Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

ik vraag me af of je met de juiste antenne (en eventueel versterker) dvbt signalen van verraf kan ontvangen.

ik woon in centrum brussel en kan daar 6 (2 vlaamse en 4 franstalige zenders ontvangen). Is het mogelijk om duitse, franse, of nederlandse zenders te ontvangen met behulp van een antenne, een yagi of zo ?

merci

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, ik heb in centrum Brussel de complete Belgische voorraad aan zenders via DVB-T binnengekregen. Ik denk dat je mischien iets anders fout doet. Of wil je Digitenne (Nederlands) ontvangen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
eeuuh, ik heb er ook een pak hoor 6 tv zenders en ongeveer het dubbele aan radio.

digitenne is toch betalen niet ?

kan je gratis duitse of franse zenders ontvangen (in brussel) (indien niet: komt dit doordat je in een dal zit, of omdat het signaal te zwak is, zelf voor een antenne)
merci

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Je kan twee dingen doen: of je richt een high gain yagi op de gewenste zendmast, of je zet een high gain omni op je dak, waarmee je zoveel mogelijk mee probeert te pakken. Je kan dit trouwens alleen doen als jouw ontvanger FTA ondersteund, en niet gelocked is op multiplexen van je eigen telco/televisieboer.

Verwijderd

Topicstarter
merci,
maar moet effe googelen om je bericht te kunnen begrijpen, weet niet wat fta is, of multiplexen.

maar in principe is het dus mogelijk om in brussel signalen te ontvangen uit frankrijk of duitsland.
wat zouden de afmetingen moeten zijn van zo'n high gain yagi ?

merci

Verwijderd

Topicstarter
fta: free to air

ja mijn usb dvbt kan dit, (ik kan bijvoorbeeld canvas ontvangen)

multiplexen: meer zenders op een frequentie

hij is niet gelockt denk ik want kan vlaamse en waalse zenders ontvangen en die zitten op een verschillende frequentie.

alles ligt dus open om FTA duitse of franse zenders te ontvangen

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er staan alleen geen zendmasten die Duitse en Franse TV broadcasten in Belgie.

Je bent dus aangewezen op de Belgische FTA zenders, meer kan je uit je hoofd zetten.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
okee, maar waarom ?
de duitse zendmasten staan te ver ? en indien zo, is het echt onmogelijk om deze te ontvangen ?
(ik vraag dit gewoon uit interesse voor de techniek)

merci

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

Mentalist

[avdD]

De zendmast in Bouvigny is zo te zien iets te ver weg. Zendmasten uit Breda of Goes lijken me ook een long shot en Duitsland gaat er zo te zien ook niet inzitten. Ik ontvang in Bergen op Zoom als ik flink aan m'n antenne piel met moeite de Walen uit Waver, maar verder weg gelegen zenders ontvang ik alleen bij condities.

Je kan het proberen met de grootste Yagi die je kan vinden met vrij zicht hoog op een paal, maar je zit voor alle zendmasten heel erg op het randje of een stukje erover. 100km is nogal wat voor DVB-T. Tot ongeveer 70km rondom is zonder extreme oplossingen nog wel eens iets te ontvangen afhankelijk van de zender e.d., 100km is erg lastig en daarboven is het eigenlijk alleen met condities.

[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 29-06-2008 04:13 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik dit kaartje bekijk van waar Digitenne beschikbaar is.

Als ik dit kaartje mag geloven, ga jij echt geen zenders die FTA in andere landen worden uitgezonden ontvangen.

Ey!! Macarena \o/

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

Mentalist

[avdD]

RaZ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 04:13:
Als ik dit kaartje bekijk van waar Digitenne beschikbaar is.

Als ik dit kaartje mag geloven, ga jij echt geen zenders die FTA in andere landen worden uitgezonden ontvangen.
Dat kaartje zegt op zich niet zoveel, dat gaat meer uit van KPN's kleine antennes. Maar in Brussel zit je niet echt gunstig nee, praktisch middenin België. Meer in de buurt van de landsgrenzen kan je wel wat binnenhalen, zoals ik de Vlamingen en met moeite de Walen in NL kan kijken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
merci mensen voor de fijne uitleg. 70km vanuit brussel is nog steeds overal belgie.
spijtig dat niet alle nationale zenders overal in europa te krigjen zijn. dat zou fantastisch zijn.

ik zal misschien op dvb-S moeten gaan voor meer kanalen.
ik had gelezen dat je daar 600 kanalen op hebt. (belachelijk veel)
ga even googelen naar wat allemaal en of dat te betalen is of niet
Pagina: 1