Toon posts:

Barstjes bij lucht outlet onderkant macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een macbook (SR 2,2) gekocht eind vorig jaar.
Nu draai ik hem eens om voor zijn schoonmaakbeurt van de maand met een speciaal apple doekje dat ik erbij heb gehad.

Nu valt mijn oog op een aantal barstjes/scheurtjes aan de rand van de outlet van de warme lucht aan de linker bovenkant : waar de processor zit en het dus warm word.

Is dit garantie? laptop is het huis niet uit geweest en staat altijd netjes op het bureau.

Graag zou ik willen weten wat ik hieraan kan doen, want voor mijn garantie voorbij is moet dat wel vervangen zijn natuurlijk.

Een foto is er niet van te maken daar het heel dunne barstjes zijn, en als er geen vuil in had gezeten had ik ze niet eens gezien, maar omdat er wat stof ingekomen is zijn ze grijs gekleurd, en omdat ik er met mn nagel langs kan gaan en duidelijk blijf haken zijn het zeker barstjes.

Help!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 20:19 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Beetje witte plamuur er tussen dan zie je er niks meer van :)

Of je belt Apple, krijgt een casenummer, en laat je MacBook in een echte Apple winkel repareren....

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ja , hoe lang denk je dat ie weg is, en is het garantie?
Maakt the-innovators in tilburg ook macbooks?
En hebben meer mensen last van barsten?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 20:41 ]

Verwijderd

Komt helaas door overmatige hitte van de MacBook waardoor het polycarbonaat kleine scheurtjes vertoont. De CPU wordt heet waardoor de koeler hete lucht uitblaast door die uitlaat, en aangezien het daar (stom genoeg) niet op bekend is krijg je dit als resultaat. Ik heb zo een idee dat als je een klacht indient en uiteindelijk een nieuwe bottom eromheen mag laten monteren dat je dit met die nieuwe dan weer krijgt :(

ps: heb het wel een aantal malen gezien, maar niet echt een veel voorkomend probleem !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
toch zuur hoor een laptop van 1199 euro waar ik eigenlijk in totaal 2 maanden gebruik van gemaakt heb qua tijd om nu er achter te komen dat ie kapot is omdat het materiaal er niet op berekend is.

Als hij gemaakt is verkoop ik hem wel en koop een MBP , maarja is wel even 900 bijleggen :S

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
ik heb hier ook last van gehad, teruggebracht naar de apple dealer en ze hebben er een nieuwe case om gedaan.
Sindsdien (jaar later) geen last meer van.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 11:53
De hitte kan de weekmakers in de kunststof aantasten en dan krijg je sneller scheurtjes. Bij het maken van kunststof onderdelen is de mix nooit 100% hetzelfde en kan dus gebeurden. Gewoon gevalletje garantie.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 20:58
Ik heb hier hetzelfde (MacBook eind 2007), was me laatst ook al opgevallen. Bij een maat van me met een 1st gen MacBook idem.
Het lijkt me sterk dat het kwaad kan, of dat er dingen gaan afbreken, en anders zitten er toch wel genoeg krassen op de onderkant (wanneer heb ik dat ding nou op z'n kop :S) Zolang de bovenkant maar mooi glimt zonder krassen/barsten vind ik het prima :)

Verwijderd

Topicstarter
nou lekker dan , dat word dus apple bellen om dit te laten fixen, thnx voor de reply's guys

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 08:24
En bij de volgende dan een progje als smcfancontrol laten lopen en de fan net een fractie harder zetten. Geluid is dan nog steeds ok, maar je mac blijft wel koeler.

Verwijderd

Je hoeft Apple niet eerst te bellen hoor. Ga gewoon naar een APR en biedt hem daar ter reparatie aan, scheelt je een telefoontje en heeft hetzelfde resultaat :)

Verwijderd

Topicstarter
bij computel hierzo doen ze het gratis bij the innovators vragen ze 45euro om de " garantie " over te nemen , asociaal vind ik het .

Verwijderd

Ik ben hier al 2 keer voor terug gegaan naar Apple welke me doorverwees naar de Machouse. Heb nu weer dezelfde scheurtjes.
Ga er even voor zitten, kost je even. Alles gaat over de Machouse Amsterdam in de Raadhuisstraat en de Machouse in Woerden. Ik heb de laptop gekocht via de applestore op Apple.com.

