BNS Symphony 120 Vs Z-5500

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 15:38
ik zit te twijfelen of ik een Z-5500 aan zal schaffen

heb op dit moment een oude kenwood (volgens mij AX-43) Versterker/receiver/tape-deck combo staan met daaraan 2 stuks BNS Symphony 120
dit speelt erg goed en ik vind het geluid van de BNS heel erg mooi.
het probleem is dat ze zo "lomp" groot zijn. en dat die kenwood radio zo'n bak is...

daarom dacht ik aan een fatsoenlijke speakerset voor de pc, met extra ingangen. en omdat ik mezelf toch wel als muziekliefhebber beschouw wil ik geen Logitech X-530 omdat dat veel te kaal geluid geeft (te veel bass. of geen bas en als je het wat volume geeft dan kraakt het aan alle kanten)

nu is de Z5500 THX certified dus dat leek me opzich al netjes, en de voorloper(?) z5400 heb ik bij kennisen gehoord en dat vind ik echt een net geluidje.

maar nu wil ik graag jullie mening of mischien ervaringen met deze set, is het de moeite waard om de BNS'jes de deur uit te doen voor een Z-5500?

wat doe ik ermee, voornamelijke muziekluisteren en af en toe een filmpje kijken. maar vooral muziek

word aangesloten op een oude A7n8X-X (amd systeem met winxp) 5.1 en op mijn laptop (helaas stereo) en ik wil kijken om hem op mijn dvd speler aan te sluiten

EDIT: of mischien de teufel concept E.. die vind ik qua prijs weer heel interesant... (lees ik net 2 topics verderop)

[ Voor 5% gewijzigd door Reloader op 29-06-2008 22:18 ]

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Als je muziek wilt luisteren zou ik een Z-5500 toch afraden. Zeker als je de BNS al thuis hebt zou je wellicht kunnen kijken of het filter je nog wat verbeteringen kan brengen, in plaats van een 5.1 setje kopen waar een bonk bas uit komt en de satellietjes imo niet in staat zijn echt muziek weer te geven.

Edit: ook de Teufel vind ik op dat punt tekort komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Seers op 29-06-2008 22:22 ]

• Reloader
daar ben ik ook bang voor omdat ik over het algemeen vind dat muziek uit een GOEDE 2.0 set beter klinkt als uit een 2.1 of 5.1 set.. alleen zijn mijn GOEDE 2.0's zo lompgroot en ze staan eigenilijk in de weg. en om nu kleine monitors ozfo terug te kopen vind ik ook niks omdat ik dan ook kwaliteit inlever vandaar mijn redenering dan maar goed surround heb ik ook nog wat aan met een filmpje of als ik op mezelf ga...

Verwijderd

Eventueel aan gedacht om ze aan de muur te hangen? Ok ok, het is niet de beste optie maar toch. Ik zal voor geen dikke smak geld die BNS weg doen. BNS is een zeer goed merk kwa luidsprekers en kwa reserve onderdelen is nu al veel geld waard laat staan over 10jaar.
Als ruimte echt een probleem wordt dat zal er niet veel anders zijn dan ze te verkopen, maar believe me, daar krijg je op ten duur gewoon spijt van.
Als ze lief en niet als een gek behandeldt zijn kunnen ze nog gerust jaren en jaren mee.
In my point of view.... don't... gewoon houden die BNS.
En als je echt die BNS verkoopt, koop gewoon iets makkelijk/shitty tot je weer de ruimte hebt voor echte luidsprekers. Noway dat die Logitech setje (hoe goed hij ook is met films) in de buurt komt van je BNS set.

• Reloader
verlies ik niet heel veel geluid als ik ze ophang? want dat zou mischien wel kunnen, maar ik dacht dat ik dan veel laag geluid verloor..

de BNS worden door mij goed behandeld en bij de vorige eigenaar altijd in de woonkamer gestaan om de hele dag Radio 8FM te draaien dus ik heb ook t idee dat ze nog wel ff mee kunnen :) er zit hier en daar alleen een plekje op de lak

t is wel zo dat dat kenwood ampje maar 2x45rms heeft geloof ik dus kan nog niet eens alles uit die BNS halen

edit: hoe kan ik die speakers het beste ophangen.. zijn daar systemen vor of gewoon met een stalen ketting en een oog in de muur :P?

[ Voor 25% gewijzigd door Reloader op 30-06-2008 12:26 ]

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 14:08
er zijn manieren die je box beschadigen ( dus schroefgat enzovoort), en er zijn er die dat niet doen. Aan jou de keus

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Reloader
ja maar die krengen wegen geloof ik 10 kilo.. dus k zal ze niet zomaar ind e muur kunnen boren met een oogje... (durf er best wel een oogje in te draaien :P)
Pagina: 1