Toon posts:

beeldverbeterende technieken(pixel plus enz.)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag was welke van de beeldverbeterende technieken nou de beste is?

Want ieder merk heeft wel een naam ervoor maar verschilt dat nou ook nog of is het een pot nat?

Want philips heeft pixel plus, samsung DNIe, en jvc heeft Dynapix hd.

Kan en van jullie me misschien meer uitleg hierover geven?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Ieder merk heeft wat anders, en er is geen beste. Zo veel verschillen, zo veel (marketing!) termen. Gewoon kijken en kiezen. Is toch persoonlijk. De een vindt Pixelplus (Perfect Pixel) geweldig, de ander kan er niet naar kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Nik op 29-06-2008 16:49 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat Nik ^^ zegt. :)
Het is vooral persoonlijke voorkeur, maar meestal komt het ongeveer op hetzelfde neer, en omvat 1 naampje meerdere verschillende technieken. Zo hebben al die verbeteraars sowieso wel ruisonderdrukking en MPEG artefact onderdrukking, maar waar het ene merk A weer beter doet, doet het andere merk B weer beter, en andersom.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Oke

Ben denk verward door al die marketing :P :)
Ik had al begreppen dat pixel plus ook heel goed was

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Daarom staat er ook in de sticky's bovenaan dit forum dat je eerst naar een TV moet gaan kijken in de winkel.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik daar van vind is dat het met al die tv's zo druk is, daardoor kan je niet goed oordelen vind ik.
En wou de ervaring van andere mensen weten hierover.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

"Mooi" is een kwestie van smaak, dus aan de mening van andere mensen heb je in dat geval ook niet zo veel... :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2025
Het is onmogelijk de technologieen zelf te vergelijken omdat alle verschillende merken andere panelen bevatten. Als je dus die beeldverbeterende technieken onderling wilt vergelijken, ben je eigenlijk de schermen als geheelplaatje aan het vergelijken.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:16
Trouwens hierop inhakend,

Heeft ruisonderdrukking zin bij Digitale TV? Ik heb het uitgezet en vind het prima zo! Kan ik echter met ruisonderdrukking een nog beter beeld krijgen, of gaan er dan details verloren?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Pagina: 1