E-mail van Apple Mail naar Outlook 2007

Pagina: 1
Acties:

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
Mijn mail staat opgeslagen op mijn iMac met de Leopard versie van Apple Mail.
Nu wil ik dit graag overzetten op mijn PC, zodat ik daar met Outlook 2007 ook toegang tot heb.

Maar nu komt het probleem.

Via Google is het een eitje om sites te vinden hoe je mail van de PC op de Mac krijgt, maar omgekeerd is dat niet het geval. De enige site die ik kon vinden met een handleiding hoe het te doen is al behoorlijk oud.

De manier die hier beschreven wordt, werkt niet.

Ik heb geprobeerd om, zoals de site suggereert, mijn e-mail als "Raw Message Source" op te slaan en vervolgens de bestanden naar mijn PC gekopieerd. Maar nu komt het probleem. Outlook 2007 en Windows Mail (Windows Vista versie) kunnen hier niets mee. De site suggereert het gebruik van Eudora om de mail naar een Outlook Express vriendelijke extensie om te zetten, maar Windows Mail ondersteunt dat ook niet meer. (En Eudora schijnbaar ook niet).

Nu luidt mijn vraag als volgt. Weet iemand een manier om mijn mail, eventueel via een tussenstation (lees een ander e-mail programma), alsnog in Outlook 2007 te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door SandsOfArrakis op 29-06-2008 10:07 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Het makkelijkst is gewoon als je je email kunt instellen als IMAP in plaats van POP3. Je mailprovider moet dat dan wel ondersteunen.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:51

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat je kan proberen is om het vanuit Mail in Entourage te zetten op je Mac. Vanuit Entourage exporteren naar iets wat je PC kan lezen. Denk dat je zo de meeste kans maakt. Ik heb alleen geen idee welke formaten je kan importeren in Outlook 2007.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Sijmen schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:10:
Het makkelijkst is gewoon als je je email kunt instellen als IMAP in plaats van POP3. Je mailprovider moet dat dan wel ondersteunen.
En doet die dat niet, kan je nog altijd Gmail daarvoor gebruiken.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:26:
Wat je kan proberen is om het vanuit Mail in Entourage te zetten op je Mac. Vanuit Entourage exporteren naar iets wat je PC kan lezen. Denk dat je zo de meeste kans maakt. Ik heb alleen geen idee welke formaten je kan importeren in Outlook 2007.
Ook net geprobeerd. Probleem is dat Entourage alles opslaat in rge formaat waar Outlook weer niets mee kan :S

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben ook bezig geweest om mail van Apple naar PC te krijgen. Ik heb het gedaan doormiddel van de mail als bericht uti het programma te slepen naar een map en dan in de PC weer in een map te slepen in Outlook. Dat werkte perfect. Je slaat het bericht dan op geloof ik als msg en dat kan de pc ook weer lezen. Dat zou moeten lukken volgens mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Met Rafe ^^,

Je mail versturen naar je Gmail account, en via Gmail doorsturen naar je Outlook 2007.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:50:
Met Rafe ^^,

Je mail versturen naar je Gmail account, en via Gmail doorsturen naar je Outlook 2007.
Of gewoon instellen als IMAP (zoals al gezegd werd) Alles doorsturen is bij 50 mailtjes al niet meer leuk... Al je mappen met mail er naar toe slepen... wachten tot alles geupload is en vervolgens het account bij outlook instellen... et voila :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nielsvr op 29-06-2008 10:55 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Topicstarter
itsalex schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:46:
Ik ben ook bezig geweest om mail van Apple naar PC te krijgen. Ik heb het gedaan doormiddel van de mail als bericht uti het programma te slepen naar een map en dan in de PC weer in een map te slepen in Outlook. Dat werkte perfect. Je slaat het bericht dan op geloof ik als msg en dat kan de pc ook weer lezen. Dat zou moeten lukken volgens mij.
Dit werkt _/-\o_ Alleen met als tussen stap Windows Mail, want anders denkt Outlook dat een file die je via de verkenner ernaar toe sleept als attachment per e-mail gestuurd moet worden. Maar slepen vanuit verkenner naar Windows Mail en vandaar uit Outlook laten importeren werkt wel :)

Ff wat sleepwerk te doen de komende tijd :D

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MST_Morpheus schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:08:
Dit werkt _/-\o_ Alleen met als tussen stap Windows Mail, want anders denkt Outlook dat een file die je via de verkenner ernaar toe sleept als attachment per e-mail gestuurd moet worden. Maar slepen vanuit verkenner naar Windows Mail en vandaar uit Outlook laten importeren werkt wel :)

Ff wat sleepwerk te doen de komende tijd :D
Dan sleep je het mailtje niet goed. Als je het mailtje namelijk sleept naar de lijst met mailtjes (waar de subjects onder elkaar staan) dan gaat het altijd goed en zet Outlook het bestand gewoon netjes in de PST als mailtje... :) Tenminste, op mijn werk wel hoor ;)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Van Apple Mail export naar Thunderbird, import Thunderbird op PC, export naar Outlook 2007, klaar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Nielsvr schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:55:
[...]

Of gewoon instellen als IMAP (zoals al gezegd werd) Alles doorsturen is bij 50 mailtjes al niet meer leuk... Al je mappen met mail er naar toe slepen... wachten tot alles geupload is en vervolgens het account bij outlook instellen... et voila :)
Dit is inderdaad de manier. Zo heb ik duizenden mailtjes heel gemakkelijk van Windows naar Mac gekregen. En dat kan dus ook andersom.

IMAP accountje (Gmail ofzo) aanmaken en configureren in Mail. Al je berichten in de Gmail map slepen. Gmail instellen op je PC. Klaar.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

reiker

dan jij!

FirePuma142 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:38:
Van Apple Mail export naar Thunderbird, import Thunderbird op PC, export naar Outlook 2007, klaar.
Dan vind ik een oplossing die eerder aangedragen werd toch eleganter; hiervoor is wel een GMail-account benodigd.

Configureer Apple Mail voor gebruik van je GMail via IMAP. Aanwijzingen te vinden in de Google Help.
Sleep al je mailtjes naar de Inbox van je GMail.
Configureer je Windows Vista Mail of Outlook 2007 voor gebruik van GMail via IMAP.

Nu kun je bij alle mails die je hebt, zowel via Apple Mail en Windows Vista Mail/Outlook 2007 als via de webinterface van GMail.

Afgelopen vrijdag heb ik zo nog alle mails van al m'n accounts (zes stuks, totaal ±3300 e-mails) naar m'n GMail account gegooid. Zo heb ik alles overzichtelijk in één makkelijke interface...

edit: en zo schreef ik hetzelfde als degene boven mij, maar dan iets trager :)

[ Voor 17% gewijzigd door reiker op 29-06-2008 13:47 . Reden: toevoeging ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alleen was dat al een aantal keer geopperd en is het ook al opgelost, zij het via een andere manier... :) :+
Pagina: 1