Toon posts:

DLink DIR-655 trage wireless snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb onlangs de dir655 aangeschaft en op zich werkt alles naar behoren op XP sp2. Alleen lijkt mijn wireless snelheid op het moment dat ik bestanden ga copieren van wired -> wireless (met een DWA-140) veel te traag. Heb zowat met alle opties zitten spelen en ik weet het niet meer. Copieren van 1gb duurt wel een half uur (200 meg wel 4 minuten), daar waar ik in status/wireless een rate van 81-108mbit (signaal 80+) heb en ik dus wel minimaal 5-10 mb/s zou moeten kunnen halen denk ik zo. Router zit ongeveer 8 meter ver, wel een betonnen muur ertussen. De dlink wireless connection manager geeft een signaal van 65% ongeveer. Er zijn wel een aantal andere wireless netwerken in de buurt van de buren, n en g, zou dit voldoende interferentie kunnen geven voor zo´n trage wireless??

Heb mixed ng en alleen n geprobeerd, geen beveiliging of WEP, WPA/WPA2, zelfde resultaat.
Channel width staat op 20/40mhz. Heb verschillende kanalen manuaal geprobeerd (sommige kanalen zoals 5 willen niet connecten met mijn dwa140 raar genoeg), zelfde resultaat als op auto. Met of zonder QOS, zonder firewall allemaal biedt het geen soelaas helaas.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 18:02 . Reden: spelling errors ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Geef even aan of je Vista gebruikt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoek eens uit of die muur gewapend is. Zo ja: forget it eigenlijk maar... De hoeveelheid ijzer zorgt gewoon voor een kooi van Faraday...

Je kan het ook testen door de PC in dezelfde kamer te zetten als de router en kijken wat dan je snelheid is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik xp sp2. Denk welhaast dat de muur gewapend is ja, maar geldt dit niet voor vele huizen in nl zowat, dan moeten zoveel mensen op de tweede verdieping een bagger verbinding hebben? Ik zal zsm proberen bij de router zelf te testen idd, lijkt me ook het enige om uit te sluiten dat het niet aan de router zelf ligt, bedankt... Op een tweede pc in een anderer kamer die maar een meter of 3 boven de router zit (ook met muur ertussen) hetzelfde resultaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 19:51 ]