[showcase] Київ

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:34
Київ, beter bekend als Kiev. Een stad van enkele miljoenen inwoners, in een spagaat tussen het nieuwe Westerse geld en het vast geroeste CCCP. Als je uit de oude staatsbus stapt wordt je nog net niet overreden door uit oliegeld gefinancieerde Porsche Cayenne's. De brede straten, de trams die je nog lopend bij houdt. Een indrukwekkende stad in een indrukwekkend land.

Ik heb er gewoon wat snapshots genomen, niets thematisch, maar gewoon genoten van het leven buiten, van de mensen, van de tijgerprints, het uren in de rij staan, het enkel oekrains en russisch spreken..

Bewerking heb ik beetje minimaal gehouden, gewoon de kleurtjes even Portra 160 NC look geven dmv Alien Skin, klein beetje curves, wat sharpening, c'est tout.. Deze foto's zijn allemaal gemaakt met een Canon 5D en een 35 f/1.4 op bijna allemaal f/1.4..

Nu is er 1 probleem met GoT, de pagina's zijn niet zo breed. Dus je kan ze ook hier als een serie bekijken, nouja serie, het kijkt iig stuk prettiger.

Kleine muziektip: Yann Tiersen, Deja Loin als je die kunt vinden, anders zet je maar Comptine d'un autre été op ;)

De selectie:

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:27;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:29;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:32;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:36;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:37;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:39;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:40;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:41;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:24;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:35;hsize:600;vsize:600

Mijn eigen kritiek.. het blijven een beetje snaps, maar goed, maar 4 dagen Kiev, over week vertrek ik naar Rajkot voor 4 weken, hopelijk kan ik daar wat meer into onderwerp gaan, maar verder ben ik tevreden. De slideshow eerder (die je wel zelf moet klikken) bevat meer beelden, en als 'serie' vind ik 't wel redelijk weg kijken. Waar ik wel minder blij mee ben is dat ik 'm wels vergeet van f/1.4 af te halen, en dat hij dan niet goed scherp is, maar goed.. Nu nog 3 andere series verwerken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik vind vooral 6 mooi met dat meisje in het midden, zo'n drukte terwijl zij absolute rust uitstraalt. Verder vind ik ze super mooi, als je dat al snapshots noemt ;)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:38
Wow, heel sfeervol neergezet :Y)

#5 had ik al eerder gezien ergens volgens mij.

#8 is ook smakelijk :Y)

/me LinuX-TUX gaat binnenkort ook voor een spiegelreflex kijken, heeft er weer zin in na al die jaren zonder camera ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Voor het eerst dat ik donkere foto's mooi vind.
Ben meer van de film, maar het lijk er zo uit te komen.
Het zwarte randje en donkere setting geven mij echt een Quentin Tarantino setting.
edit: op de laatste 2 na, laatste is meer Sam Raimi, #9 ben ik nog niet ove ruit.. zou graag meer van je werk willen zien.

[ Voor 84% gewijzigd door DukeBox op 29-06-2008 23:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Goed bezig! :)
Dit steekt ruim boven het niveau snapshot uit imho.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:07
Erg vette platen, vooral #3 en #7 doen het hem voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Simon, dat doe je weer goed... De "tarantino"-look zie ik er ook wel in (afgezien van de lijken uiteraard...) Gewoon een prachtig weergegeven sfeer... Vooral 3, 6 en 8 vind ik geweldig..!

[ Voor 31% gewijzigd door Redboost op 30-06-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251623

Echt heel mooi.
In veel foto's zie je drukte en een veel mensen bezig, maar toch 1 iemand als duidelijk onderwerp.

En idd, via die slideshow icm het genoemde liedje kijkt het een stuk fijner/mooier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Erasmo schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:07:
Dit steekt ruim boven het niveau snapshot uit imho.
Simon kan ook best bescheiden zijn :>

Best leuke serie(slideshow)! Geeft een goede indruk van de stad.
De foto's kijken lekker weg zo achterelkaar, de serie is sterk, maar sommige platen zijn op zichzelf wat minder.