Schande dat apple deze laptop nog steeds in productie heeft. Ik ben nu 2 keer terug geweest. De eerste keer werd de laptop keur gemaakt. Ik kreeg de laptop na 3 weken weer in mijn bezit met 'n totaal vernieuwde bottom & topcase (deze tweede was ook gescheurd bij de plaatsen waar je pols op rust).
De tweede keer dat ik scheurtjes ontdekte was ik buiten mijn jaar garantie. Toch ben ik terug gegaan (met de reparatieformulieren) naar de machouse. Ik heb gezegd dat de laptop binnen 3 maanden weer 'stuk' was. Kon dat met die formulieren aantonen. Ze wilden het apparaat niet nogmaals repareren. Ik belde in de winkel met Apple. Deze vertelde mij dat ze 't vervelend vonden en als uitzondering de laptop nog een keertje wilde repareren. Alles zou worden vergoed. Omdat dit 'n uurtje nodig zou hebben om door te voeren naar de Machouse ben ik eerst wat gaan eten. Een uur later kwam ik terug, met de laptop.
Ik heb 'n case aangevraagd en ze wilden het repareren. Mooi dacht ik. Laptop was afgegeven en ik kreeg 'n factuur. 158,- euro (ongeveer). Ik vroeg wat dit te betekenen had en de medewerker vertelde mij ter plekke dat ik dat later zou terug krijgen van Apple. Slim dat ik op dat moment was belde ik in de rij met Apple om dit te controleren. De medewerker van Apple schoot door zijn plafond. Dit was absurd en totaal niet afgesproken (wat ik ook al vermoedde).
Wat schijnt: Apple schijnt al tijden geen arbeidskosten uit te betalen aan de Machouse. Hier steekt de Machouse 'n stokje voor door mij als klant 'n bon van anderhalf meier aan te naaien. Ging deze keer even mis. Apple zou dit later met de Machouse uitzoeken. Ik werd verzocht 'n andere winkel te zoeken.
Had er schoon genoeg van die middag en ben naar huis gegaan. Heb de zaak voorgelegd aan de klantenservice en iemand uit Ierland belde mij diezelfde middag nog terug. Hij zou het voor mij uitzoeken.
Die dag erop kreeg ik bericht. De machouse had een grove fout gemaakt en wilde het goedmaken volgens de Apple. Ik stond die zelfde middag weer in de winkel. Manager was er niet en de medewerker ontkende dat het vergoed werd door Apple. Ik wilde de manager spreken. Was uiteraard niet mogelijk maar hij zou mij bellen. Prima. Ik liet de laptop achter omdat ik erop vertrouwde dat Apple het geregeld zou hebben.
2 dagen later had ik nog steeds niets van de manager gehoord. Ik kwam terug om verhaal te halen. Was flink over de zeik en liet dat duidelijk blijken. De manager was mij 'vergeten' en uiteraard was hij weer afwezig. Ik nam er mijn tijd voor om mijn beklag duidelijk temaken terwijl er 'n boel mensen achter me stonden mee te luisteren, heerlijk.
Ik wilde per direct mijn laptop terug om het te laten voor wat het was op dat moment, en later met Apple dit uit te vechten. Na 20 minuten wachten kwamen de helden er achter dat mijn laptop weg was. Ik kreeg moordneigingen. Er was niet bekend waar de laptop naar toe zou zijn gegaan. Niemand wist wat en de arme medewerkers stonden ook met hun rug tegen de muur. Die k*t manager had het lekker voor elkaar, wat een lul.
Ik zei dat ik de volgende dag m'n laptop kwam ophalen, en als die er niet zou zijn zou het foute boel zijn. Heb ik die jongens uitgelegd en ze waren onder de indruk.
Ik liep de winkel uit en werd gebeld door iemand van de Machouse. M'n laptop zou zijn opgehaald voor reparatie en zou wachten bij het filiaal in Woerden op de reparatie. Ik heb dit direct gecontroleerd door zelf even te bellen met de Machouse. Het was inmiddels gerepareerd en het werd terug gestuurd naar de Machouse in Amsterdam, Raadhuisstraat. Ik verzocht de mensen daar het niet terug te sturen, wilde het zelf op komen halen. Was geen punt.
De volgende dag stond ik in Woerden. Kwam m'n laptop halen. Keurig netjes gerepareerd. Prima dacht ik. Of ik even wilde betalen. Ik heb deze meneer vriendelijk uitgelegd dat ik niet zou gaan betalen. Verhaal was voor hem voldoende. Prima. Ik mijn gerepareerde laptop, zij met 't zelfde probleem.

