Toon posts:

Belgie, digital televisie, ingebouwde tuners en MCE.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fellow tweakers.

Help!
Binnenkort verhuis ik terug naar Belgie en heb jullie hulp nodig ivm digitale televisie.

De setup:
- PCI Dual DVB-T tuner. Hauppauge Nova T-500.
- PC met Vista Ultimate (Media Center)

(Dit toestel zorgt voor alles: ingebouwde gids (EPG), opnames/recordings, familiefotos, videos, DVDs, internet, MTV online, online TV, tv op verschillende tvs, enz, enz. Gewoonweg het meest nuttige toestel dat ik ooit in mijn bezit heb gehad en ik wil het ook niet meer missen.)

De laatste maand ben ik op zoek gegaan of het mogelijk is om in ons Belgenland onze setup te blijven gebruiken. Door het monopolie in Belgie en de setup boxen kan je de ingebouwde LCD/Plasma digitale tuners in Belgie blijkbaar ook niet gebruiken (correct?). Dus ik denk ook niet dat ik gewoon de kabel in mijn tuner kan steken en ik digitale kanalen ga hebben…

- klopt het dat je in Belgie je digitale tuner in je tv niet kan gebruiken? Je moet met een HDMI kabel naar je tv?
- Is er een PCI kaart dat zou kunnen dienen als tuner in men MCE setup?
- Is TV-Vlaanderen mijn oplossing? Is er een PCI kaart waar ik hun key-card kan insteken? (Ik zag op hun website een PCMCIA kaartje met key-card… koop ik een PCMCIA PCI slot???)
- Is er een EPG provider voor TV-Vlaanderen of INDI?

Blijkbaar is de provider voor mijn nieuw adres in Kampenhout INDI maar ik heb het meer voor TV-Vlaanderen aangezien ik een grondige hekel heb aan monopolie toestanden. Ik hoef ook niet alle vlaamse zenders.

Als ik iets kan doen voor iemand anders ivm Media Center setups laat me dan maar gerust iets weten!

Groetjes uit Oz,
D

PS: In Australie hebben we gratis ‘free-to-air’ digitale tv met elk kanaal ook gratis in HD met dolby digital 5.1 sound en EPG gids. Ik betaal $0 per maand. Allemaal dankzij de reklame op de zenders. Blijkbaar worden we als Belg weer eens uitgeperst! Of niet?

Verwijderd

Hoi,

Heb je al meer informatie kunnen vinden?

Ik zou ook een PVR kaart willen kopen voor mijn pc, maar ik weet dus ook niet of die nog blijft werken met de digitale televisie in Belgie (Telenet of INDI).

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
België = Nagravision 2 = fucked

Alleen TV vlaanderen bied mogelijkheden met DVB-S denk ik. Telenet is no-go.

[ Voor 56% gewijzigd door Chevy454 op 12-08-2008 21:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Dus wat is dan de boodschap voor Belgie? Voorlopig nog even van digitale tv afblijven?

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 08:58
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:01:
Dus wat is dan de boodschap voor Belgie? Voorlopig nog even van digitale tv afblijven?
Ik ben ook belg, heb een tijdje geleden uitgezocht om ook over te shakelen naar Digitale TV, ik gebruik ook een MCE. De enige mogelijke manier is TV vlaanderen dan, de prijs valt nog wel best mee, dit kost nie zoveel meer als telenet. Benodigdheden

- schotelandtenne en LNB +-80 euro
- Tunerkaart met CI module link 170 euro
- een smartcard met cam module van tv vlaanderen 110 euro

Als je trouwens enkel de openbare omroep wil kijken kan je ook gebruik maken van DVB-T kaartje dat je nu hebt in combinatie met een DVB-T buiten of binnenantenne, afhankelijk van de locatie waar je gaat wonen. dan ben je voor ongveer 30~40 euro klaar.