accu laptop langere tijd bewaren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

Topicstarter
ik heb een hp pavilion laptop van 4 maanden oud,als ik hem gebruik doe ik dat altijd op netstroom.
ik vind het alleen zonde als die accu zo snel naar de klote zou gaan,het zou leuk zijn als hij het over 3 jaar nog zou doen dus wil ik hem zo goed mogelijk bewaren.

het is een lithium-ion accu,en aangezien hogere tempraturen de ouderdom bevorderen wil ik hem in de koelkast bewaren met een lading van +- 50% (koelkast is 5 graden)
en dan 1 keer per jaar ofzo even goed gebruiken en opladen en weer met die halve lading in de koelkast leggen.

is dit de manier om de levensduur zo goed mogelijk te rekken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 22:14
Een antwoord, lees dit eens door: http://www.batteryuniversity.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:01
Hij slijt toch langzaam, of je hem nou gebruikt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik dacht altijd dat het slecht was om een laptop aan de netstroom te hangen zonder accu erin? (Daarnaast mis je het voordeel dat je laptop gewoon aanblijft bij een stroomstoring).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Dus op 0 graden met 40% belading... dan blijft hij goed na 1 jaar 98%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:01
0°C ? Dan gaat hij ook kapot hoor, je mag een Li-ion niet invriezen.

Als je er echt moeite voor wilt doen kun je hem op 40/50% lading in de koelkast (niet in de vriezer dus! ) leggen. Maar slijten doet ie toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb ooit gelezen in een test, dat li-ion batterijen met 60-80% lading bewaard moeten worden op normale (kamer)temperatuur. Je kunt `m dus gewoon in een kast leggen.

Dat de capaciteit dan heel langzaam afneemt klopt. Mijn oude telefoon heb ik eens op 80% uitgezet en toen als reserve weggelegd. Toen ik hem 4 maanden later nodig had, zat die op bijna dezelfde capaciteit. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-06 22:01
Klein beetje off-topic, ik heb dus een jaar geleden mijn nieuwe (2e) accu voor mijn telefoon ingevroren, toch wel fijn om te weten dat deze waarschijnlijk nu schroot is ::P

Was ook een Li-ion, wel in een afsluitbaar zakkie gedaan overigens, maargoed :P
Pagina: 1