Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Probleem is als volgt.

Wanneer ik de flitser wil gaan gebruiken. (standaard body Flitser) Dan hoor je wel het palletje klikken. Alleen de flitser gaat niet open. Deze blijft dus hangen.

Als je zachtjes aan de flitser trekt gaat deze wel open. Sluit je hem dan weer, dan wilt de flits release weer even werken.

Bij het openen zie je wel de flitser bewegen. Dus de het release palletje beweegt wel maar dus niet voldoende. 9 maanden geen problemen gehad. Sinds week of 2 doet dit probleem zich voor.
De camera staat altijd bij geen gebruik in de kast,

Iemand een idee hoe op te lossen? Of is het advies garantie te claimen? Probleem is alleen dat ik deze in de USA heb gekocht en dus de US benaming heeft EOS Rebbel XTi. Heb ik de garantie ook in NL? Aangezien de body van de XTi en de 400D exact het zelfde zijn?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Gewoon garantie halen bij Canon nederland is mijn eerste gedachte. Je kunt er zelf waarschijnlijk heel weinig aan doen en fabrieksgarantie heb je internationaal.

een compleet ander punt is het gebruik van de flitser van je body... wil je dat echt? Ik heb 2 maanden na aankoop van m'n body gekozen voor een 580EX, ook omdat ik al een externe flitser gewend was, maar vooral omdat de resultaten van de flitser op m'n body me verschrikkelijk tegenvielen.

[ Voor 47% gewijzigd door Wokkels op 30-06-2008 01:52 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Dat had m'n 10D eerst ook. Na een paar keer zelf meegeholpen te hebben met het ding open en dicht doen heeft die er nu nooit meer last van (niet dat ik hem gebruik ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Wokkels schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:49:
Gewoon garantie halen bij Canon nederland is mijn eerste gedachte. Je kunt er zelf waarschijnlijk heel weinig aan doen en fabrieksgarantie heb je internationaal.

een compleet ander punt is het gebruik van de flitser van je body... wil je dat echt? Ik heb 2 maanden na aankoop van m'n body gekozen voor een 580EX, ook omdat ik al een externe flitser gewend was, maar vooral omdat de resultaten van de flitser op m'n body me verschrikkelijk tegenvielen.
Tis m'n eerste DLSR, Daarnaast voor gewoon huis tuin en keuken foto's (kiekjes) hoef ik geen externe flitser te hebben. Misschien in een later stadium. Daarnaast zijn voornamelijk alle foto's die ik maak in het licht.. dus haast nooit een flitser nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58
Probeer die schroefjes eens losser te draaien bij je flitser, misschien is er iets tussen gekomen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb dit ook eens gehad bij een 300d, die heeft canon 'gerepareerd' maar een tijdje later had ie er weer last van.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ThomasW schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:19:
Probeer die schroefjes eens losser te draaien bij je flitser, misschien is er iets tussen gekomen ofzo...
Denk niet dat het handig is als ik aan iets gaat sleutelen waar je nog garantie heb. Was het nou een een camera van 5 tientjes dan had ik het misschien wel gedaan..

Er mag gewoon niets tussen komen. Het haakje geeft ook geen weerstand. Alles gaat soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik vrees dat je hem voor de garantie terug naar de USA mag sturen...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58
Je moet hem ook niet eraf schroeven, gewoon een kwart of een halve slag draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

To_Tall schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:59:

Iemand een idee hoe op te lossen? Of is het advies garantie te claimen? Probleem is alleen dat ik deze in de USA heb gekocht en dus de US benaming heeft EOS Rebbel XTi. Heb ik de garantie ook in NL? Aangezien de body van de XTi en de 400D exact het zelfde zijn?
Het ding heet niet voor niks rebel XTi. Dit is een camera voor de amerikaanse markt. Canon Nederland kan hem wel repareren, maar dan betaal je gewoon alle reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Fairy schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:46:
[...]

Het ding heet niet voor niks rebel XTi. Dit is een camera voor de amerikaanse markt. Canon Nederland kan hem wel repareren, maar dan betaal je gewoon alle reparatiekosten.
Niet helemaal, er bestaat zoiets als intercontinaal garantie.

ik Heb net gebeld met canon, Deze hebben een case nummer aan gemaakt. + telefoon nr gekregen van ETBASS.. Dit is de reparatie service van canon..

Volgens hun heb ik gewoon garantie. Dus ja Ik denk dat ik hem wel gaat aanbieden.

Iemand ervaaring met ETBASS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

ETBASS is wel oke. Kan wel even duren. ROFA is ook een goeie. Ik denk dat je wel wat meer mag zoeken op internet voor wat info. We zijn geen helpdesk waar je iedere vraag neer kan plempen, en op internet is genoeg te vinden over ETBASS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:49

Exigence

dnkroz

Zie ook dit topic voor ervaringen met ETB en Rofa: [Discussie] Service centers
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik zou toch proberen een aantal keer een handje te helpen, desnoods met een papiertje er tussen zodat je hem makkelijk omhoog kan krijgen, na een aantal keer heb je het probleem echt niet meer (is mijn ervaring) en kapot kan die er niet van gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Nik schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:10:
Ik denk dat je wel wat meer mag zoeken op internet voor wat info. We zijn geen helpdesk waar je iedere vraag neer kan plempen, en op internet is genoeg te vinden over ETBASS.
Volgens mij zijn we ook geen doorwijs-centrale. Hij vraagt alleen of er toevallig iemand ervering mee heeft. Aangezien Het in het geheel niet offtopic is in deze discussie, vind ik jouw reactie een beetje overdreven.
Daarbij zijn het dit soort reacties die nieuwe mensen juist weren. Als je op iedere vraag meteen het antwoord krijgt dat je maar eens ergens anders moet gaan zoeken blijf je denk ik snel weg.
Daar komt nog bij dat je voor ongeveer ieder topic wel een antwoord via internet kan vinden, dus dan kunnen we GoT net zo goed opdoeken.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Nik schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:10:
ETBASS is wel oke. Kan wel even duren. ROFA is ook een goeie. Ik denk dat je wel wat meer mag zoeken op internet voor wat info. We zijn geen helpdesk waar je iedere vraag neer kan plempen, en op internet is genoeg te vinden over ETBASS.
LoL..

Volgens mij vraag ik echt of er iemand toevallig ervaaring mee heeft, En is dit topic niet om ervaaringen te vragen. Nadat ik gesproken had met Etbass. Ben ik op hun website gaan kijken. Genoeg info te vinden.

Ook telefonische was het wel oke. Daarnaast plemp ik niet overal een vraag neer. En ik plaats ook niet Ik heb een probleem help mij vraag,

De vraag over gerantie met een USA artikel ja ik kon daar erg weinig vinden op internet. En een oplossing van de interne flitser kon ik ook bijna niets over vinden.

Anyway...
Ik kan m'n toestel versturen. Reparatie kan ongeveer 7 dagen duren. dat wistten ze niet zeker. Als het niet binnen garantie valt zal ik minimaal de onderzoeks kosten moeten betalen = 41 Euro volgens de info die ik vond.. Er mag dus geen zand, water schade zijn in de behuizing.

Hij is nooit in het zand geweeste en het water al helemaal niet :+ dus zal wel los lopen. :+

Pagina: 1