God wat ging dit toch moeizaam. Ik heb nu, ±3 maanden later, weer 'n scheur in m'n laptop. Dit maal in de bottomcase ter hoogte van de hoofdtelefooningang. Ik heb geen zin om weer 'n rel als dit te moeten beginnen.

SUMMARY:
Ik kreeg van apple een case waarin Apple alle kosten wilde vergoeden. Machouse heeft in het verleden problemen gehad met het claimen van de gemaakte arbeidskosten. Hierdoor proberen ze klanten de arbeidskosten te laten 'voorschieten' om later bij Apple dezelfde kosten te claimen. Apple zei dat dit de zaak was van de Machouse en niet van mij. Ik zat daar tussen in en door de slechte communicatie tussen de Apple en Machouse Amsterdam, en tussen de MHAmsterdam en de MHWoerden. Na veel gezanik dan toch kosteloos mijn laptop gerepareerd.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dat is zeker niet mooi wat er allemaal gebeurt is, ik zag bij ifixit ook dat eigenlijk mn hele laptop uit elkaar getrokken word en weer bij elkaar geprakt.
Ik ben daar dus ook verre van blij mee eigenlijk omdat het "voor mij" met dat soort dingen altijd mis gaat en ik een manco eraan heb op wat voor manier dan ook (nieuwe producten is ook altijd wel iets aan bij mij :S )

Toch nog maar ns goed nadenken of ik het laat maken, ik vind het eigen lijk niet echt storend en de laptop functioneert goed, alleen is het een kwestie van principe dat me scheef zit.

Volgende week maar ns langs computel hierzo.

Thnx voor de feedback:D

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Neron ==> Wat een raar verhaal (van Apple)! Als ze zich willen profileren als "designer"-spul, maar dergelijke serie-productiefouten niet kunnen voorkomen en definitief oplossen, waar zijn ze dan mee bezig?

Verwijderd

RemcoDelft schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:57:
Neron ==> Wat een raar verhaal (van Apple)! Als ze zich willen profileren als "designer"-spul, maar dergelijke serie-productiefouten niet kunnen voorkomen en definitief oplossen, waar zijn ze dan mee bezig?
Het is helemaal krom daar. Ik zat op 'n gegeven moment dan in de tweede graad van die telefoonservice. Dan doen ze nog beter hun best om het de klant naar de zin te maken. Dit was die man uit Ierland.
Voornamelijk de Machouse die z'n gebreken liet zien. Zij lieten mij als klant opdraaien voor het misschien aanwezige probleem bij Apple. De MH kreeg voorheen geen arbeidsloon uitbetaald, prima, dan betaald de klant dat maar. Zo zat ik net even niet in elkaar.
Daarentegen vind ik het te bijdehand voor woorden dat ze dan wel overal 't bord met "Official Retailer" of "Official Service Provider" op de muur plakken!
Ik heb er nog steeds de schurft over in. Zit weer met 'n kapotte macbook maar heb echt geen zin om weer zo'n heel circus uit de kast te moeten halen. Ze hebben het wat dat betreft wel aardig bij me verprutst.

@ps3player:
Je macbook is gebouwd op de Bottomcase. Die fungeert als basis van je laptop. Alles is dus op dat onderdeel gebouwd. Als dat moet worden vervangen (door je scheurtjes), moet inderdaad alles eraf. Bij de Machouse rekenen ze daar 1,5 uur voor (a 85,-). Dit is exclusief de 70 euro Bottomcase kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx neron voor de feedback, ik denk dat ik het maar even laat tot na de zomer, scheelt weer heen en weer crossen.
Pagina: 1