Ik zit met het volgende probleem. Ik heb losstaande functionaliteit geschreven dat ik wil gebruiken in de standaard windows forms componenten. In dit geval gaat het om skinning functionaliteit die voor bijna alle componenten hetzelfde is. Op het moment dat een applicatie opstart worden de skin gegevens ingelezen en eenmalig aangemaakt in geheugen. Laten we voor het gemak spreken van de skinning class. De functionaliteit van die class wil ik gebruiken in alle componenten. Alleen bij de standaard windows forms componenten is er al een volledige boom van overervingen. bijv Control->Scrollable control->Panel etc.. Dus dat kan ik niet echt effectief toepassen.
Ik heb al na zitten denken over de decorator pattern, maar die is echt bruikbaar omdat ik dan moet kunnen overerven. Daarnaast kan ik ook kiezen om de skinning class een singleton class te maken, maar een singleton class vind ik ook een beetje een simpele, niet echt schone oplossing. Hoe denken jullie hier over?
Ik heb al na zitten denken over de decorator pattern, maar die is echt bruikbaar omdat ik dan moet kunnen overerven. Daarnaast kan ik ook kiezen om de skinning class een singleton class te maken, maar een singleton class vind ik ook een beetje een simpele, niet echt schone oplossing. Hoe denken jullie hier over?
http://hawvie.deviantart.com/