Toon posts:

Problemen ASUS Eee PC 4G met Speedtouch ST780

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen?

Ik heb zojuist een Asus Eee PC 4G gekocht met het idee om onderweg te kunnen internetten. Maar nu krijg ik thuis op mijn eigen WLAN al niet eens verbinding en dat is een WPA PSK-beveiligd netwerk waarvan ik alle codes weet. Ik heb een modem Speedtouch ST780 van KPN.

Ik heb KPN al gebeld, maar die zeggen dat ze me niet kunnen helpen omdat de Asus Eee onder Linux draait.

Heeft iemand een tip?

Verwijderd

Ik vrees dat ik geen andere tip heb dan: controleer je codes.
Dit moet namelijk gewoon werken. Kan je niet inloggen op je netwerk (en wat voor fout geeft de eee dan? hij meld namelijk als het een password fout is), of kan je niet internetten maar wel op het netwerk?

Als je niet op jet netwerk kan kan je kijken of het misschien werkt als je de beveiliging tijdelijk uitzet.
Controleer ook of je geen Mac address filtering op je modem aan hebt staan.

Als je wel het netwerk op kan maar geen verbinding kan maken met internet controleer of je eee correcte IP gegevens van de DHCP server op je router heeft ontvangen . (ipconfig)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Code al gecontoleerd? staat onderop je modem op een sticker, en is via 192.168.1.254 ook uit te lezen uit je modem.

En zoals gemeld geen mac-flitering aanstaan?

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 23:09
Ik heb het probleem ook met wpa in combinatie met een eee.
Zitten er in jouw key ook spaties, daar zat ik aan te denken ?

Ik had nog een 2e accesspoint aanstaan op wep, en dat geeft geen problemen.

Dus nu vrolijk tikken op de eee (over wep helaas, maar als ik ff heb ga ik verder kijken)

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties.

Als ik mijn asus eee via een kabel aan de Speedtouch verbind gaat alles goed en als ik alle beveiliging uitschakel kan ik fluitend internet op. Alleen met WPA en ook met WEP wil het niet lukken. Ik heb het al tig keer geprobeerd en ken zolangzamerhand alle codes zelfs uit mijn hoofd en weet ook heel zeker dat ik het goed doe. Er zitten geen spaties in mijn key. Mac-filter staat uit, dus dat is het ook niet.

Ik heb nu updates geïnstalleerd door hem via een kabel aan de modem te hangen. Morgen vertrek ik op vakantie en daar had ik hem ook voor gekocht: om onderweg van open netwerken gebruik te maken. Aangezien ik thuis wél verbinding krijg als ik op mijn netwerk de beveliging uitschakel, vermoed (en hoop) ik dat ik dus op andere onbeveiligde netwerken wel kan werken. Zo niet, dan heb ik pech en loop ik voor niets met 'm te sjouwen. Gelukkig weegt hij nog geen kilo...

Mocht iemand hetzelfde probleem hebben en het tijdens mijn vakantie oplossen, hou ik me natuurlijk aanbevolen. Ik zal regelmatig kijken.

groetjes!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:48
Dit is meer een NOS vraagje, omdat het meer te maken heeft met de brakke Xandros installatie die Asus meelevert. WPA ondersteuning komt standaard niet mee, dacht ik.
Zelf zou ik een degelijke distro erop zetten. Debian/Ubuntu ofzo.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 13:07

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Ga naar het tabblad Settings en klik op het Add/Remove Software ( setup ) plaatje in het Xandrios menu. Ergens tussen de updates zul je een wireless update vinden. Installeer die en je kunt zonder problemen op een wpa / wep wireless verbinding komen.

De kick van Electric!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59
gertvdijk schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:34:
Dit is meer een NOS vraagje, omdat het meer te maken heeft met de brakke Xandros installatie die Asus meelevert. WPA ondersteuning komt standaard niet mee, dacht ik.
Zelf zou ik een degelijke distro erop zetten. Debian/Ubuntu ofzo.
Zie dit niet als een persoonlijk verwijt, maar dit soort praktijken zorgen ervoor dat Linux het nooit van Windows zal winnen. Heb zelf deze PC aangeschaft en loop ook tegen dit probleem aan (geen WAP beveiliging mogelijk).

Het is netjes om zoals jij doet iemand dan een oplossing hiervoor aan te dragen. Maar als ik zie wat een moeite ik zou moeten doen om één van die 2 distributies op dat apparaatje te krijgen, met alle ingewikkelde instellingen en driverellende die daarbij hoort, heb ik er al genoeg van.

Ook wat ik tot nu toe aan tips tegenkwam om het WAP/wireless op dit Linux apparaatje toch aan de praat te krijgen zijn nou niet bepaald handelingen die ik een computernoob snel zie doen. Windows is dan wel zwaar, maar dat betekent ook dat het praktisch altijd werkt.

En ik vind het werkelijk te zot voor woorden dat Asus dit apparaat zo durft te leveren. Ik weet zeker dat het gros van de clientele voor dit kleinood het apparaat aanschaft om tenminste af en toe wireless te kunnen werken. Als er dan geen ondersteuning is ingebouwd voor WAP, wat gelukkig steeds meer terrein begint te winnen op WEP (of helemaal geen versleuteling), vind ik dat een zeer groot minpunt voor dit verder fraaie apparaat.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:55

IEF

Why so serious?

alexbl69 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:55:
[...]
Zie dit niet als een persoonlijk verwijt, maar dit soort praktijken zorgen ervoor dat Linux het nooit van Windows zal winnen. Heb zelf deze PC aangeschaft en loop ook tegen dit probleem aan (geen WAPWPA beveiliging mogelijk).

Ook wat ik tot nu toe aan tips tegenkwam om het WAPWPA/wireless op dit Linux apparaatje toch aan de praat te krijgen zijn nou niet bepaald handelingen die ik een computernoob snel zie doen. Windows is dan wel zwaar, maar dat betekent ook dat het praktisch altijd werkt.
Hoewel offtopic: WPA werkt prima op linux, al sinds jaar en dag. In de meest normale distributies werkt het out-of-the-box. Dat Asus het niet direct meelevert is een releasefout/bug, die ze blijkbaar later hebben hersteld. Wat je nu post is nogal een flinke generalisatie, welke niet op z'n plaats is.
En ik vind het werkelijk te zot voor woorden dat Asus dit apparaat zo durft te leveren. Ik weet zeker dat het gros van de clientele voor dit kleinood het apparaat aanschaft om tenminste af en toe wireless te kunnen werken. Als er dan geen ondersteuning is ingebouwd voor WAPWPA, wat gelukkig steeds meer terrein begint te winnen op WEP (of helemaal geen versleuteling), vind ik dat een zeer groot minpunt voor dit verder fraaie apparaat.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens.

Ontopic: Move to Non-Windows Operating Systems.

[ Voor 3% gewijzigd door IEF op 02-07-2008 23:13 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59
IEFtm schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:10:
[...]

Hoewel offtopic: WPA werkt prima op linux, al sinds jaar en dag. In de meest normale distributies werkt het out-of-the-box. Dat Asus het niet direct meelevert is een releasefout/bug, die ze blijkbaar later hebben hersteld. Wat je nu post is nogal een flinke generalisatie, welke niet op z'n plaats is.
Bedankt voor je verbeteringen :) . Ik heb het nog steeds niet kunnen herstellen. Hoewel er een update was voor de wireless hardware bood dit geen soelaas. Wat ik via google veel tegenkom is dat er geen spaties in de key mogen worden gebruikt. Zal dat dan maar eens gaan proberen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1