#8 en 4 spreken mij wel aan, 10 daarentegen is niks en past niet echt in je serie.
Verder gewoon mooi!

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:01
Briljant! #8 is echt mijn favoriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:15

Markie

Voorheen BBE

Keurig! Wederom mooie toning. 3 en 5 vind ik erg goed.
Foto 2 doet me helaas niets. Foto 10 valt een beetje buiten de 'serie'.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53
Briljante platen Simon. De toning is uitstekend gekozen en zet voor mij echt een bepaald gevoel van Kiev neer...een beetje troosteloos zeg maar.

Je timing van het moment is in de meeste gevallen ook wel subliem, met als uitschieters nummer 4, 6 en helemaal 8; geniaal :)

Nummer 10 valt voor mij inderdaad ook een beetje uit de serie.

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:03

scorpie

Supra Addict

Erg mooie foto's! Ze lijken allemaal wel een soort filmisch karakter te hebben, zo dacht ik in eerste instantie dat #1 een frame uit een of andere film was genomen, en moest ik toch weer even naar de titel kijken om er echt zeker van te zijn dat ik in een showcase topic zat.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

idd, foto 1 dacht ik ook uit een film geknipt/snapshot
2. idem, maar dan zie je die letters op dat groene briefje en denk je weer aan de titel van dit topic
3 en 4 gewoon mooie foto's al staat 4 iets scheef (zie die zuil in het midden van de roltrappen iets naar rechts weglopen)
5. ik zie niet duidelijk wat de voorkant van het voertuig is, of wat voor voertuig het is, en de glim van het raam zit nog niet iets over haar hoofd heen.
6. Ook precies dat meisje in de tram waarop scherpgesteld is alleen die lampen uit de tram glaren net iets teveel.
7. wederom zo'n film snapshot, goede foto dus.\
8. de mooiste uit de serie. precies dat paartje onder die boom wat er uitspringt.
9. minste uit de serie, puur omdat ik de compositie tegen vindt vallen in vergelijking met de rest van de foto's
en 10. zonder dat gele reclamebord rechts zou die foto bijna overal gemaakt kunnen zijn.

Ook dat nummer wat je uit hebt gezocht van Yann Tiersen (Dejà loin) past er perfect bij. die Comptine d'un autre été is meer in een franse setting (zit tenslotte ook onder de film Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Bij #5 vind ik die glim wel mooi. Als ik meer voertuig (kabelbaan karretje) had gedaan was de blik van de mevrouw niet zichtbaar :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
5 en 8 zijn ontzettend gaaf.

Waarom ben je in Kiev, wat ge je nog meer bezichtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Was :) Waarom? Fotos, rondreizen. Ik ben ook nog naar Donetsk en Mariupol (goorste stad ongeveer van Europa geweest), en bezoek aan chernobyl gedaan :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
simon schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:02:
Was :) Waarom? Fotos, rondreizen. Ik ben ook nog naar Donetsk en Mariupol (goorste stad ongeveer van Europa geweest), en bezoek aan chernobyl gedaan :)
Haha, die foto's van Mariupol wil ik dan wel een zien!

En die van Chernobyl al helemaal, wil zelf ooit nog een keer naar Chernobyl/Pripyat om daar foto's te gaan maken. Hoe heb je die trip georganiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Via SoloEast, onze gids Sergei Ivanchuck leidde ons rond rond chernobyl en in Pripyat, erg indrukwekkend.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 15:14

timovd

Voorsprong door techniek

#4. Het is ten strengste verboden om foto's te maken van de metro. Het is nl. een plek om onder te duiken bij een oorlog oid. De roltrappen zijn niet voor niets zo lang. :)
Ben er ook een paar jaar geleden geweest. Foto 3 is echt mijn favoriet. Mensen die naar buiten kijken vanuit de bus en dat meisje dat somber buiten loopt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:52
Ik zag ze gisteravond al staan, maar ik moet foto\'s altijd op me in laten werken. Is hetzelfde als ik zelf foto\'s maak, dan moet ik ze eerst een aantal keer gezien hebben gedurende een paar dagen. Denk dat ik dan wat meer afstand van die foto\'s neem, en ze dan objectiever kan bekijken.

