Toon posts:

Sony BRAVIA 26T2800 VGA problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag allemaal,

Vanochtend begon de oude dikke tv kuren te vertonen en omdat dat ding al 15 jaar oud is vonden we dat we maar een nieuwe moesten kopen. Na een kleine zoektocht op internet gewoon maar naar de BCC gehold en daar een tv meegenomen. We hebben gekozen voor de Sony BRAVIA 26T2800. Prima ding met verbazingwekkend goed beeld bij analoge tv maar we hebben 1 probleempje: als we de laptop aansluiten via VGA dan krijgen we zwart beeld en linksboven staat: "buiten bereik".

We hebben al zitten klooien met resoluties, kleuren en wat al niet meer maar we krijgen geen beeld! Heeft iemand enig idee wat we verkeerd doen?

De laptop is een Toshiba met als grafische kaart een Ati Mobillity Radeon HD 2400. Ik heb volgens mij aan alle instellingen gerommeld maar het lukt niet...

Alvast bedankt,

Thijl.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
buiten bereik heeft toch te maken met de resolutie. Heb je het al eens geprobeerd via HDMI?

Verwijderd

Topicstarter
HDMI wordt moeilijk aangezien de laptop enkel VGA en S-video heeft...
Volgens de handleiding zou het scherm via VGA een resolutie van 1280X768 moeten kunnen slikken maar als ik de laagst mogelijke resolutie kies (800X600) krijg ik al "buiten bereik" te zien.

Wat ik wel niet helemaal snap, volgens de handleiding heet VGA bij een resolutie van meer dan 640X480 geen VGA maar SVGA, XGA of WXGA. Zou het dan alleen werken met een resolutie van 640X480? Echter deze laptop kan niet minder dan 800X600 uitsturen...

Groeten,

Thijl.

[edit]

Ik heb ook onze Dell Latitude nog even aangesloten (met grafische kaart van Intel) maar daar hetzelfde probleem...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 19:40 ]

• ToWi1989
vga is de naam van de aansluiting, net als DVI en HDMI bijvoorbeeld. De andere benamingen die je noemt zijn die voor bepaalde resoluties. Ik denk dat je de drivers eens moet updaten, nog wat moet kloten met de instellingen en anders eens een VGA-HDMI verloopkabel proberen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

TomWinkelmolen schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:07:
buiten bereik heeft toch te maken met de resolutie. Heb je het al eens geprobeerd via HDMI?
Dat lijkt me eerder een melding vwb de refreshrate.

oftewel, probeer het eens met 50hz, en kijk dat dan omhoog schroeven.
Of doe eens gek en kijk eens in de handleiding wat die zegt over het inkomende signaal vwb refreshrate.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de handleiding kan het scherm een refreshrate van 60hz aan een dat is ook de refreshrate die mijn laptop uitstuurt.
Drivers updaten heb ik nog niet aan gedacht en zal ik morgen doen!

Groeten,

Thijl.

Verwijderd

Topicstarter
K heb het ff geprobeerd, het updaten van de software maakt geen verschil... zelfde fout.
Ik heb nog eens aan allerlei instellingen gerommeld maar zonder resultaat...

Wat ik me wel bedacht, in de handleiding staat dat het scherm als verticale frequentie 60Hz aankan... Is verticale frequentie hetzelfde als refreshrate?
Daarnaast staat er dat het scherm als horizontale refreshrate 47.8KHz aankan... dit vind ik nergens terug... kan dat een probleem opleveren?

Wat ik ook nog ergens in een paar kleine lettertjes lees in de handleiding: "De pc ingang op deze televisie ondersteunt signalen die staan vermeld in de bovenstaande tabel (waarin dus een aantal ondersteunde verschillende resoluties en frequenties vermeld staan) met een verticale frequentie van 60 Hz. Bij andere signalen wordt het bericht "Geen syn" weergegeven". Maar ik krijg het bericht "Buiten bereik", dit geeft dus aan dat het signaal op zich ondersteund zou moeten worden wat aangeeft dat resolutie, horizontale- en verticale resolutie goed zijn. Dan zou het dus ergens anders aan moeten liggen, het probleem is dat ik deze foutmelding nergens in de handleiding terugvind...

Groeten,

Thijl.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 23:01 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Misschien een heel n00b opmerking, maar heb je je laptop te kennen gegeven dat ie extern moet uitsturen?

(meestal Fn toets + F... )

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als de laptop niks zou uitsturen zou er "Geen syn" staan maar dat staat er niet... Dus het is echt de tv die problemen heeft met wat er binnenkomt...

Groeten,

Thijl.

• ToWi1989
ik heb voorheen hetzelfde probleem gehad. Dit was dan wel met aansturen via HDMI. Wat voor instellingen gebruik je voor het signaal wat je uitstuurd? Het kan ook te maken hebben met welke modus je gebruikt. Bij alleen uitsturen via extern scherm (dus geen kloon of uitgebreid bureaublad) en na wat uitproberen van verschillende instellingen werkte het bij mij gewoon (ook een sony, wel ander model)

Waarom het bij jou tv zo moeilijk zou zijn begrijp ik daarom ook niet echt... Ik zou eens proberen alles van voor af aan na te lopen. Kabels opnieuw aansluiten, opnieuw instellen etc... misschien dat je er dan achter komt dat je iets heel eenvoudigs bent vergeten ofzo? Zo moeilijk KAN het gewoon niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de suggesties, uiteindelijk is het toch gelukt door het met een andere VGA kabel te proberen.

Groeten,

Thijl.
Pagina: 1