Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Raar schermpje dat bestanden wilt importeren

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11 23:20
Elke keer als ik mijn laptop opstart of deze uit stand-by haal, krijg ik het volgende schermpje te zien met de tekst "Bepaal welke toepassing de afbeelding moet ontvangen":

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/90an2q.png

Ik wil dit schermpje alleen helemaal niet hebben! En als ik bijvoorbeeld op Photoshop klik en dan 'OK', gebeurt er ook niks (het schermpje gaat wel weg).

Het vage is, dat dit je niet zomaar kan aanklikken. Het venstertje reageert heel 'log', en blijft lang grijs alvorens het witte vakje en de tekst inlaadt. Alsof het veel CPU gebruikt. Dit is echter niet het geval, als ik bij Taakbeheer de processen sorteer op CPU-vebruik zie ik niks vreemds gebeurena ls ik dti schermpje open.

Mijn laptop heeft een ingebouwde webcam, dus ik vermoedde dat het wellicht daarmee te maken. Echter, bij de Windows-instellingen van de webcam zie ik niks staan wat hier eventueel mee te maken heeft, en ook het opnieuw installeren van de drivers heeft geen nut.

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik er vanaf kom? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door TMC op 27-07-2008 01:45 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het is/lijkt het schermpje van de "Wizard scanner en camera" van Windows XP zelf.

Hoe je er af komt linux installeren, je zou eens kunnen kijken wat er bij Start/Alle prog's/Opstarten staat, en/of via Start/Uitvoeren/msconfig kijkje nemen wat er allemaal tegelijk met Windows gestart wordt.
Mogelijk dat er nog 1 of andere wizard van een ander programma, die scanner/camera wizard van XP aanroept om 1 of andere installatie af te ronden.

• TMC
Dat heb ik al bekeken, maar er start niks geks op...

Verwijderd

Hmzz ik heb dit op mijn laptop (MSI M677) ook wel eens. Ik weet niet precies of het een bepaalde toetsencombinatie is, maar had dit niet bij de gewone windows install.

Kan je niet met AMCap openen? Dan krijg je als het goed is gewoon de livestream te pakken, die afsluiten en kijken of het de volgende keer weer zo is?
En inderdaad zal het een bepaalde service zijn, kan momenteel niet nakijken want laptop is onderweg naar fabriek vanwege defect

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07
Geen foutmeldingen van rond dat tijdstip in je logboeken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al geprobeerd om je webcam eens uit te schakelen (via Disable in Device Manager)? Weet je in ieder geval of het daarmee te maken heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan ook de WIA (windows image acquisition) service tijdelijk uitschakelen of op handmatig starten zetten om te zien of het dan wegblijft.
Daar is dat scherm namelijk van, al is het wel vreemd dat de functie gelijk aangeroepen wordt bij het resumen - lijkt wel of dat dan gebeurt omdat er hardware wordt 'ingeplugd'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TMC
Opgelost!

vsnp2std.exe niet meer laten opstarten. :) :*)
Pagina: 1