Nu ik de foto\'s voor de derde keer zie kan ik, op de laatste foto (10) na, geen minpuntje ontdekken. Foto 10 maakt je omschrijving als snapshot compleet, zonder 10 totaal geen snapshot serie. Hele serie is mooi, echter vind ik nummer 6 veruit de beste. Het meisje dat gewoon perfect uitgelicht is daar. Tweede favoriet is nummer 8. Nummer 10 vind ik zelf totaal niet passen, en gelukkig dat die aan het einde van de serie staat en niet er tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nog maar een veer in je achterwerk: ik vind ze zeer mooi, mooie compo's en ook de nabewerking is als altijd weer erg goed. Bij foto 2 nog een heel klein kanttekeningetje, de huid van de personen vind ik wat geel.

Wat een superlens is dat zeg die 35mm 1.4. Ik heb op je flickr al meer foto's gezien maar dat ding presteerd echt fenomenaal, mag ook wel voor dat geld overigens.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

YellowCube

Wait...what?

leuke serie.
De foto's met wat meer mensen (1,6,8,9 )heb je de scherptediepte lekker toegepast. In combinatie met de vignetting geeft het een zekere rust in de foto, ondanks dat het best druk is.
't zijn ook eigenlijk gelijk m'n favorieten

Vignetting vind ik trouwens typisch zo'n effect wat je heel makkelijk verkeerd kunt gebruiken (ik trap er zelf soms wat te makkelijk in), maar bij jou vind ik het vaak echt wat toevoegen.

Vergeet nog wat: je foto's laten ook wel lekker de omgeving zien. Soms kleine details, maar wel altijd dingen die gelijk opvallen.

[ Voor 13% gewijzigd door YellowCube op 30-06-2008 21:04 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20

Exigence

dnkroz

Erg mooi, vooral de foto's met mensen. Je laat echt precies zien wat je wilt laten zien heb ik het idee :) Ik vind het interessante foto's waar ik nieuwsgierig van word. Het woord "snapshots" vind ik denigrerend voor deze serie, je schiet niet zomaar wat. Goede nabewerking. Mooie serie d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 30-06-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het snapshots slaat voor mij op conceptueel, snapshots op zich vind ik dope, ben ook pro-snapshots, maar er zit niet heel veel dieps als serie in, gewoon de mensen, per foto zelf wat verhaal, dat idee :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:17

HaterFrame

Well... Poo came out!

Potverdorie, wat een heerlijke "snapshots".
Op de een of andere manier word je naar het onderwerp getrokken, lekkere toning en scherpte diepte.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Technisch vind ik het een hele mooie serie, prachtige kleuren, een nette compositie en een consequente stijl.

Op zich komt de sfeer van de stad in je foto's prima tot zijn recht, maar je header komt in mijn optiek slechts deels overeen met je serie. Ik krijg in je verhaal toch niet echt het 'spagaat' indruk (grote contrast, als je dit daarmee bedoelt), bijvoorbeeld: waar zijn je cayennes in de vervallen straatjes?

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03

beany

Meeheheheheh

Niet in de selectie, maar in de link die je in de openingpost gaf vind ik deze ook wel erg gaaf:

http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:46;id:2

Die 2 oogjes die je uit de bus aankijken!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
parle85, dat zei ik ook, daar vond ik 't snapshots, snap je?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lekkere serie. Typische simon-platen weer en dat is als compliment bedoeld. ;)

#8 is mijn favoriet, mooie tegenstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

#8 mijn favoriet, maar wat een heerlijk setje foto's :D
Mooie serie, beetje het sobere gevoel , #3 en #4 vind ik persoonlijk de wat mindere, ik mis daar het 'aaaah' gevoel bij. #10 springt er beetje buiten de serie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 23:43
Mooie foto's inderdaad. Hoe doe je het?
Nummer 6 is mijn favo, alhoewel je op de link nog een andere foto hebt staan die hier niet staat. Dat is de foto van de dame achter het loket die nog net zichtbaar is. Die vind ik persoonlijk erg mooi. Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:42;hsize:600;vsize:600

