ZM-MFC1 Plus - LED Control

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Zojuist een Zalman MFC1 plus besteld, want ik zocht een goede fan controller voor 5 fans die er stijlvol en strak uitziet. Ook het aluminium bezel past goed bij de centurion ... maar uhm; ik ben dus absoluut geen fan van LEDs in heel mijn kast niet :/ . Tis verdorie geen kermis maar mijn pc monster :> .

Nu vraag ik me af of die LEDs parallel lopen aan het spannings circuit voor de fans of dat deze in serie staan. Ofwel, kan ik die LEDs gewoon aan 1 pootje (de diode kant) doorknippen zodat er geen gekke fratsen meer mijn kamer instralen? Iemand hier ervaring mee met dit specifiek apparaat :) ?

Heb het hier niet kunnen vinden, noch een circuit schema online (wat me logisch lijkt voor Zalman).

Afbeeldingslocatie: http://zalman.co.kr/DataFile/product/ZM-MFC1%20Plus_01_b(0).jpg

EDIT: Na wat verder speuren kom ik hierop --> Zalman ZM-MFC1 leds verwijderen ?

Bij de MFC non-plus kan je ze dus afknippen, hopen dat het bij de plus ook zo is :X !

[ Voor 19% gewijzigd door Cassius op 29-06-2008 17:28 ]

De meeste mensen deugen!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb deze ook, en als je fan uit staat of er geen fan aangesloten is brand er geen led. je kan ook het draadje dat de snelheidsreading doet van je fan doorknippen, dan draait je fan wel, maar heb je geen brandende led

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Cassius
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:46:
ik heb deze ook, en als je fan uit staat of er geen fan aangesloten is brand er geen led. je kan ook het draadje dat de snelheidsreading doet van je fan doorknippen, dan draait je fan wel, maar heb je geen brandende led
Ik wil de fans niet uitzetten of niet aan sluiten, daar koop ik dat ding niet voor haha ;) . Ik wil er gewoon 4 of 5 fans op aan sluiten die netjes te regelen zijn via de knoppen en klaar. En ik wil niet mijn fans slopen (Noctua's) aangezien deze samen een stuk duurder zijn dan de controller ... vandaar.

Ben je verder tevreden over de controller :) ? Zijn de ledjes echt zo fel?

De meeste mensen deugen!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Cassius schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:59:
[...]
Ben je verder tevreden over de controller :) ? Zijn de ledjes echt zo fel?
Ja, hij werkt en daar heb ik em voor gekocht. De leds zijn, als je er recht in kijkt, redelijk fel maar staan wel leuk bij een zwarte kast en zijn in het donker als je er naast moet slapen wel irritant. (of kunnen als irritant ervaren worden ;))

en je kan ook eerst met leds kijken hoe hij bevalt, en daarna zorgen dat je de leds niet aansluit en dat 'test'

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Cassius
  • Niet online
"en daarna zorgen dat je de leds niet aansluit" en test :p ... uhm. Dat lijkt me dus redelijk permanent haha, maar je hebt gelijk, dan maar proberen.

De meeste mensen deugen!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als je die leds er af kan knippen kan je ze er ook weer terug solderen ;) . anders kan je toch iets in de gaatjes proppen waar die leds doorheen schijnen?
Pagina: 1