Custom 'bladeren' knop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 12:54
Ik ben nu al de hele dag bezig voor een oplossing voor dit probleem:
Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/c99586_uploadbutton.png
Ik wil dus een <input type="file">, maar een plaatje ipv de standaard 'bladeren' button.

Ik heb al dit gevonden, maar deze werkt niet.
Deze werkt wel, maar heeft 'position: absolute;' nodig, wat niet erg handig is.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de oplossing op Quirksmode is gewoon die van mcGrady met enkel wat javascript erbij en heet omzetten van die 'position: absolute naar relative...

de vraag die je moet oplossen is dus enkel 'waarom werkt die van Quirksmode bij jou niet?
(staat javascript uit, gebruik je een bepaalde browser?)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
RM-rf schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:24:
de oplossing op Quirksmode is gewoon die van mcGrady met enkel wat javascript erbij en heet omzetten van die 'position: absolute naar relative...

de vraag die je moet oplossen is dus enkel 'waarom werkt die van Quirksmode bij jou niet?
(staat javascript uit, gebruik je een bepaalde browser?)
Nou, ik heb het niet voor elkaar gekregen het script van Quirksmode te laten werken (FF3).
Als jij het voor elkaar krijgt, kan je het dan ergens uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik wil je graag helpen, maar dan moet ik eerst weten wat je gedaan hebt, wat het precies niet doet en bv wat voor foutmeldingen er verschijnen...
oftewel, ik wil je graag helpen zodat je zelf datgene kunt bereiken wat je wilt, niet dat ik jouw werk voor jou ga doen (daarvoor laat ik me liever duur betalen)

enkel op een manier van 'doe jij het effe' denk ik niet dat je hier snel iemand vind die je verder wil en kan helpen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je nu een minimale testcase online zet, dan kunnen wij die vergelijken met die van Quirksmode. Dan lijkt me het probleem gauw opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
Quirksmode

Het plaatje is niet klikbaar, terwijl ik alle code van quirksmode heb gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Woet op 28-06-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan ook kijken naar SWFUpload; uploaden met Flash. De interface is volledig te customizen met HTML en CSS, en voor browsers zonder Flash of Javascript is er een HTML fallback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
Blaise schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:37:
Je kan ook kijken naar SWFUpload; uploaden met Flash. De interface is volledig te customizen met HTML en CSS, en voor browsers zonder Flash of Javascript is er een HTML fallback.
Ik wil geen flash op mijn website, helemaal niet als blijkt dat er non-flash oplossing voor mijn probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Woet schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:00:
[...]

Ik wil geen flash op mijn website, helemaal niet als blijkt dat er non-flash oplossing voor mijn probleem is.
Dat is wel een erg boute statement :P

De SWFUpload is een hele mooie tool die een aantal dingen kan die je met html nooit zult bereiken.

- Zoals meerdere fileupload (zonder alle bestanden los te hoeven selecteren
- Progressie, per bestand nota bene
- Kunnen cancelen van uploads.

Met een HTML fallback is er niks aan de hand. Zeker niet als je bedenkt dat zo'n 98% ofzo Flash heeft geinstalleerd tegenwoordig.

Maar goed, als het je alleen maar gaat om het kunnen skinnen van de browse button, en niet om toegevoegde functionaliteit, dan maakt het niet zoveel uit nee. Maar persoonlijk zou ik geen gekke javascript oplossing gaan nemen alleen maar om een button te skinnen. Dat vind ik veel obtrusiever dan een flash componentje gebruiken dat daadwerkelijk iets toevoegt.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 29-06-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ja een oplossing die niet werkt :9

Dat je geen Flash wil gebruiken snap ik. Ik vermijd het ook in veel gevallen. In dit geval zou ik echter vanwege gebruiksvriendelijkheid en robuustheid juist wél voor Flash kiezen omdat de Javascript-oplossing gebaseerd is op hacks en workarounds, en daardoor fragiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
Ik heb nog steeds het liefst de Quirksmode oplossing, en als niemand dat weet, gebruik ik SWFUpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

Zou je er niet eens een <form> omheen zetten met een class="example" om mee te beginnen?

[ Voor 12% gewijzigd door TeeDee op 01-07-2008 08:57 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je hebt gewoon niet goed gelezen wat Peter-Paul heeft uit zitten leggen. Bij deze het voorbeeld wat ik altijd geef aan een collega als ie dit moet doet:

http://dev.future-vision.nl/fileinput/

Makkelijker dan dit wordt t niet...

edit: kan zijn dat ie iets aangepast moet worden om beter crossbrowser te werken, het wisselt per design wel eens of ik er nog aan moet tweaken.

[ Voor 23% gewijzigd door Cartman! op 01-07-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaun Inman heeft hier ook ooit eens iets over gepost. Misschien dat je daar ook wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 16:37
Cartman! schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:07:
Je hebt gewoon niet goed gelezen wat Peter-Paul heeft uit zitten leggen. Bij deze het voorbeeld wat ik altijd geef aan een collega als ie dit moet doet:

http://dev.future-vision.nl/fileinput/

Makkelijker dan dit wordt t niet...

edit: kan zijn dat ie iets aangepast moet worden om beter crossbrowser te werken, het wisselt per design wel eens of ik er nog aan moet tweaken.
Dit is niet om het topic te kapen maar heb jij toevallig ook de index.php file

http://dev.future-vision.nl/fileinput/ <-- de html file werkt goed alleen deze verwijst naar een index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt toch geen PHP-file nodig? Het enige dat in die PHP-file zal staan is de afhandeling van de verstuurde file. En da's gewoon hetzelfde als bij elke andere file-upload...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 16:37
NMe schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:31:
Je hebt toch geen PHP-file nodig? Het enige dat in die PHP-file zal staan is de afhandeling van de verstuurde file. En da's gewoon hetzelfde als bij elke andere file-upload...
en dat is nu net het gedeelte wat ik niet werkend krijg. Dat html bestand is een "eitje" om te maken maar het php bestand krijg ik niet echt goed voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat heeft dan niets met een custom file upload te maken maar met gewoon de documentatie van PHP erbij pakken. Die is namelijk heel duidelijk daarover.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1