Onboard videokaart heeft geen goede resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 00:12
Hallo,

Mijn vriendin heeft laatst een 19" TFT aangeschaft, deze heeft een resolutie van 1440x900. Het gaat om een moederbord met onboard videokaart. Het mobo type is: Asus A7S8X-MX Met een onboard videokaart genaamd: SiS 330 Mirage Integrated GPU Codename: Mirage (SiS741). Deze data heb ik uit Everest home edition gehaald.Nu heb ik via Google al de volgende pagina gevonden:
Why my SiS Integrated Graphic can not support 1440x900 resolution?. Goed Driver Geupdate (stap 1). Stap 2 gechecked, en daar is het mis, ze heeft namelijk BIOS: 2.03.00 ipv van 2.28.00 of beter. Alleen staat er dan voor het updaten:

3. If your VBIOS version is not 2.28.00 or later, you have to update your BIOS, please contact your board maker or system provider to get BIOS update support.

Goed dat zijn natuurlijk lekker van het kastje naar de muur teksten. Ik heb op de ASUS site gezocht op het moederbord nummer, maar ik vind daar nergens informatie over hoe het bios van de GPU te updaten.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen met een link naar de juiste bios oid, of hoe het te updaten. Deze GPU moet makkelijk de resolutie aankunnen, er staat zelfs 1680x1050 en 1920x1200 bij.

B.V.D.!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Heb je de laatste gewone bios er al in geflasht? Grote kans dat daar de VBIOS al in zit.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/