Sharkoon Silent Eagle CPU op ASUS M3N78-EMH HDMI

Pagina: 1
Acties:

• xavierk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem, ik heb bij Alternate met de PC Builder een aantal componenten besteld, en vervolgens ingesteld dat ik ze zelf in elkaar wil zetten (gezien het feit dat het heel veel kost om het door hen te laten doen + dat je garantie verliest als je anders je kast open maakt). Tot zo ver alles goed, moederbord prima in kast, AMD Athlon 64 X2 5600 bevestigd.

Alleen nu de Sharkoon Silent Eagle CPU koeler, deze past niet op het moederbord. Komt dit omdat het een AM2+ is?
Is er een manier om dat ding er toch op te krijgen zonder een nieuw moederbord te kopen of een nieuwe koeling? Ik heb een foto bijgevoegd om het probleem te illustreren.

Ik heb in de handleiding van het moederbord / handleiding op sharkoon.com gekeken, maar volgens mij is de bevestigingsrail voor koeling op dit AM2+ moederbord afwijkend.

Het probleem is dus dat de clipjes van de koeling niet bij de clipjes van de bevestiging op het moederbord komen...

Ik kan een hamer pakken en de "Clip mounting for AMD systems" (zoals Sharkoon het noemt) rechtslaan, maar ik denk dat hij zal breken en betwijfel of dat de optimale]oplossing is. (bovendien gaat de garantie er dan aan natuurlijk)

Alvast bedankt voor reacties
Xavier.

http://img102.imageshack.us/img102/15/dsc00049ll3.jpg

Verwijderd

Heb je er geen brackets bij gekregen?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:10:
Heb je er geen brackets bij gekregen?
Je hebt niet eens de moeite genomen om de foto te bekijken.

@ Xavier
Afin, gewoon doordrukken totdat ze wel bij de pinnetjes komen, er mag best wel wat kracht op komen te staan, desnoods langzaam zodat het metaal ietwat tijd heeft om te rekken. AM2+ heeft hetzelfde socket als AM2, dus hier heeft het niets mee te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomfish op 28-06-2008 19:18 ]

• xavierk
@Xtresis, bedankt voor je reactie.
Alleen, als de bracket om de pinnetjes zit is het nog niet voorbij, dan moet er ook nog een hendeltje naar beneden wat het geheel nog +/- een halve CM naar beneden duwt. Ik ben serieus bang dat ik mijn AMD dan door midden breek... Als dit normaal is om zo veel kracht te zetten, hoor ik het graag :)

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je al geprobeerd de cpu koeler om te draaien in zijn geheel? (180°) misschien dat je dan iets meer spelingsruimte krijgt hier en daar, of je brackets zelf omdraaien? aan de andere kant is er vast wel meer ruimte.. Althans, daar ga ik van uit. Misschien een foto van het totaal beeld als het kan?

Get Airflow, save the world.

• xavierk
Het is inmiddels gelukt, de oplossing was een schroevendraaier gebruiken om de bracket naar beneden te duwen, daarmee kan je veel meer kracht zetten dan met je duim / pink / whatever.
Ze moeten echt evenin die handleidingen zetten dat het normaal is om zo veel kracht te zetten dat je AMD kan breken..
Morgen waarschijnlijk eerste tests, bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1