Het regent daar ook wel erg vaak zo te zien. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
lekker tog?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Regen is prachtig, omdat 't warm is. Krijg je ook prachtige reflecties. 't regende er elke avond :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Ik wil het even opnemen voor #10 (alhoewel de andere platen zeer mooi, zo niet beter zijn). Hij valt wel buiten de serie (niveau herkenbare gezichten) maar geeft welzeker een mooie sfeerimpressie van Київ.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Uit die slideshow ben ik helemaal weg van deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:26;hsize:650;vsize:600

zeer expressief, contrastrijk, de drukte van de bus, de ietwat vervreemde setting en ruimtelijkheid van de ramen waar je doorheen kijkt, het contrast tussen de ietwat vuilige, cyrillische typografie en de organische mensen in de bus;
en als toefje op de slagrom die 'gestolen blik' van dat meisje.

wow :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

simon schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:02:
..., en bezoek aan chernobyl gedaan :)
Kan je daar niet een serie van posten? Lijkt me erg indrukwekkend namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Komt na mijn vakantie eraan, het indrukwekkende valt wel mee.. het is raar, maar ik was niet zwaar shocked..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 15:03

beany

Meeheheheheh

RM-rf schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:36:
Uit die slideshow ben ik helemaal weg van deze foto:
[afbeelding]

zeer expressief, contrastrijk, de drukte van de bus, de ietwat vervreemde setting en ruimtelijkheid van de ramen waar je doorheen kijkt, het contrast tussen de ietwat vuilige, cyrillische typografie en de organische mensen in de bus;
en als toefje op de slagrom die 'gestolen blik' van dat meisje.

wow :)
Ja, die bedoelde ik... Je moet deze foto wel in een wat groter formaat bekijken, nu komen de ogen van de dame die je aankijkt vanuit de bus niet goed over :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 13:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Die bus is ook mijn favo uit je serie, kan je naar blijven kijken! Top!

http://beta.delacourt.co.uk/index/int/itemid:46;id:8
Jammer dat die vrouw nog op de voorgrond loopt en de horizon een klein beetje scheef loopt. Was anders ook echt een mooie plaat geweest.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik vind 't juist mooi dat ze er loopt, dat gebogen hoofd, vind 't eigenlijk helemaal kloppen, dat noem ik context ;) :p

't scheve klopt wel, heel Kiev loopt scheef.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Erg mooie en verfrissende serie, en heel duidelijk in eigen stijl geschoten en bewerkt. Had eerder al wat losse platen gezien, maar in een serie komt het echt tot zn recht. Kun je wat meer vertellen over de standpunten die je gekozen hebt? Want als ik het goed inschat ben je regelmatig door de knieen gegaan, ben je zelf niet zo lang, of houd je de camera soms voor het lichaam. Of kijk ik scheef ? :)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik ben 1.97 cm, niet echt kort dus :) Ik gebruik vaak een hoekzoeker en ga veel door mijn knieëen, en soms voor 't lichaam houden, dat is iets waar je na veel oefening erg leuke dingen mee kan doen, maar 't duurde me wel even voordat dat lekker gaat, je moet ffies gevoel voor perspectief krijgen wat je fotografeert.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Gave foto's, het film-effect zit er meteen erg mooi overheen door de zwarte randen..
#6 is mijn favoriet wel.. Gewoon lekker hectisch, geeft het leven bij de metro mooi weer. En de jongen lijkt jou ook niet aan te kijken, geeft toch dat vragende gevoel waar hij naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:27

RBH

Damn. Dit is fotografie! Super zeg!

Al eens nagedacht over journalist? :D Binnen een jaar heb je World Press Photo in je achterzak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Nu online

Dogooder

dus...

