Pentium 200 op 250 Mhz, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb een pentium 200 mmx. Bussnelheid 66, multiplier 3

Ik heb hem al overgeklokt naar225 Mhz, bussnelheid 75, multiplier 3. Hierdoor staat de PCI op 37.5 Mhz, en alles werkt prima

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om hem op 3x83=250 Mhz te draaien, waardoor de PCI op 41.5 Mhz komt.

Met die PCI op 41.5 worden de HDD controller, de onboard geluidskaart en mijn voodoo3 kaart met een flink hogere snelheid benaderd, kunnen die apparaten met een te hoge bussnelheid niet defintief naar de klote gaan?

edit:

Oh ja, wat de koeling betreft: ik heb in mn pc een gewoon standaard koelertje zitten (zo'n ding met zo'n ventilatortje dr op)
en er zit ook een behoorlijk heet wordende voodoo3 in

Op 225 Mhz geen problemen met de temp. Denken jullie dat ik de 250 ook nog wel zonder problemos kan halen?

Catch a smile out there!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik heb mijn p200MMX een jaar lang op 250 mhz gehad zonder problemen :-) :-)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
man, ik heb de fsb van m'n 166 mmx op 115 staan!

• Glenfiddich
  • Nu online
En staat jouw PCI ook op clk/2 dan?

Catch a smile out there!

Verwijderd

Ik heb m'n pentium200mmx jarenlang stabiel op 285MHz (95*3) en 292MHz (83*3,5) laten lopen. Niets aan het handje :)

Ik zou zeggen, gewoon een kwestie van proberen. Is toch een oude processor die je tweedehands voor een paar tientjes kan kopen ;)

Werkt het niet helemaal goed? Lekker het voltage opschroeven. Laat die processor maar een beetje zweten. Die 'oude' Intels kunnen echt wel tegen een stootje hoor >:)

• Glenfiddich
  • Nu online
Laat em maar ff zweten?

Nou, ik wil wel een redelijke kans op succes hebben, want die p200 is mijn enige pc.
Het is niet de bedoeling dat ie gaar word.

Maar wat ik nou graag van jullie wil weten: HEBBEN JULLIE DIE PCI OOK OP VETTE SNELHEID DRAAIEN (DUS MEER DAN 33 Mhz?) DAAR GAAT HET ME VOORNAMELIJK OM

Catch a smile out there!

• Glenfiddich
  • Nu online
en hoe zit het met de koeling? zoals ik al zei heb ik alleen maar een gewoon standaardkoelertje

Catch a smile out there!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

PCI op 40 - 50 MHz is nix mee aan de hand. In principe kan je met te hoge kloksnelheid nix slopen. Met te hoog voltage wel, daarmee kan je je proc naar de intels eeuwige pentium-jachtvelden helpen.

BTW: een vriend van mij heeft z'n P166 jaren op 225 MHz laten lopen, en in de winter op 250. Nooit iets mee geweest..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Op dinsdag 20 februari 2001 11:27 schreef Haemorrhage het volgende:
Laat em maar ff zweten?

Nou, ik wil wel een redelijke kans op succes hebben, want die p200 is mijn enige pc.
Het is niet de bedoeling dat ie gaar word.

Maar wat ik nou graag van jullie wil weten: HEBBEN JULLIE DIE PCI OOK OP VETTE SNELHEID DRAAIEN (DUS MEER DAN 33 Mhz?) DAAR GAAT HET ME VOORNAMELIJK OM
486 van mij kan met 50MHz PCI bus nog wel draaien, maar dan geeft mijn huidige harddisk veel problemen... Was een Am5x86-133 PR75 @ 150MHz (kon de 4x multiplier niet krijgen op dat bord)
Videokaarten konden niet echt tegen die hoge PCI bus, ook een 3COM 3c900B niet. Enige videokaarten die ik erop heb laten werken zijn deze:
CL GD5430 en 5440 (werkten beide niet)
CL GD5465 (werkt)
S3 Virge (werkt ook)

• Glenfiddich
  • Nu online
Ik heb gelezen op toms hardware page dat ik voor 250 Mhz de voltage moet ophogen met 0.1 volt. Kan dat niet te veel kwaad

Catch a smile out there!

• Glenfiddich
  • Nu online
Op dinsdag 20 februari 2001 11:35 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

486 van mij kan met 50MHz PCI bus nog wel draaien, maar dan geeft mijn huidige harddisk veel problemen... Was een Am5x86-133 PR75 @ 150MHz (kon de 4x multiplier niet krijgen op dat bord)
Videokaarten konden niet echt tegen die hoge PCI bus, ook een 3COM 3c900B niet. Enige videokaarten die ik erop heb laten werken zijn deze:
CL GD5430 en 5440 (werkten beide niet)
CL GD5465 (werkt)
S3 Virge (werkt ook)
Met een te hoge busspeed, kan je daar je HD en videokaart definitief mee naar de hemel helpen?

En nogmaals: hoe zit het met de koeling? ik heb alleen een standaardkoelertje

Catch a smile out there!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb zelf in een paar cellies aardig wat zooi op een PCI bus van 41.5 en soms 46 gehad. Niets is definitief stuk gegaan, maar wel flink last gehad van m'n ethernet kaarten die de hele boel lamlegden (geen boot, geen POST).

Tip: vervang je 100Mb/s ethernetkaarten met 10Mb/s - scheelt niet eens zoveel in netwerksnelheid, en staat VEEL hogere FSB toe.

Verder idd oppassen met HDD controllers- als dat fout gaat ben je gegarandeerd je data kwijt- van tevoren backupen!!

Oslik blyat! Oslik!

• dôh
  • Laatst online: 25-08 16:58
Mijn Pentium 200@300@3,2v draait gewoon met 100Mhz fsb....ik zoek een bodje dat hoger gaat (qua fsb, iemand nog zo'n bordje AT?? ;))! Hij wordt 34'C }:O...
Ik denk dat als je je voltage opkrikt je stukken hoger komt....:)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

Cyphax

Moderator LNX/AI
wow, een P300 gewoon.. heheh nix P2-300
da's gaaf man... ik heb ook een P200MMX maar ik krijg 'm NIET 1 Mhz overgeclocked.
Mobo zit al op z'n top. Max clocksnelheid 200mhz, max multiplier enzo geloof ik ook allemaal al... 'k kom er niet meer uit...

wat is de max van een P133 ongeveer??

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Mijn oude 200mmx. Liep altijd op 266. :7
K had voltage +0.2 en 83*3. Eerst was dit altijd 250, maar toen ie een week of 2 zo liep, klokte ie altijd 266.

Volgens Sandra was het 257.nogwat...

• Glenfiddich
  • Nu online
Op dinsdag 20 februari 2001 13:57 schreef dion_b het volgende:
Verder idd oppassen met HDD controllers- als dat fout gaat ben je gegarandeerd je data kwijt- van tevoren backupen!!
Maar mijn HD zelf gaat niet naar de klote? ik kan uiterlijk wat data verliezen?

Catch a smile out there!

• dôh
  • Laatst online: 25-08 16:58
Het max. van een p133 (non MMX) is ingeveer 166, als je mazzel hebt, ik kreeg de mijne niet hoger dan 150! :( Ik ga hem nog wel een keer proberen op 100Mhz FSB! Suc6..
Pagina: 1