Toon posts:

Externe HDD maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is overleden, maar de beide hardeschijven zijn nog intact. Voordat ik een nieuwe PC koop wil ik deze HDD's 'redden' door ze in een externe behuizing te zetten. Moet opzich niet zo lastig zijn, maar kan ik ze allebei 1 op 1 omzetten en ze middels een externe behuizing inpluggen om de data uit lezen en te kopieren? Of moet ik dan rekening houden met zaken als master en slave en partitioneren en opnieuw formatteren? Het is belangrijk dat ik een aantal Word bestanden red met oa. adressen voor geboortekaartjes die ik op korte termijn nodig heb!!

1 HD is de oude c: schijf (met besturingssysteem etc erop) en de andere HD is puur een opslag HD. Altijd gedraaid onder Windows XP.

Is dit eventueel een goede tijdelijke optie?

http://www.alternate.nl/h...1057617&showTechData=true

Of heeft iemand van jullie een beter idee? Ik hoor het graag! Bedankt

Verwijderd

Het zijn P-ATA schijven begrijp ik?

Waarom wil je een externe behuizing voor het eenmalig uitlezen? Al wil je dit 9het uitlezen0 voordat je een nieuwe compu koopt, je zult dat toch met een (andere) compu moeten doen. Dan kan je ze toch net zo goed even in die compu hangen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon een computer lenen en ze daar inbouwen, en de boel kopieren. Als je een externe behuizing koopt, dan is het verstandiger om 2 losse behuizingen te kopen, geen punt aangaande master en slave. Let erop dat je de juiste interface (pATA of sATA) koopt.

En voortaan backups maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Je hebt ook wan die mooie USB convertors met stroom aansluiting voor het tijdelijk aansluiten van een HDD tegenwoordig. Erg handig als je vaak harddisks over zet, maar niet altijd beschikbaar hoeft te hebben. Mijn backups zijn gewoon een stapel harddisks tegenwoordig :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:20:
Je hebt ook wan die mooie USB convertors met stroom aansluiting voor het tijdelijk aansluiten van een HDD tegenwoordig.
Je bedoelt USB aan 1 kant en SATA voeding aan de andere kant (en dat in combinatie met een eSATA poort)? Zo ja lijkt mij dit wel handig i.d.d.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Zoiets ?

;)

Afbeeldingslocatie: http://www.specs.nl/nl/layout/img/sata-hdd.jpg

Of meer als deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/product_thumb.php?img=images/recom.jpg&w=200&h=200

Die tweede heb ik, en werkt op zich goed.
Is ook betaalbaar.

Nadeel blijft dat je via USB aan je pc koppelt.

Edit : die 1e (van Sharkoon blijkbaar) is er ook in een pro variant die ook via eSata gekoppeld kan worden.

[ Voor 75% gewijzigd door aZuL2001 op 29-06-2008 13:40 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Die laatste optie lijkt me inderdaad de meest geschikte en goedkoopste...werkt dat gewoon door de kabels aan te sluiten, in te pluggen en uit te lezen?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ja.

zit nog een adapter bij voor als je de hd niet usb kan voeden.

Is een Recom Datatraveler.

(kun je notebook, pata en sata hd's mee koppelen)

[ Voor 20% gewijzigd door aZuL2001 op 29-06-2008 15:24 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, heb m besteld...nu hopen dat het lukt!
Pagina: 1