• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Onlangs heb ik besloten om binnenkort maar eens een HDtv te halen. Ik zit vooral te denken aan HD Ready, gezien dit beter binnen het budget valt en Full HD toch amper uit een PC goed te persen is. Aangezien mijn media center pc'tje met mediaportal naast een PS3 toch wel de belangrijkste input zal worden, heb ik besloten hem eens onder de loep te gaan nemen.

Ik zit volop overal rond te zoeken naar system requirements, maar de ene persoon roept dat hij aan 1,5 ghz genoeg heeft, terwijl anderen met hun 2,4ghz net aan de boel kunnen draaien.

Daarom heb ik besloten het hier maar te vragen, omdat ik had gehoopt (en er alle vertrouwen in heb) dat hier mensen wel gewoon feiten of hun eigen ervaringen kunnen neerzetten en niet met duimzuigerij komen aanzetten.

Specs:
Asus P5SD1-FM2 (SiS 649 NB)
Intel Prescott 4 3ghz
1024 MB Ram
Ati Radeon X550

Als codecs gebruik ik de AC3 filter en de Combined Community Codec Pack. Dit alles wordt gedraait op Mediaportal, een open source alternatief voor Windows Media Center.

Het jammere is dus dat er op internet bar weinig informatie hierover centraal beschikbaar is, en google searches leveren inconcrete informatie op. Het zal dus 720p content betreffen, ongeacht de encoder (dat H264 gebeuren ed) wil ik dus weten of er knelpunten kunnen ontstaan, en zo ja, waar deze dan worden veroorzaakt.

Ik heb in ieder geval wel al opgemerkt dat de MEESTE 720p movies het zouden moeten doen, maar dus vooral dat H264 gebeuren gaat een probleem zijn.

Mijn grote vragen zijn dus:
1. Zouden er knelpunten kunnen ontstaan bij het afspelen van bepaalde HD content? Zo ja, waar komt dit door, de hardware of de software?

2. Zijn er zaken waar op moet worden gelet als ik deze content wil afspelen bij het kopen van de TV? Ik weet dat de TV een native resolutie het liefst naar binnen krijgt vanuit de PC, dus dat ik erop let dat de aansluiting waar de computer op gaat ook de native resolutie van het paneel binnen krijgt. Is dat het enige waar op moet worden gelet bij het aanschaffen van de TV om het optimale eruit te krijgen op een Mediacenter, of zijn er ook nog andere zaken die in het achterhoofd moeten worden gehouden?

Alvast ontzettend bedankt bij het helpen met mijn queeste!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.