Toon posts:

[HDD] Externe WD Elements 500GB heeft rare kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er gebeurd ?

De schijf gaat al een dik jaar mee, zonder problemen. Nu recent moest ik bij een familielid zijn voor iets doen op hun computer, omdat ik er toch was wou ik ook enkele programma's op hun computer zetten, harde schijf genomen, aangesloten (USB 1.0 aansluiting jammer genoeg) en na 5 minuten crasht hun computer. Eénmaal terug opgestart wil ik terug verder gaan met het kopieren van bestanden maar mijn externe schijf werd niet meer herkend.

Terug thuis, aangesloten op mijn computer (gelukkig niet ouderwets en met USB 2.0) maar wederom, windows herkend mijn externe harddisk niet meer. Na aansluiten, verwisselen van poort, af en aan te zetten, wisselen van usb-kabels, ... werkt ze plots terug. Echter niet altijd.

De schijf werkt 9 van de 10 keer niet (Unrecognized device blabla ...), dan komt ze er wel door (krijgt een drive letter, maar er staat niets op), ... en dan plots werkt ze zoals ze altijd heeft gedaan

Omdat ze in een gesloten behuizing zit (ik kan ze er wel uithalen maar dan moet ik er een waranty sticker afhalen) wil ik het zo proberen op te lossen, het vreemde is, als ik ze een beetje 'schuin' zet en ik sluit ze aan dan is er meer kans dat ze van de eerste keer werkt. Is het fysiek of is er iets met de indeling (mft / ... ) fout, ik heb ook al enkele $MFT errors gehad in Windows ondertussen, weliswaar als ze uitvalt.

Wat betreft de data, het is toch een backup schijf dus niets kwijt :)