Toon posts:

Probleem met ad hoc netwerk - peer to peer ntw.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie: Ik heb 1 laptop en 1 pc.
de laptop is dmv een directe Lan verbinding aangesloten op het internet.
Op deze laptop heb ik ook wireless en deze verbinding wil ik graag delen (zodat ik met de pc met deze gedeelde verbinding van de laptop kan internetten)

Ik heb het volgende gedaan na een hoop gegoogle: de lan verbinding en mijn wireless verbinding geselecteerd en hier een verbindingsbrug tussengemaakt. Hierna heb ik de wizard netwerk instellen gedaan en zo mijn wireless van de laptop gedeeld.

In dit geval moet de wireless toch een signaal hebben van de lan verbinding?
Het heeft het een paar keer luttele seconden gedaan en daarna kon er weer geen verbinding gemaakt worden (bij lan verbinding staat: 'verbonden met firewall' bij wireless staat: 'niet verbonden met firewall')
Maar een aantal maal is dat ook op verbonden gesprongen om dan een minuut later weer vrolijk op niet verbonden te springen.

Al zou iemand hier een oplossing voor weten of heb je een tip of aanwijzing zou ik dat heel erg op prijs stellen alle beetjes helpen zou ik zeggen.

Verwijderd

Maar dit moet je toch met "ICS" doen?

Die verbindingsbrug lijkt me weinig zin te hebben. Daarmee zet je de NIC's slechts in hetzelfde subnet lijkt me.

Wie is de DHCP server? Wat betekent de zin:

"de laptop is dmv een directe Lan verbinding aangesloten op het internet."?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je dit bouwt, lijkt het me dat je wel een ad-hoc netwerk moet opbouwen. Nu weet de pc anders niet hoe hij de wireless verbinding van de laptop kan benaderen...

Vicariously I live while the whole world dies

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals hierboven ook al opgemerkt wordt: de verbindingsbrug mag je weer verwijderen.

Daarna bij de eigenschappen van de LAN verbinding bij Internet Connection Sharing even een vinkje zetten dat je deze verbinding wilt delen.

Vervolgens moet je even een AD-HOC netwerk opzetten met je draadloze verbinding. Ik weet niet of je PC dan ook een DHCP server gaat draaien. Doet hij dit niet dan moet je handmatig de computers die met je draadloze verbinding verbinding maken handmatig van een IP adres voorzien. De standaard gateway van deze computers is dan het IP adres van de draadloze verbinding. Het is dacht ik wel nodig dat je de draadloze verbinding van een vast IP adres voorzien, je moet deze dan overigens geen standaard gateway geven.

Je zou dan zoiets kunnen krijgen:
LAN IP: 192.168.1.10
LAN Standaard Gateway en DNS: 192.168.1.1
Subnet mask: 255.255.255.0
Dit mag vast zijn, maar via DHCP verkrijgen werkt ook prima.

Draadloos LAN vast IP instellen:
IP: 192.168.2.1 (let op dat dit IP in een andere range zit als je LAN verbinding, het een na laatste getal is dan anders)
Subnet mask: 255.255.255.0
Geen gateway en DNS invullen.

Verwijderd

Topicstarter
"Vervolgens moet je even een AD-HOC netwerk opzetten met je draadloze verbinding." Dit heb ik gedaan dmv de wizard netwerk instellen, is dit de goede manier of moet dat anders?

mijn wireless staat nu gedeeld maar wireless is nergens mee verbonden, hoe krijg ik dat dan voor elkaar. Want ik zou zeggen dat wireless het signaal van de gewone lan moet krijgen en dat signaal moet delen?

Bedankt alvast voor de reacties.

( ik had nu geen internet meer nu ik de wizard had uitgevoerd, lan was nog wel verbonden stond er. Toen ik wireless delen uitzette had ik wel weer internet)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 11:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:23:
mijn wireless staat nu gedeeld maar wireless is nergens mee verbonden, hoe krijg ik dat dan voor elkaar. Want ik zou zeggen dat wireless het signaal van de gewone lan moet krijgen en dat signaal moet delen?
Dit is juist wat ICS zou moeten doen lijkt me. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar ik neem aan dat ICS na inschakelen internet aanbiedt op alle andere LAN adapters die in de betreffende compu zitten.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:28

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:00:
[...]

Dit is juist wat ICS zou moeten doen lijkt me. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar ik neem aan dat ICS na inschakelen internet aanbiedt op alle andere LAN adapters die in de betreffende compu zitten.
ICS, zoals ik het ken, kan maar met 1 andere adapter werken, niet alle.

Verder zoals andere aangeven inderdaad adhoc netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
hoe stel ik dat ad hoc netwerk in dan? want wanneer ik met google daarnaar zoek is alleen de bedoeling dat ik de wizard netwerk instellen gebruik?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:28

SpamLame

niks

Welk OS werk je dan?
Je WiFi moet in adhoc modus (check http://windowshelp.micros...35c-f080129bd5dc1033.mspx voor vista, een ander OS? dan ff googlen)

Als je dat gedaan hebt dan kan je internet delen wizard starten voor zover dat nog niet gedaan was
Pagina: 1