Toon posts:

Wat is er stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister deed ik mijn pc aan en vervolgens kreeg ik de melding; system cannot boot from cd-rom. Ik rebooten..kreeg ik een zwart beeld..nog een paar keer gereboot maar helemaal nix!!
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad?
Ik heb een Chaintech 7aja mobo op een TB 800@800 draaien.
Iemand suggesties?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

* Alle kabels (in de computer) nalopen, en zonodig aanduwen.
* Alle kaarten stevig aanduwen

En kijken of ie het dan wel doet.

Murphy was an optimist

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Die melding krijg je als je niet meer van je harde schijf kunt booten... waarschijnlijk staat er in je BIOS de volgorde van booten ingesteld op 1) Floppy - 2) HDD - 3) CDrom.

Zolang je van HDD kunt booten, heb je geen problemen, zodra dit niet meer kan zal ie doorgaan naar optie 3. En als er geen CD inzit of geen bootable cd, dan krijg je die melding.

Ik zou kijken of de stekkers van je harddisk mischien los zijn geraakt. Daar denk in eerste instantie aan.... maar aangezien je aangeeft dat je daarna een zwart beeld kreeg, kan het ook wel eens zo zijn dat je harde schijf prima is, maar je moederbord wellicht defect is geraakt :( de tweakers nachtmerrie dus! :(

Als je helemaal geen beeld meer krijgt is het niet alleen de IDE controller of de HDD ben ik bang :( Check alle kabels voor de zekerheid en hoop voor het beste. En anders wordt het uitkijken naar een nieuw mobootje.

Maarten

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

cd rom uit je cdrom speler halen,
boot preference in bios aanpassen naar: C,A,cdrom?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb standaard de boot-frequentie op alleen HD staan...ik had ook alle kabels al gechecked..ga zo mijn BIOS resetten, misschien dat dit enig effect heeft?!? Anders is idd mijn mobo naar de kloten :-(
maar iig bedankt voor de reacties!!

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt weer!!
Drie simpele handelingen...mijn DIMM uit het slot gehaald, schoongeblazen en weer teruggeplaatst....
sommige dingen zijn zó simpel.......

Bedankt voor de reacties!!
Pagina: 1