Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BF1942] Spel hapert elke 5 sec.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen hapert mijn Battlefield 1942 elke 5 seconden even. Het spel is daardoor niet goed speelbaar meer. Het spel heeft het voorheen altijd goed gedaan op mijn PC en er zijn geen hardware wijzigingen geweest (of er moet iets stuk zijn).

Intel P4 2.80 Ghz
1GB intern geheugen
Windows XP SP2
Ati Radeon 9700
Soundblaster Audigy 2
AVG 8.0, Zone Alarm Pro 4

Ik heb images van mijn CD's gemaakt en draai deze via Daemon Tools 3.47 zodat ik niet steeds CD's hoef te zoeken als ik andere games speel.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Laatste drivers video- en geluidskaart geinstalleerd
- DirectX 9.0c geinstalleerd
- Gedraaid met AVG en Zone Alarm uitgeschakeld
- Op andere harde schijf geïnstalleerd
- Video- en Audio settings in-game op allerlaagst gezet
- Geluid in-game uitgeschakeld
- Hardware acceleration van geluid in-game uitgezet
- Sound Blaster in Windows disabled
- Windows XP op 'best performance' mode gezet.
- Ook met een No-CD patch blijven de problemen.

De 4 seconden dat de game wel draait loopt deze volkomen soepel, ook op de allerhoogste grafische settings. Het valt mij op dat mijn CPU 100% gebruikt wordt als ik de game speel. Het probleem is onafhankelijk van de grafische settings.

De SB Audigy 2 is natuurlijk een verdachte, maar het spel heeft het daarvoor ook altijd goed gedaan.

Als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag :)

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
en met de orginele cd's? al opnieuw geinstallerd en gaat het om de eerste editie

Verwijderd

Topicstarter
Ja, stom om niet te vermelden, maar ook met de orginele CD's heb ik het probleem, anders was ik snel achter het probleem geweest ;) Ik heb de boel inderdaad al opnieuw geïnstalleerd (zelfs op verschillende drives om een harddisk probleem uit te sluiten). Het probleem treedt op bij de eerste versie en ook met de "Road to Rome" uitbreiding.

Wat mij het meeste verbaasde was dat het voorheen gewoon probleemloos draaide op de hoogste resolutie. Ik kan geen relevante softwarewijzigingen bedenken die er mee te maken kunnen hebben. Hardware is ongewijzigd gebleven.