ;)

ga dit topic in de gaten houden :) voor een snellere viewer :)

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:38:
[...]

Tja, toch zijn het jouwwensen en jouwsysteem. Er bestaat niet zoiets als 'de beste image viewer': iedereen zal zijn of haar voorkeuren hebben. Dat is ook de reden dat er meer dan 1 viewers zijn ;)

Wil je weten wat de beste voor jou is en voor jouw systeem, dan zul je toch zelf programma's moeten gaan uittesten
Mijn enige eis is dat het bekijken van een plaatje en elk willekeurig andere plaatje in een volle map (zo'n 10.000 plaatjes) snel (binnen 1 à 2 seconden) kan.

Het gaat me dus niet in eerste instantie om de beste, maar om er een te vinden die voldoet aan bovengestelde eis.

Ik kan hiervoor wel zelf een programma schrijven maar ik kan me niet voorstellen dat er geen programma's zijn die al kunnen voldoen aan mijn eis. :+

[ Voor 19% gewijzigd door One_Gandalf op 30-06-2008 16:58 ]

Verwijderd

Ik denk dat Irfanview hiervoor een goede viewer is. Zelf gebruik ik Irfanview en XNview, XNview voor het 'uitgebreide' werk, en Irfanview om even snel een plaatje te bekijken. Irfanview is één van de lichtste viewers hiervoor, en gaat ook niet meteen alle andere plaatjes laden, als je dat niet wilt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 16:46 ]

Verwijderd

One_Gandalf schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Mijn enige eis is dat het bekijken van een plaatje en elk willekeurig andere plaatje in een volle map snel (binnen 1 à 2 seconden) kan.

Het gaat me dus niet in eerste instantie om de beste, maar om er een te vinden die voldoet aan bovengestelde eis.
Tja, maar om een plaatje te vinden dat je wilt zien dan moet je toch eerst alle plaatjes kunnen zien? Hoe wil je dan je plaatje uitkiezen als 'Windows' niet automatisch tumbs laat zien van alle plaatjes? Of ben ik nou blond? :/

Het is zeker ook onzinnig op om te merken dat je met 10k plaatjes beter een aantal sub-mappen zou kunnen gebruiken? O+

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Tja, maar om een plaatje te vinden dat je wilt zien dan moet je toch eerst alle plaatjes kunnen zien? Hoe wil je dan je plaatje uitkiezen als 'Windows' niet automatisch tumbs laat zien van alle plaatjes? Of ben ik nou blond? :/
Hij gebruikt waarschijnlijk de file'manager' van Newsleecher, en hoeft niet eerst een 'thumb' te zien, alleen een filenaam.
One_Gandalf schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Mijn enige eis is dat het bekijken van een plaatje en elk willekeurig andere plaatje in een volle map snel (binnen 1 à 2 seconden) kan.
Dan is Irfanview je beste keuze.

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Het is zeker ook onzinnig op om te merken dat je met 10k plaatjes beter een aantal sub-mappen zou kunnen gebruiken? O+
In NewsLeecher wordt al voor elk 'kanaal' een thumbnail getoond. Als ik op de thumbnail klik dan wordt de applicatie gestart die is gekoppeld aan de extensie van het plaatje (meestal .jpg). De naam van het plaatje wordt als parameter meegegeven aan de applicatie/viewer.

Submappen maken gaat me nog meer tijd kosten :X

Ik zal Irfanview eens proberen. To be continued.

( FastStone Image Viewer is wel een erg mooie viewer overigens )

[ Voor 7% gewijzigd door One_Gandalf op 30-06-2008 17:04 ]

• One_Gandalf
Ik heb Irfanview geprobeerd, maar dit is het niet echt. Irfanview is wel snel overigens. Elke keer als je een nieuw plaatje aanklikt wordt Irfanview afgesloten en opnieuw opgestart. Ook wordt eerst een window getoond en zie je het window springen naar full screen. Allemaal niet fraai.

Als ik terugschakel naar Windows-viewer is dit toch wel mooier. En nu ook weer (?) snel met momenteel ruim 10.000 plaatjes in de download-directory. Humm moet nog eens te rade gaan bij mezelf waarom ik wilde overstappen.

Verwijderd

One_Gandalf schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:11:
Ik heb Irfanview geprobeerd, maar dit is het niet echt. Irfanview is wel snel overigens. Elke keer als je een nieuw plaatje aanklikt wordt Irfanview afgesloten en opnieuw opgestart. Ook wordt eerst een window getoond en zie je het window springen naar full screen. Allemaal niet fraai.
Tja, je zei eerst dat snelheid je enige eis was ;)

Ik gebruik Irfanview dan ook hoofdzakelijk als een 'quick 'n dirty' pictureviewer, om snel even een plaatje te bekijken. Wil ik iets 'fraaiers', dan heb ik daarvoor andere programma's, maar die zijn (uiteraard) weer niet zo snel als Irfanview.

