Toon posts:

Acer 8920G processor overactief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds kort een nieuwe acer 8920G laptop. In den beginne werkte alles naar behoren, maar nu heb ik steeds vaker het probleem dat videofilmpjes (vooral HD filmpjes) haperen. Aangezien hij een Full HD scherm heeft en een blu ray speler lijkt me dat hij dit toch echt moet kunnen afspelen zoals hij dit ook deed in het begin.

Wat me opvalt is dat de laptop zelfs wanneer hij helemaal niets staat te doen erg veel CPU gebruik aangeeft. Dit schiet van 10% naar 40% en vaakmet pieken ver hierboven (80-90%). Op de laptop van mijn vriendin blijft hij standaard onder de 10 % (vaak rond de 1-3%).

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft dus niet gewerkt. In de broncode zie je vooral dat mn cpu en mn schijf constant erg actief zijn.

Hoe kom ik er achter wat er fout gaat en ligt het inderdaad aan een overactieve cpu en schijf?

Specs:

- 8920laptop: http://www.laptopshop.nl/...spire-8920g-6a4g32bn.html
- Codec pack: Klite

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Nick

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Kijk eens hoeveel CPU belasting je hebt wanneer de laptop is opgestart. Dit kan met ctrl+alt+del en dan bij processen. Zoek de grootste vreters er eens uit.

Kijk daarnaast of je laptop wel op maximum performance (oid) staat. Verder kan je videokaart ook meehelpen bij het weergeven van HD Video, hiervoor moet je echter wel een videospeler gebruiken die hiermee overweg kan. Dat laatste zul je zelf moeten uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Gene TX,

Veruit de grootste CPU vreters:
- "Niet actieve systeem processen" - 90
- "Audiodg.exe - 5

Laptop staat idd op maximale prestaties. Ik gebruik voor video's windows media player. Dit heeft in het begin goed gewerkt. Kan ik beter een andere gebruiken?

MvG

Nick.

Verwijderd

Ik zou eens alle proprietary software uninstallen die je er "gratis" van Acer bij hebt gekregen (voor zover je dat nog niet gedaan hebt).

Is het geen virusscanner die overactief is?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:09:

Laptop staat idd op maximale prestaties. Ik gebruik voor video's windows media player. Dit heeft in het begin goed gewerkt. Kan ik beter een andere gebruiken?
VLC en Media Player Classic zijn goede alternatieven :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:09:
Hoi Gene TX,

Veruit de grootste CPU vreters:
- "Niet actieve systeem processen" - 90
- "Audiodg.exe - 5

MvG

Nick.
Je snapt toch wel dat "Niet actieve systeem processen" - 90 inhoud dat je laptop niets staat te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner staat uit. Ik scan zelf wel eens in de week. Al die acer zooi heb ik er ook afgegooid.

Daarbij krijg ik (nu al, ik heb die laptop echt net) een foutmelding (wel vaker) "Windows-hostproces (Rundll32) werkt niet meer". Wellicht heeft het daariets mee te maken??

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:14:
[...]

Je snapt toch wel dat "Niet actieve systeem processen" - 90 inhoud dat je laptop niets staat te doen?
Ja dat zie ik nu net ook, alleen zo'n metertje bij de broncontrole en op de windows sidebar geven iets anders aan. Daarbij gaat het ook om 'pieken' waardoor het gemiddelde wel goed kan zijn, maar van alles kan haperen omdat hij bijvoorbeeld 1 sec. iets heel zwaars aan het berekenen is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:16:
Virusscanner staat uit. Ik scan zelf wel eens in de week. Al die acer zooi heb ik er ook afgegooid.
Dus de kans is behoorlijk aanwezig dat je een infectie hebt. Een beetje virus kan vrij makkelijk Scans on Demand ontwijken. Zorg er eerst voor dat je je beveiliging op orde hebt voor je op internet gaat.
Daarbij krijg ik (nu al, ik heb die laptop echt net) een foutmelding (wel vaker) "Windows-hostproces (Rundll32) werkt niet meer". Wellicht heeft het daariets mee te maken??
Vista of XP? Zet je prestaties eens op normaal, en start eens op vanaf een Knoppix CD om te kijken of je er dan ook last van hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:21:
[...]

Dus de kans is behoorlijk aanwezig dat je een infectie hebt. Een beetje virus kan vrij makkelijk Scans on Demand ontwijken. Zorg er eerst voor dat je je beveiliging op orde hebt voor je op internet gaat.

[...]

Vista of XP? Zet je prestaties eens op normaal, en start eens op vanaf een Knoppix CD om te kijken of je er dan ook last van hebt.
Ik heb die scans echt pas net uitgezet, maar het is dus zwaar aan te raden om ze allemaal altijd aan te hebben?

Ik heb Vista. Prestaties staan nu op "hoge prestaties", op normaal verandert er vrij weinig lijkt het. Wat is een Knoppix cd?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica