BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Verwijderd
de slaapstand van vista is geen hibernate meer zoals in XP, maar een soort stand-by (maw: geen S4 meer, maar S3).
en dan hoeft er dus maar iets te gebeuren of je pc gaat vrolijk verder waar die gebleven was.
bekendste oorzaak van dit geintje is de tv-gids van mediacenter die zich wil updaten, maar er zijn 1001 mogelijkheden.
S4 (hibernaten) in vista bestaat overigens wel, ze hebben het sluimerstand genoemd.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 21:03 ]
Echter als je je laptop wekenlang niet gebruikt, kun je beter de sluimerstand (slaapstand in XP), oftewel S4 hibernation gebruiken.
日本!🎌
Komt niet door een lege laptop accu, het gebeurt namelijk ook wanneer ik de accu heb ontkoppeld en de laptop in sluimerstand staat en de laptop is aangesloten aan het stroomnet.
Kan MCE de laptop uit sluimerstand halen voor update van tvgids? anyway.. ik ga dat uitzetten als het aan staat...
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
In ieder geval, bij mij kwam dit omdat de laptop uit hibernate werd gehaald door Windows (xp), want ja, na 15 min niets doen moet je standby gaan he
Vervolgens ging dat ding nooit meer uit natuurlijk omdat tie niet van en naar de harddisk kon schrijven tijdens het lopen (haalt leeskoppen los bij beweging). Gevolg is dat dat ding een paar uur staat te koken en dat je accu half op is als je het door hebt.
Maar dus even kijken of je aan hebt staan dat hij in standby moet na 15 min oid.
Maar hoe dan ook:
op accu gaat me laptop na 15 minuten in slaapstand en na 30 minuten in sluimerstand
aangesloten op stroomnet gaat me laptop na 60 minuten in slaapstand en na 90 minuten in sluimerstand..
Hij gaat als ie eenmaal ontwaakt is naar het login scherm en blijft daar dan ook, alleen het beeldscherm is dan uit omdat me laptop dichtgeklapt is. Ookal ligt me laptop stil, hij wil niet meer terug naar slaap of sluimerstand.
Ik heb eigenlijk nog geen idee na hoeveel uren of hoelaat de laptop opeens onwaakt uit sluimerstand.. Voor mijn gevoel is dat na een paar uur, maar het is te lang om er naar te staren en wachten...
[ Voor 17% gewijzigd door Eastman op 29-06-2008 22:07 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Misschien heb je ook zoiets geinstalleerd met een autoupdatefunctie?
Kan dan alsnog een software programma'tje in windows er voor zorgen dat de laptop ontwaakt??
Ik heb er mediacenter op staan, dus het kan komen door die updater. Hoe kan ik die uitzetten?
Tevens heb ik er ook iTunes op staan.
Correctie: dat is dus slaapstand (hibernate).Eastman schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:28:
Ik heb dat bij de media center uitgezet, maar me laptop staat in sluimerstand hè.. werkgeheugen is dan weggeschreven naar de HDD en de laptop verbruikt geen stroom...
Om onduidelijkheid te voorkomen, gebruik dan liever de engelse term ervoor
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
die fout maakte ik dus ook eerder...alt-92 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:34:
[...]
Correctie: dat is dus slaapstand (hibernate).
Om onduidelijkheid te voorkomen, gebruik dan liever de engelse term ervoor
In Windows Vista is slaapstand een toestand dat de laptop nog steeds stroom verbruikt.
Sluimerstand is de stand die geen stroom verbruikt...
Onder optie " Algemeen --> Opties voor Automatisch Downloaden --> handmatig downloaden" .ThinkPadd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:32:
Ik heb dit ook bij mijn ThinkPad.
Ik heb er mediacenter op staan, dus het kan komen door die updater. Hoe kan ik die uitzetten?
Tevens heb ik er ook iTunes op staan.
Heb hem net ook zelf ff aangepast. Dit was ook nieuw voor mij. Maar even afwachten wat ie doet.
Ik ben er wel achter gekomen dat het minder vaak voorkomt als ik mijn IR ontvanger loskoppel.. maar ook zonder IR gaat ie soms aan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Niet helemaal, aangezien de RTCwakeup ook ingesteld kan worden door applicaties (zoals MCE) - dan staat er dus een wakeup timer in de BIOS ingesteld.DukeBox schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:01:
Volgens mij moet het wel een hardware iets zijn, aangezien hibernate gewoon uit is.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device