Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP software verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een HP laptop met Vista Business. Na het opstarten werd ik onaangenaam verrast door de software die HP extra heeft geinstalleerd. Ik wil eerst alle overbodige software verwijderen en dan met de in Business ingebouwde backup mogelijkheid, een image van de Vista installatie maken. Nu lukt het me niet om alles te verwijderen. Ik heb in de veilige modus geprobeerd alles te verwijderen maar ieder keer krijg ik de melding: setup.exe werkt niet meer. Een eerder herstelpunt van het systeem biedt ook geen soelaas. Wie weet Raad?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:18

wontcachme

You catch me? No you wont

misschien heb je hier wwat aan: http://www.pcdecrapifier.com/

Zelf gooi ik meestal gewoon een compleet nieuwe installatie eroverheen. Dit werkt meestal beter dan alles verwijderen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

wontcachme schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:13:
misschien heb je hier wwat aan: http://www.pcdecrapifier.com/

Zelf gooi ik meestal gewoon een compleet nieuwe installatie eroverheen. Dit werkt meestal beter dan alles verwijderen.
Tegenwoordig zitten er bij laptops en pre-made systemen meestal van die recovery dvd's.
Dus je kan dan wel alles opnieuw instaleren van die dvd, maar dan zit je toch weer met die standaard (in dit geval HP-meuk) die er al op stond...

Of je moet ergens een gewone dvd van Windows XXXX hebben liggen, dan gaat het natuurlijk wel.

Jammer dat fabrikanten tegenwoordig zo'n recovery dvd meegeven in plaats van losse cd's. Bij mijn oude Dell 4600 zaten 12 cd's maar zo kon je wel zelf kiezen wat je er op zette na een format :).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
pcdecrapifier krijgt ook niet alles eraf. Heb ik al geprobeerd. Het liefst zou ik ook een schone installatie doen, maar ik heb geen installatie dvd bij de laptop gekregen.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:18

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:19:
pcdecrapifier krijgt ook niet alles eraf. Heb ik al geprobeerd. Het liefst zou ik ook een schone installatie doen, maar ik heb geen installatie dvd bij de laptop gekregen.
Je krijgt er een hertselpartitie bij en tijdens de eerste opstart krijg je de optie om een dvd te maken, echter met software zooi. Een andere manier (weet echter niet of het legaal is) is om Vista te downloaden en te de key onderop de laptop te gebruiken om te activeren.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Topicstarter
In mijn ijver heb ik de herstelpartitie als eerste verwijderd.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:31:
In mijn ijver heb ik de herstelpartitie als eerste verwijderd.
Helaas daar gaat je install :+

Nah. Misschien dat je ergens een installatie CD mag lenen. PC winkel of zo.. als je een OEM Vista DVD kan bemachtigen dan kan je Vista vanaf scratch installeren.

Je kan ook HP bellen en om een herstel dvd's te versturen. Kost je alleen verzend kosten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1