kan de rest van mijn spec's Ati 4850 aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.479 views

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Omdat ik vaak game wil ik graag mijn huidige videokaart (Club 3D 8600 gt 512mb) upgraden naar een Ati 4850. ik heb voor Ati 4850 gekozen omdat die een redelijke prijs heeft en goed presteert qua gaming en dat heb ik van een hoop reviews lezen meegenomen.

Alleen weet ik niet of Ati 4850 gaat met de rest van de computer werken!?

specificaties:

Processor: Intel E6600
Mobo: p5nd2 Se
RAM: 2gb
voeding: heb pas een XGear behuizing besteld voor 32 euro inc Voeding 400W.
hdd: 1 x 320gb samsung 1x 500gb Seatgate

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Dit moet prima werken . Alleen je voeding ..... lijkt me niet inorde .

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
A-merk voeding 400Watt *O*
Xgear voeding 400Watt -O-

Die Xgear gaat je systeem niet trekken, tenminste niet voor lang en zonder schade. Die dingen zijn zo ligt als een veertje, wat betekent dat er nooit veel soeps in kan zitten, ( ook vind ik de kasten van Xgear niet echt lekkere kwaliteit, maar iedereen zijn eigen smaak natuurlijk ). Ik zou eens kijken naar een goeie Tagan, Antec, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomfish op 28-06-2008 21:13 ]

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:18
yannickmerckx schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:09:
Dit moet prima werken . Alleen je voeding ..... lijkt me niet inorde .
Inderdaad, X-Gear maakt geen stabiele voedingen.

• kardox
Xtresis schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:12:
A-merk voeding 400Watt *O*
Xgear voeding 400Watt -O-

Die Xgear gaat je systeem niet trekken, tenminste niet voor lang en zonder schade. Die dingen zijn zo ligt als een veertje, wat betekent dat er nooit veel soeps in kan zitten, ( ook vind ik de kasten van Xgear niet echt lekkere kwaliteit, maar iedereen zijn eigen smaak natuurlijk ). Ik zou eens kijken naar een goeie Tagan, Antec, etc.
De Behuizing heb ik al paar dagen gebruikt maar jah ik koop wel een nieuwe A-merk voeding.
kan dit Xgear voeding schade aanrichten aan andere componenten? in het geval dat die niet meer trekt of overhit...

[ Voor 8% gewijzigd door kardox op 28-06-2008 21:24 ]

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:18
Bekijk dit topic maar eens.

• kardox
Ah daar ben ik wat wijzer van geworden en het antwoord is JA dus.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52
kardox schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:29:
[...]

Ah daar ben ik wat wijzer van geworden en het antwoord is JA dus.
Ehh.. ik denk dat het antwoord toch eerder nee is. die x-gear voeding is brak. dat houdt in dat hij niet het vermogen kan leveren wat erop staat, de kans is dan aannemelijk dat de voeding defect gaat als je straks gaat gamen, of mischien zelfs ploft. dit kan schade aan je hardware veroorzaken , mischien zelfs kapotte componenten. je kunt beter wat meer uitgeven en gelijk een goede voeding erin zetten, want je krijgt gegarandeerd spijt als je dat niet doet. kijk eens naar een Antec, Enermax, Be-Quiet!, Zalman, Tagan of iig, een voeding waar je 50+ euro betaald voor 350~400 watt.

Verwijderd

Als je genoeg geld hebt zou je gewon een 400+ voeding moeten nemen , als niet beter om zoiets te halen , niet te duur en trekt het zeker.
V&A aangeboden: Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX)

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37

Dani86

AeroGeek

Dan kan je beter gaan kijken voor een hele nieuwe case. Antec levert rond de 100€ goeie kasten met een goeie voeding erin.

Dan heb je ook meteen een betere airflow en meer stilte én een betere voeding dan je X-gear kast.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 20:41
n00bdani86 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:59:
Dan kan je beter gaan kijken voor een hele nieuwe case. Antec levert rond de 100€ goeie kasten met een goeie voeding erin.

Dan heb je ook meteen een betere airflow en meer stilte én een betere voeding dan je X-gear kast.
Mee eens, heb inmiddels een paar PCs in elkaar gezet met een Antec Sonata 3 als behuizing en voeding, gooi er wat Nexusjes bij, CPU en GPU koeler van Arctic Cooling en je hebt een vrij goedkoop goed gekoelde en stille kast. De enige moeilijkheid is dat de voorste casefan problemen kan geven met de PCI-E connector als die aan de achterkant zit. Voeding geeft ook ruim genoeg amperes op de 12v.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Ownman op 29-06-2008 13:48 ]

• kardox
Visgek24 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:53:
[...]

Ehh.. ik denk dat het antwoord toch eerder nee is. die x-gear voeding is brak. dat houdt in dat hij niet het vermogen kan leveren wat erop staat, de kans is dan aannemelijk dat de voeding defect gaat als je straks gaat gamen, of mischien zelfs ploft. dit kan schade aan je hardware veroorzaken , mischien zelfs kapotte componenten. je kunt beter wat meer uitgeven en gelijk een goede voeding erin zetten, want je krijgt gegarandeerd spijt als je dat niet doet. kijk eens naar een Antec, Enermax, Be-Quiet!, Zalman, Tagan of iig, een voeding waar je 50+ euro betaald voor 350~400 watt.
Het antwoord was op deze vraag (kan dit Xgear voeding schade aanrichten aan andere componenten?) en ik heb het begerepen dat een goeie voeding erg van belang is in mijn geval en daarom heb ik een mail gestuurt naar de link van xtremespeed
Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX) aangeboden

Bedankt voor jullie reacties.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:04
430 watt lijkt mij nog wat krap voor een quadcore met moderne videokaart.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
unfor schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:12:
430 watt lijkt mij nog wat krap voor een quadcore met moderne videokaart.
Intel E6600, geen Q

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Het is de bedoeling dat je eerst even zelf op zoek gaat voordat je een vraag plaatst. De vragen die je stelt zijn met een klein beetje moeite en zoekwerk ook prima door jezelf te beantwoorden. Probeer dus eerst zelf even antworoden te vinden svp :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.