Toon posts:

Nvidia GeForce EN8800 GT, probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/p/75/31/397531vb.png
Hee hallo.

Ik heb sinds Donderdag een nieuwe video-kaart. Een Nvdia GeForce EN8800 512MB GT dus. Maar nu heb ik een probleem. Want toen ik de videokaart in mijn PC stopte herkende mijn computer hem niet, hij gaf dus niet de melding "Nieuwe hardware gevonden". Ik heb alles al een keertje uitgeprobeerd, ook een beetje met BIOS gekloot, en de voeding nagekeken, enz. enz. Maar dat hielp allemaal niet.

Weet er iemand hoe dit kan? Hier nog wat (nuttige) informatie over mijn computer:

Moederbord: ASUS P5GZ-MX
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU. 6400 @ 2.13GHz (2 CPU's)
Intern geheugen: 2024MB
DirectX versie: 9.0c

Als er nog meer informatie nodig is hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

David.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 17:06 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Download en installeer de drivers eens via Nvidia.com.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja al geprobeerd, werkt dus niet. En als het goed is werkt de kaart ook al zonder drivers.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:49:
Ja al geprobeerd, werkt dus niet. En als het goed is werkt de kaart ook al zonder drivers.
In Windows XP werkt een 8800GT niet out of the box hoor, dan zul je toch echt drivers moeten installeren (geen WDM support). Maar je kaart doet het blijkbaar, je krijgt beeld :)

Wat staat er bij apparaatbeheer?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien is het probleem dat je pci-e slot niet volledig is (dus maar 4x ipv 16) of het een v1.0a pci-e slot is en de videokaart heeft minimaal 1.1 nodig.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, mijn vriend had zelfde kaart als mij, hij stopte hem erin, aansluiten, opstarten, windows XP werdt geopend met 800x600 en slechte kleuren, driver installeren en klaar.

Bij apparaatbeheer vind die wel een Video Controller (VGA-compatibel) maar daar kan ik geen stuurprogramma voor vinden. Dus als iemand daar acter kan komen.

En nu gebruik ik de "on-board grafische kaart" die al standaard in mijn moederbord zit.

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:00:
Ehm, mijn vriend had zelfde kaart als mij, hij stopte hem erin, aansluiten, opstarten, windows XP werdt geopend met 800x600 en slechte kleuren, driver installeren en klaar.

Bij apparaatbeheer vind die wel een Video Controller (VGA-compatibel) maar daar kan ik geen stuurprogramma voor vinden. Dus als iemand daar acter kan komen.

En nu gebruik ik de "on-board grafische kaart" die al standaard in mijn moederbord zit.
Wat voor een moederbord heeft hij erin zitten? En kan je jouw kaart in zijn pc testen?

Verwijderd

Topicstarter
Def_P schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:58:
Misschien is het probleem dat je pci-e slot niet volledig is (dus maar 4x ipv 16) of het een v1.0a pci-e slot is en de videokaart heeft minimaal 1.1 nodig.
Waar kan ik dat vinden :$?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien is het probleem simpelweg dat je kaart niet goed ge-seat is. Haal hem er nog eens uit en stop hem er eens opnieuw in. En niet vergeten de voedingskabel op de kaart aan te sluiten natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-06-2008 17:08 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-05 15:35

DefLite

Why so serious?

Volgens de Asus site.
Expansion Slots

1 x PCIe x16 @ x4 speed
1 x PCIe x1
2 x PCI 2.2
Oftewel je PCIe slot ondersteund jouw kaart niet.

/edit
Lijstje van VGA Qualified Vendors List

[ Voor 25% gewijzigd door DefLite op 28-06-2008 17:09 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Little_captain schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:07:
Volgens de Asus site.

[...]

/edit
Lijstje van VGA Qualified Vendors List
Dus omdat zijn PCIe slot op 4x loopt ipv 16x, ondersteunt het bord het niet? Wat een onzin. Die link naar de QVL list is trouwens verschrikkelijk outdated, en bovendien zullen praktisch alle videokaarten gewoon moeten kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:07:
Misschien is het probleem simpelweg dat je kaart niet goed ge-seat is. Haal hem er nog eens uit en stop hem er eens opnieuw in. En niet vergeten de voedingskabel op de kaart aan te sluiten natuurlijk :)
Je wil niet weten hoe vaak ik dat al heb gedaan.
Little_captain schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:07:
Volgens de Asus site.

[...]

/edit
Lijstje van qualified Graphic card vendors
Jawel hij hoort er wel mee te werken. Want ik heb de kaart bij de zaak gekocht waar ik m'n PC heb gekocht en hun hebben het ook nagekeken.

Trouwens, m'n voeding is maar 350 watt terwijl het minstens 400 watt moet zijn, staat op de verpakking. Maar het lijkt me wel dat de computer op z'n minst de kaart moet herkennen?

En ik ga als ik m'n loon heb (:"D) nieuwe voeding kopen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:00:

Blijkbaar had die vriend van je al een Nvidia-videokaart ooit geinstalleerd in zijn pc. Je moet dus gewoon de drivers van www.nvidia.com downloaden en installeren.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:11:
[...]

Blijkbaar had die vriend van je al een Nvidia-videokaart ooit geinstalleerd in zijn pc. Je moet dus gewoon de drivers van www.nvidia.com downloaden en installeren.
Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj246/Daviida/Foutje-1.png

Verwijderd

heb je ook de goede drivers gepakt? , als je onboard hebt, kan je die ook uitschakelen in de bios?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals racer13 al zegt heb je kans dat je die onboard videokaart moet uitschakelen in je bios of in ieder geval niet als 1e videokaart moet instellen. Als je echt een Geforce 8800GT hebt dan moeten die nvidia-drivers gewoon werken.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Def_P
  • Niet online
Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden

Misschien dat je hier iets wijzer kan worden.

Zelfde probleem zelfde combinatie:
http://www.gamespot.com/p...sgs.php?topic_id=26180611

En ook al is je nvidia kaart niet de primaire beeldweergever zou je toch de driver moeten kunnen installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Def_P op 28-06-2008 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke iedereen bedankt voor het posten. Ik weet niet super veel van computers dus ik weet niet alles wat jullie zeggen. Maar kan iemand een soort samenvattingkje geven van wat ik nu eigenlijk zou moeten doen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Even een samenvatting en nog wat aanvullingen:

Je kast openmaken, stekker eruit en de videokaart er stevig indrukken zodat alle pinnen in het slot zitten. Kaart aansluiten aan je voeding (met die 6 pins stekker).
Monitor aan je nieuwe kaart hangen.
Stekker er weer in.
Bij het opstarten van je pc de bios ingaan. Daar de onboard videokaart uitschakelen.
Instellingen opslaan met F10 -> yes.
WIndows opstarten, de juiste drivers opnieuw downloaden en installeren.

• Def_P
  • Niet online
Uitsluiten dat het probleem exemplarisch is. Dus testen op een ander systeem, waarvan je weet dat deze kaarten(g92) werken.

Terug gaan naar de winkel en een kaart uitzoeken die wel werkt(ati kaart of een pre-g92 kaart).

Pagina: 1