Zeer mooie serie, en zeker met die bijgezochte muziek heerlijk om te kijken.
Foto #8 is mijn favoriet, ook al deed deze me direct denken aan robert doisneau's hotel kiss
http://thinkinpictures.fi...oisneau_hotelkiss_498.jpg

mijn complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
heel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik ben een zeer fanatieke lurker in /81, maar reageer enkel en alleen als foto's me wat doen. Als ik deze foto's zie krijg ik er gelijk het gevoel bij een soort van film ingezogen te worden en word je gedwongen de rest van de foto's te bekijken.

Los van de fototechnische kant die solide is uitgevoerd liggen jouw kwaliteiten echt bij de nabewerking; het kader en de subtiele vignettering in sommige foto's zetten een bepaalde sfeer neer die ik zeer prettig vind. Heb meerdere topics van je gezien en ik vind deze toch één van de plezierigste om naar te kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Iedereen is altijd onderweg, het regent altijd en je valt flink op als fotograaf in Kiev ;)

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/8002/simondpp07d806150e0c18mn9.jpg

Op groter formaat is het lekker kijken, al heb ik het gevoel dat de bewerking niet bijdraagt aan de scherpte. Ben benieuwd naar de andere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hoe bedoel je aan de scherpte?

Over dat regenen, ja, dat klopt, dat gebeurt inderdaad vaak, het is warm, je hebt heuvels, rivier, opbouw van wat wolken, onweer, regen.. Gebeurde elke dag. Iedereen onderweg? Ja, het openbaarvervoer zit er van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat vol :)

Ik heb de slideshow even verbouwd en is hier te zien: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:110;id:0

Met 1 update die ik wel dope vond

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:112;hsize:600;vsize:600

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Ik heb de foto's tijdje op mij in laten werken. Ze zijn nog steeds erg nice. Erg goede sfeer die het brengt en de nabewerking én manier van fotograferen is weer typisch a la Simon. Dan doel ik vooral op het lichtgebruik, de wat bruutse afsnijding van personen waar andere fotografen zich niet zo snel aan wagen en natuurlijk het subtiele kleurgebruik.

Daarnaast sta ik weer ''versteld'' hoe de 5D fotografeert en dan vooral in jou handen (zoveel foto's van andere 5Dgebruikers heb ik nog niet gezien). Fullframe lijkt mij voor zulke dingen en ook voor jou stijl dus erg lekker.

Al met al prima gedaan, één van de beste series die ik van je gezien heb. ;)

Edit: Damn zeg, die onderste van je muziektips zocht ik al een tijdje man! (ook bedankt C4M1 dus _/-\o_ )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172418 op 04-07-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Misschien is het wel het gebrek aan ruis, die ik bij foto's die effectief zijn gemaakt op ISO-2500 toch wel verwacht? Ik kan er niet echt een vinger op leggen, het is meer een gevoel, dat je foto's net iets scherper hadden kunnen zijn. Misschien is het wel de F1.4, maar dan nog zou ik verwachten om hier en daar wat ruis te zien? Die trekt zich van diafragma's niets aan. Nogmaals, het blijven fijne platen om naar te kijken, zeker als serie, al is het jammer dat sommige gezichten (vrouw onder paraplu, vrouw in groene jurk op trap) net te donker zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ah ja.. hehe, die zijn ook al wat opgelicht, en dan zit ik toch wel aan de hoge kant van mijn iso's, dus hou ik 't maar donker, ik had die vrouw onder die paraplu graag lichter, maar ik zat aan de rand van wat mogelijk was op die iso.. Ik onderbelicht graag omdat ik vind dat de tinten er dan mooier uitkomen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36594

Hele fijne serie. Geeft me het idee dat ik naar film frames zit te kijken, in de slideshow verwacht ik niet een andere foto, maar het volgende frame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Misschien is het mooi om gewoon stadsgeluiden achter die slideshow te zetten :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik vind dit net géén snapshots ... je focus in elke plaat is zo gekozen dat er een onderwerp in zit, en deze zit imho altijd juist. Dof is zeer goed gekozen hier, vraag me af hoe je het juist doet want ik probeer dergelijke foto's al lang te maken maar slaag er niet in.

Zeer indrukwekkende serie!
Pagina: 1