Koeling Dell Precision 490

Pagina: 1
Acties:

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Via via heb ik een Precision 490 op de kop getikt, hier zit momenteel 1 processor met passieve koeling in. Nu heb ik nog een losse cpu (Xeon 5060) weten te vinden maar hier zit geen koeler bij.

Weet iemand toevallig wat voor type koeler dit is en waar ik zo;n type koeler kan vinden? (wellicht is er iemand die ook een precision 490 heeft?)

Weet niet zeker of dit het het jijste topic is, maar het gaat tenslotte om koeling...

Verwijderd

ZEROtherm lanceert Nirvana

Is misschien een optie ?

• MarchelV
Is dit de orginele koeler? Ik hoef niet zo'n super koeler, ik ga toch geen spannende dingen doen.

Verwijderd

Nee, dat is geen Orginele koeler, denk dat je daar moelijk aan ga komen,

Xeon 5060 heeft Socket 771, dus je moet iedergeval op zoek naar een CPU koeler die op die socket past. en ZEROtherm lanceert Nirvana is daar 1 van

Ander's heb je nog ook een Passieve koeling zonder fan Thermalright HR-01 X

Er is opzich genoeg te vinden, alleen denk niet dat je aan de Orginele koeler kunt komen, maar waarom dat ? deze Koeler's zijn stiller, koelen beter, en zien er nog leuk uit ook 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 21:12 ]

• MarchelV
De kast van de computeris zwart en dicht aan alle kanten, waarom dan een "mooie" koeler kopen.
Ik dacht dat een pasieve koeler stiller was dan eentje met een fan erop.

Ik zoek een standaard koeler omdat dan beide processoren even koel blijven (neem aan dat dat de stabiliteit ten goede komt)

dankje voor je info over de koelers, ik zal eens zoeken nu ik het slot ook weet.

Verwijderd

Zou zeggen neem de Thermalright HR-01 X, is stil, koelt goed.

En volgens mij niet al te duur

• MarchelV
Net even bij 4launch gechecked, die Thermalight kost ongeveer 5 tientjes, een orginele koeler kost 150 euro waneer ik deze bij dell bestel.

Zit alleen met het probleem dat er niet heel veel ruimte tussen de frontplate en het mobo is, neem aan dat due thermalught niks groter is dan een standaard koeler...

[ Voor 61% gewijzigd door MarchelV op 29-06-2008 22:46 ]

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:50

buggienuk

lekker buggie

MarchelV schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:34:
Zit alleen met het probleem dat er niet heel veel ruimte tussen de frontplate en het mobo is, neem aan dat due thermalught niks groter is dan een standaard koeler...
Hoe groot is de koeler van dell dan? En niet zomaar ergens vanuit gaan, dan kom je alleen maar voor nare verassingen te staan. Als je op de thermalright site kijkt zie je dit;
Dimension: L110 x W60 x H159.5(mm) Heat sink only
Als dit past, mooi. Als het niet past? Tijd om een andere cooler te zoeken. hier staan er alvast een paar. Met een beetje basic zoekwerk kan je er vast wel meer vinden.

Ook bekend op XBL als buggienuk

• MarchelV
Wil nog niet erg lukken met de processor en koeler. Dacht een extra 5060 gescored te hebben maar het was helaas een ander type (eentje met pootjes).

Ben nu aan het bieden op een echte 5060, met koeler. Tering wat zijn die krengen moeilijk te vinden zeg!

Verwijderd

niet gewoon makkerlijk om een andere koeler er op te zetten ??

Denk nog goedkoper ook,

• MarchelV
Zal moeilijk gaan wanneer de processor die ik gekocht had van een ander type blijkt te zijn. Zelfde aantal pinnetjes maar een 771 socket heeft geen pinnen maar van die :"connector plaatjes", hoe je het ook mag noemen. De processor die ik gekocht had was qua pinnen en layout precies het zelfde als degene die er in zat maar had juist wel pinnen.

Maar im een lang verhaal kort te maken, ik heb voor 64 euro een socket 771 processor (xeon 5060) met een dell koeler gewonnen op Ebay. Probleem ook weer opgelost :)
Pagina: 1