Toon posts:

Optische Audio Kabel (10+ M)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen :),

Ik heb een vraag betreffende optische audio-kabels.
Ik zal eerst m'n situatie uitleggen:

Ik heb 2 schapjes onder elkaar aan mijn muur bevestigd, waar vanboven m'n PS3 moet komen, en vanonder mijn projector. Momenteel staat mijn PS3 op mijn bureau en is deze voor audio verbonden met mijn controller van het Logitech Z-5500 5.1 Systeem, en vermits deze er vlak naast staat, kan ik een korte, en goeie optische kabel gebruiken.
Maar nu komt daar verandering in omdat die schapjes namelijk aan de andere kant van de kamer zijn bevestigd, en de afstand tussen de speaker-controller en de PS3 (die boven de projector komt te staan) veel groter word.
Dus omdat mijn projector geen ingebouwde audio-uitvoer heeft moet ik een optische audio-kabel van minstens 10 meter zien te vinden, die nog altijd een kwalitatief geluid levert.

Nu was mijn vraag: kent iemand een kwalitatief merk van goeie optische kabels, die modellen van 10-15M beschikbaar hebben?

Ik heb namelijk al gezocht bij een paar merken, zoals bv. Monster, ...
Dit zijn volgens mij goeie merken, maar ik heb niets gevonden dat 10M overschrijdt.

Dank bij voorbaat ;) !

Greets !
CryDevil

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa elke optische kabel voldoet, of het nou een monster (hoezo overpriced) is of een hakkie-takkie.
Kijk bijv eens in de pricewatch :).

Wat je wel kunt bekijken is de kwaliteit van de connector, als die degelijk is maakt dat op korte termijn niets uit... alleen overleeft hij meer in en uit pluggen.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply :).

Ik zal direct eens kijken op Pricewatch :D.

Thx !

Greets!
CryDevil

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik weet niet of een optische verbinding van 10 meter slim is. Vanwege de aard van optische verbindingen zijn deze nauwelijks geschikt voor lange kabels. Volgens Wikipedia: S/PDIF ligt de grens bij 6 meter. Of dat een harde grens is of niet weet ik zo niet. Op http://www.hardwarebook.info/S/PDIF#TOSLINK hebben ze het over 'minder dan tien meter' en bij sommige apparatuur 'slechts een paar meter'. Een harde grens kon ik zo snel niet vinden, maar 10 meter zit ben ik bang aan de hoge kant.

Edit: laat staan 15 meter :P

[ Voor 2% gewijzigd door Hertog op 29-06-2008 17:21 . Reden: Ik had de + in 10+ gemist :+ ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:36

Twazerty

AVCHDCoder developer

Hertog schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:20:
Ik weet niet of een optische verbinding van 10 meter slim is. Vanwege de aard van optische verbindingen zijn deze nauwelijks geschikt voor lange kabels. Volgens Wikipedia: S/PDIF ligt de grens bij 6 meter. Of dat een harde grens is of niet weet ik zo niet. Op http://www.hardwarebook.info/S/PDIF#TOSLINK hebben ze het over 'minder dan tien meter' en bij sommige apparatuur 'slechts een paar meter'. Een harde grens kon ik zo snel niet vinden, maar 10 meter zit ben ik bang aan de hoge kant.

Edit: laat staan 15 meter :P
Nope absoluut geen probleem. Heb hier ook een 10 meter kabel (allergoedkoopste kabel) liggen. Op het moment dat je gaat doorverbinden zonder optische versterker gaat het fout. Dan komen heel erg veel bitjes niet meer aan. Ik heb er zelf een optische switch tussen hangen en heb daardoor ook een optische versterker moeten kopen (ook een hele goedkope). Maar als ik alleen de 10M kabel ertussen gooi heb ik geen problemen. (Aangesloten op een super cheap ass versterkertje).

Ik heb ze super cheap omdat ik alleen btw betaal bovenop de inkoopsprijs bij de groothandel. Zo'n 10M kabel zou denk ik in de gewone winkel zo'n 14 euro kosten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daarom, gaat vaak vrij goed, desnoods een cheap-ass (HQ?) versterkertje erin mikken :).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Twazerty schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:27:
[...]

Ik heb ze super cheap omdat ik alleen btw betaal bovenop de inkoopsprijs bij de groothandel. Zo'n 10M kabel zou denk ik in de gewone winkel zo'n 14 euro kosten.
Forget it. 9/10 'gewone' winkels hebben kabels van 1-2 meter, die al tussen de 25 en 50 euro moeten kosten. Voor een dergelijke kabel van 10 meter betaal je in een 'gewone winkel' dus een godsvermogen. Je zal tocht echt wat meer speurwerk moeten doen wil je een 10 meter kabel vinden van 14 euro hoor :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bij Panda.nl heb ik destijds een 10M optische kabel gehaald voor een Euro of 15. Werkt prima, die lengte.

/edit

optic.fiber-optic.cable 10m

Model :HQSS4623/10
HQ €16,95

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 29-06-2008 20:25 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:36

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nik schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:10:
[...]

Forget it. 9/10 'gewone' winkels hebben kabels van 1-2 meter, die al tussen de 25 en 50 euro moeten kosten. Voor een dergelijke kabel van 10 meter betaal je in een 'gewone winkel' dus een godsvermogen. Je zal tocht echt wat meer speurwerk moeten doen wil je een 10 meter kabel vinden van 14 euro hoor :)
Zie de post hierboven maar kan dus wel voor rond de 14. Als ik bij de groothandel bestel met genoeg mensen zodat de verzendkosten gedeeld worden kan ik ze verkopen voor 13 a 14 euro. En let op wij hebben een gewone winkel !! nauwja gewoon. Een reparatiezaak en we hoeven niet te leven van kabels.

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 29-06-2008 20:39 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Electronica Online € 7,-

Electronica Online € 7,80

CDRwinkel € 7,50

Niet zo moeilijk te vinden, hoor. Waarschijnlijk zijn er nog genoeg andere sites die ze rond die prijs verkopen. Zo blijf je met verzendkosten nog onder de 15 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door evEndzhar op 29-06-2008 22:07 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hertog schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:20:
Ik weet niet of een optische verbinding van 10 meter slim is. Vanwege de aard van optische verbindingen zijn deze nauwelijks geschikt voor lange kabels.
Euhh, en die glasvezelverbindingen onder de zee door, die werken waarmee precies..?

(Het is wel zo dat doordat POF zo enorm dik is met z'n 1mm, dat de lengte idd flink gelimiteerd wordt.)

Anyway, moet kunnen.

Hier hebben ze ze tot 10 meter in verschillende vormen: https://denetwerkwinkel.c...f03347d48f23e70821bf37048

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 29-06-2008 22:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1