Een vraag die al een tijd in m'n hoofd speelt: een harde schijf van 1 platter is qua doorvoersnelheid even snel als zijn willekeurige meerplatter-broertje. Ik weet dat leeskoppen aan elkaar gekoppeld zijn, dus je zou kunnen zeggen dat op elk moment alle leeskoppen boven dezelfde track hangen. Waarom maken fabrikanten daar niet gebruik van door dan de tracks van alle platters tegelijk te lezen (en dan ook creatief de data zo neerzetten dat dat ook nuttig is)?
Het enige dat ik kan bedenken is dat het alignen van lees/schrijf-kop boven een track op de eerste platter niet automatisch betekent dat de lees/schrijf-kop precies boven een (dezelfde) track op een andere platter hangt, omdat dat qua precisie gewoon niet lukt. Is dat het?
Het enige dat ik kan bedenken is dat het alignen van lees/schrijf-kop boven een track op de eerste platter niet automatisch betekent dat de lees/schrijf-kop precies boven een (dezelfde) track op een andere platter hangt, omdat dat qua precisie gewoon niet lukt. Is dat het?