Scythe Infinity: De-montage

Pagina: 1
Acties:

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 19:53
Hallo,

Ik overweeg deze cooler te kopen. Ik heb er veel over gelezen en volgens mij is dit een goede cooler. 1 van mijn wensen voor de aanschaf van deze cooler is dat bij de montage niet nodig is het moederbord uit de kast te halen. Perfect, dacht ik. Maar... hoe zit met de de-montage? Ik ben gewend om de zo veel tijd nieuwe coolpasta op de cpu te smeren. Is het moeilijk om deze cooler te verwijderen? Ik hoop dan dat het nog steeds niet nodig is het moederbord uit de kast te halen.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deze koeler maakt gebruik van push pins daarom hoef je het mobo niet uit je kast te halen, al hoor je vaak dat deze pins na 1-2 keer gebruiken te 'zwak' zijn geworden om de koeler nog goed te mounten. Je kan dus beter een koeler met backplate nemen, dan moet je mobo er één keer uit maar heb je verder geen problemen meer :).

• acale
Bedankt voor je snelle reaktie.

Zijn er ook goede cooler die met schroeven bevestigd kunnen worden? En natuurlijk waar het moederbord niet uit de kast gehaald hoeft te worden

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
En als je dan toch graag een Scythe wilt, kun je een Scythe Rentention Kit kopen.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Voor een mounting met schroeven op een 775 socket moet je altijd het mobo uit de kast halen om de backplate op het mobo te plakken aan de achterkant, daarna hoeft het mobo nooit meer de kast uit.

• acale
lezut schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:40:
En als je dan toch graag een Scythe wilt, kun je een Scythe Rentention Kit kopen.
OK, hier had ik niet aangedacht. Bedankt voor je tip
Flythe schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:50:
Voor een mounting met schroeven op een 775 socket moet je altijd het mobo uit de kast halen om de backplate op het mobo te plakken aan de achterkant, daarna hoeft het mobo nooit meer de kast uit.
Tja, ik weet het, mar ik dacht dat het ook zonder het moederbord uit de kast te halen, goede coolers te vinden waren. Helaas.

Heren, bedankt voor het meedenken _/-\o_

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
acale schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:58:
[...]

Tja, ik weet het, mar ik dacht dat het ook zonder het moederbord uit de kast te halen, goede coolers te vinden waren. Helaas.

Heren, bedankt voor het meedenken _/-\o_
Ook bij een Infinity zul je eigenlijk je mobo eruit moeten halen: je zult namelijk erg veel kracht moeten uitoefenen. Goede kans dat je je mobo sloopt als je het probeert er direkt op te drukken.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Pagina: 1