Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Systeem boot heel traag

Pagina: 1
Acties:

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Eigenlijk sinds ik Vista gebruik vind ik dat hij er heel lang over doet om te booten.
Het balkje gaat soms wel 20 keer heen en weer voordat ik ook maar bij mijn inlogscherm kom. Als ik dan inlog heb ik helemaal geen problemen met de performance alles werkt als een trein.

Mijn specs:

CPU: Intel Q9450 @ stock 2.66 ghz
GPU: XFX 8800GT
Mobo: Gigabyte EP35-DS3P
RAM: 2 x 2gb (4gb) G.Skill 800 mhz
HDD: 250 gb WD Caviar SE16

In mijn ogen ligt het niet aan de specs maar waar zou het dan wel aan kunnen liggen??
Heb voor de rest misschien wel veel USB apparatuur er aan hangen maar dat mag toch niks uitmaken?

Alvast bedankt,

Berend Haan

[ Voor 2% gewijzigd door berendhaan op 29-06-2008 19:43 . Reden: OS erbij gezet ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Volgens mij is dat normaal. Ik heb Vista nog nooit snel zien opstarten. Gewoon de sluimerstand/hibernation gebruiken en je bent van het acute probleem af :P

日本!🎌

• berendhaan
  • Nu online
_Thanatos_ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:12:
Volgens mij is dat normaal. Ik heb Vista nog nooit snel zien opstarten. Gewoon de sluimerstand/hibernation gebruiken en je bent van het acute probleem af :P
Meen je dat serieus :D Het duurt soms wel 4 minuten dat is echt lang IMO vooral voor mijn specs

Hibernation gebruik ik eigenlijk nooit omdat me pc de neiging heeft om in een reboot loop te komen :(

• Mike-RaWare
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:12:
Nee, dat is niet normaal. Mijn computer start veel sneller op terwijl de specificaties veel lager zijn

[ Voor 46% gewijzigd door Mike-RaWare op 29-06-2008 21:20 ]

Wheck :V

• berendhaan
  • Nu online
Heb een wat research gedaan op google en kwam een topic tegen met iemand die een WD my book aan zijn PC had hangen. Dit heb ik namelijk ook.

Na het unpluggen brak mijn klomp. Hij boot in (met me horloge er bij) 20 seconden naar het loginscherm.

Hoe kan een externe hdd de startup van Vista zo vergallen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je die mybook niet uitsluiten als bootdevice in de bios? Ik heb er al meer over gelezen namelijk, specifiek met die WD mybooks. [google=mybook vista slow]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

berendhaan schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:15:
[...]

Meen je dat serieus :D Het duurt soms wel 4 minuten dat is echt lang IMO vooral voor mijn specs
In de TS stond ook geen tijdsaanduiding, dus wat ik traag vind, is dan al gauw normaal ;)

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-06-2008 17:41 ]

日本!🎌

• berendhaan
  • Nu online
_Thanatos_ schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:41:
[...]

In de TS stond ook geen tijdsaanduiding, dus wat ik traag vind, is dan al gauw normaal ;)
Ja oke heb je helemaal gelijk in. :) Mijn fout

Na het uitzetten van Support USB legacy Harddisks start hij nog steeds zo langzaam op.

[ Voor 14% gewijzigd door berendhaan op 30-06-2008 17:50 ]

Pagina: 1