Maareh... misschien zijn sommige van jouw problemen met instellingen te verhelpen? Bij mij wordt Irfvanview namelijk niet afgesloten: Als ik een nieuw plaatje aanklik, opent hij een nieuwe instantie, en het 'oude' plaatje blijft gewoon staan. Ook is mijn Irfanview zo ingesteld, dat hij niet opent in full screen, maar zich aanpast aan het plaatje (Fit images to desktop).

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

Je kan met Irfanview met behulp van spatie naar het volgende plaatje in die directory. Dat van die window is een instelling, je kan er voor kiezen dat de window zich naar het plaatje aanpast of andersom.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:44:
[...]

Tja, je zei eerst dat snelheid je enige eis was ;)

Ik gebruik Irfanview dan ook hoofdzakelijk als een 'quick 'n dirty' pictureviewer, om snel even een plaatje te bekijken. Wil ik iets 'fraaiers', dan heb ik daarvoor andere programma's, maar die zijn (uiteraard) weer niet zo snel als Irfanview.

Maareh... misschien zijn sommige van jouw problemen met instellingen te verhelpen? Bij mij wordt Irfvanview namelijk niet afgesloten: Als ik een nieuw plaatje aanklik, opent hij een nieuwe instantie, en het 'oude' plaatje blijft gewoon staan. Ook is mijn Irfanview zo ingesteld, dat hij niet opent in full screen, maar zich aanpast aan het plaatje (Fit images to desktop).
Jouw instellingen werken inderdaad. Ik wil echter niet dat er voor elk plaatje een nieuwe instantie wordt gestart. Ik heb via de tab 'Misc 1' uitgezet dat er meer dan twee instanties actief zijn. Echter dan wordt telkens eerst de oude afgesloten en een nieuwe geopend en dat is slecht voor de performance.

[ Voor 7% gewijzigd door One_Gandalf op 01-07-2008 00:14 ]

• One_Gandalf
Nitai schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:50:
Je kan met Irfanview met behulp van spatie naar het volgende plaatje in die directory. Dat van die window is een instelling, je kan er voor kiezen dat de window zich naar het plaatje aanpast of andersom.
Ik wil alles in full screen binnen dezelfde instantie. Voor een nieuw plaatje wordt telkens een nieuwe instantie van Irfanview geopend. Met de standaard Windows Viewer blijft het programma gewoon actief en toont het nieuwe plaatje.

Verwijderd

One_Gandalf schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:11:
[...]

Jouw instellingen werken inderdaad. Ik wil echter niet dat er voor elk plaatje een nieuwe instantie wordt gestart. Ik heb via de tab 'Misc 1' uitgezet dat er meer dan twee instanties actief zijn. Echter dan wordt telkens eerst de oude afgesloten en een nieuwe geopend en dat is slecht voor de performance.
Ik ben bang dat je dat met Irfanview op die manier niet voor elkaar krijgt. Je zou als alternatief dan XNview kunnen proberen, die kun je wel instellen zoals jij dat wilt ( met 'General -> Only one Instance'). Verder kun je met 'View -> Only one window view opened' instellen, of je elk plaatje in een nieuwe tab wilt openen, of steeds hetzelfde venster wil hergebruiken. Nadeel is wellicht wel weer, dat-ie wat langzamer is dan Irfanview, zelfs wanneer deze zich telkens opnieuw opstart.

Edit: Ik zie dat Irfanview nog wel wat command-line opties heeft, maar zo op het eerste gezicht vermoed ik dat je daar ook niet verder mee komt. De '/one' optie bijv. start hem ook hier opnieuw op.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 01:11 ]

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:58:
[...]

Ik ben bang dat je dat met Irfanview op die manier niet voor elkaar krijgt. Je zou als alternatief dan XNview kunnen proberen, die kun je wel instellen zoals jij dat wilt ( met 'General -> Only one Instance'). Verder kun je met 'View -> Only one window view opened' instellen, of je elk plaatje in een nieuwe tab wilt openen, of steeds hetzelfde venster wil hergebruiken. Nadeel is wellicht wel weer, dat-ie wat langzamer is dan Irfanview, zelfs wanneer deze zich telkens opnieuw opstart.

Edit: Ik zie dat Irfanview nog wel wat command-line opties heeft, maar zo op het eerste gezicht vermoed ik dat je daar ook niet verder mee komt. De '/one' optie bijv. start hem ook hier opnieuw op.
Bedankt, ik ga hier vanavond naar kijken. To be continued.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie het nut van het openhouden van dit topic niet helemaal. Je hebt een eigengereide set aan eisen en de mogelijkheid om verschillende applicaties uit te proberen. Waar heb je dit topic dan nog voor nodig?

Ik stel voor dat je zelf met behulp van Google en de reeds gegeven tips zelf aan de slag gaat om dit probleem op te lossen :) Daarnaast nog het verzoek of je in het vervolg niet wilt dubbelposten.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.