Sinds vandaag kan ik mijn desktop computer niet meer aan de praat krijgen. Gisteren werkte hij nog perfect. Gisteren ook heb ik mijn pc verhuisd voor een LAN party. Daar ter plaatse werkte hij prima. Daar weer de boel ingepakt, naar huis gereden, de brut binnen gezet en op bed gegaan. Vandaag ging ik de hele boel weer aansluiten, maar toen ik hem aan deed was het mis: geen beeld op het beeldscherm, een videokaart-koeler die constant aan 100% draait, geen 'boot' piepje; kortom: eigenlijk niet zoveel soeps.
Ik heb het volgende reeds geprobeerd, echter allen zonder positief resultaat:
- Videokaart van slot verwisseld;
- Videokaart uit de pc gehaald (zelfs geen piep bij het booten, alle fans en HDD's gingen draaien, maar verder helemaal niks);
- Het batterijtje enkele minuten uit het moederbord gehaald (terwijl de pc uit de stroom was natuurlijk).
Niks van dit alles heeft ook maar iets merkbaar veranderd.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu ten einde raad ben. Daar de pc gisteren nog perfect werkte, krijg ik nu niet eens de vertrouwde bios te zien.
De specs van mijn systeem:
Asus P5B Deluxe mobo
Intel E6600
Sparkle 8800GTS 640MB
4x 1GB Ram, PC6400 CL4 van Team (Team Xtreem Dark Series)
X-Fi geluidskaart
2x Samsing Spinpoint T166 500GB in RAID (1TB totaal)
Samsung DVD brander + Samsung DVD speler
Scythe Infinity op de CPU
Dit alles in een Antec Sonata II, met zijn standaard 450W voeding.
Daarnaast 3 120mm fans.
Hierop draait Vista Home Premium NL x64.
Beeldscherm is een Samsung SyncMaster 940BF. Wat ik nog wel belangrijk vind om te vermelden is dat als de monitor en pc aan de stroom staan (maar de pc wel uit), ik wel merk dat ik de monitor op de videokaart aansluit (het "No Signal" dingetje verdwijnt zodra ik de monitor op de videokaart aansluit).
Mijn vraag is hopelijk duidelijk, heeft iemand van jullie ook maar enig idee welke oorzaak hieraan ten grondslag kan liggen en, nog belangrijker, hoe ik de boel weer werkend kan krijgen?
Alvast heel erg bedankt en ik blijf hier wel een poosje F5'en
.
Ik heb het volgende reeds geprobeerd, echter allen zonder positief resultaat:
- Videokaart van slot verwisseld;
- Videokaart uit de pc gehaald (zelfs geen piep bij het booten, alle fans en HDD's gingen draaien, maar verder helemaal niks);
- Het batterijtje enkele minuten uit het moederbord gehaald (terwijl de pc uit de stroom was natuurlijk).
Niks van dit alles heeft ook maar iets merkbaar veranderd.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu ten einde raad ben. Daar de pc gisteren nog perfect werkte, krijg ik nu niet eens de vertrouwde bios te zien.
De specs van mijn systeem:
Asus P5B Deluxe mobo
Intel E6600
Sparkle 8800GTS 640MB
4x 1GB Ram, PC6400 CL4 van Team (Team Xtreem Dark Series)
X-Fi geluidskaart
2x Samsing Spinpoint T166 500GB in RAID (1TB totaal)
Samsung DVD brander + Samsung DVD speler
Scythe Infinity op de CPU
Dit alles in een Antec Sonata II, met zijn standaard 450W voeding.
Daarnaast 3 120mm fans.
Hierop draait Vista Home Premium NL x64.
Beeldscherm is een Samsung SyncMaster 940BF. Wat ik nog wel belangrijk vind om te vermelden is dat als de monitor en pc aan de stroom staan (maar de pc wel uit), ik wel merk dat ik de monitor op de videokaart aansluit (het "No Signal" dingetje verdwijnt zodra ik de monitor op de videokaart aansluit).
Mijn vraag is hopelijk duidelijk, heeft iemand van jullie ook maar enig idee welke oorzaak hieraan ten grondslag kan liggen en, nog belangrijker, hoe ik de boel weer werkend kan krijgen?
Alvast heel erg bedankt en ik blijf hier wel een poosje F5'en