Omdat ik me steeds meer begin te ergeren aan het laatste beetje geluid in mijn pc dat door mijn videokaart wordt veroorzaakt (Leadtek 6600GT Extreme), wil ik een passieve kaart kopen. De kaart moet aan de bovenkant vrij zijn van heatsinks e.d., omdat de CPU-cooler (Arctic Freezer) er aardig dicht bij in de buurt komt. Aan de onderkant is er meer dan genoeg ruimte.
Ik had al bijna een passieve Gigabyte 9600GT gekocht, omdat deze aan deze eis voldoet, tot ik - n.a.v. een opmerking op internet - me bedacht dat mijn drie jaar oude pc deze videokaart misschien helemaal niet kan bijsloffen. De Nexus 400 Watt-voeding zal 't wel trekken, denk ik, maar mijn Athlon 64 1900+ 3200+ mogelijk niet. Wat denken jullie, is een 9600GT weggegooid geld of niet? Ik had ook al een minder veeleisende passieve Gigabyte 8600 GTS op het oog, maar deze is bijna even duur als de 9600GT... Ik wil het liefst een kaart die net ietsje beter is dan de 6600GT
Ik heb uiteindelijk een passieve MSI NX7600GT gevonden die aan de eisen voldoet (moet ik dan tweedehands kopen), maar er zijn toch wel meer passieve kaarten met een 'lege' bovenkant? Ik kan er nog maar weinig vinden...
Kortom: welke passieve kaart met een 'lege' bovenkant/-rand zouden jullie me aanraden bij een Athlon 1900+ 3200+? (Budget is geen issue.)
----------
A8N SLI Premium
Athlon 1900+ 64 3200+
GeiL 2 x 512 MB
Windows XP
Samsung SpinPoint 200 GB
Ik had al bijna een passieve Gigabyte 9600GT gekocht, omdat deze aan deze eis voldoet, tot ik - n.a.v. een opmerking op internet - me bedacht dat mijn drie jaar oude pc deze videokaart misschien helemaal niet kan bijsloffen. De Nexus 400 Watt-voeding zal 't wel trekken, denk ik, maar mijn Athlon 64 1900+ 3200+ mogelijk niet. Wat denken jullie, is een 9600GT weggegooid geld of niet? Ik had ook al een minder veeleisende passieve Gigabyte 8600 GTS op het oog, maar deze is bijna even duur als de 9600GT... Ik wil het liefst een kaart die net ietsje beter is dan de 6600GT
Kortom: welke passieve kaart met een 'lege' bovenkant/-rand zouden jullie me aanraden bij een Athlon 1900+ 3200+? (Budget is geen issue.)
----------
A8N SLI Premium
Athlon 1900+ 64 3200+
GeiL 2 x 512 MB
Windows XP
Samsung SpinPoint 200 GB