Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fritz!Box 7170 i.c.m. KPN InternetPlusBellen

Pagina: 1
Acties:

• Kickerzz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 18:23
Wij hebben thuis een Frits!Box 7170 aangesloten op een ExperiaBox (THomson Speedtouch 780) van KPN. We hebben het abbonnement InternetPlusBellen van KPN. We hebben onze 4 nummers van KPN behouden van toen we isdn hadden. Deze willen we nu weer gebruiken en daarbij ons isdn netwerk behouden (onder andere een quaddrovox, isdn telefoon en fax).

De KPN experiabox heeft een telefoondraad inkomend met digitaal KPN InternetPlusBellen signaal. De Experiabox splitst dit signaal in internet en telefonie. De gesprekken zijn gelabeld met een telefoonnummer, wij hebben ook vier nummers gekregen. De box splitst dus nu ons eerste telefoonnummer naar de PHONE 1 lijn (analoge telefoonlijn). En volgens het boekje kun je je 2e telefoonnummer op PHONE 2 lijn instellen.
PHONE 1 lijn hebben wij nu aangesloten via een splitkabel die bijgeleverd zat bij de Fritz!Box. De kabel die telefoon en dsl bij elkaar brengt op de Frits!Box. Echter dsl is uitgeschakeld op de Fritz!Box omdat de dsl stekker ook loos is. Internet word al immers op de Experiabox geregeld. Nu kunnen wij gebruik maken van onze isdn apparatuur omdat de Fritz!Box een ISDN netwerk kan situeren, echter heeft dit netwerk dan maar 1 nummer. Dit is het nummer dat is toegewezen aan PHONE 1 op de Experiabox omdat hier sprake is van een analoge lijn tussen experiabox en Fritz!Box.

Nu willen we wel onze isdn apparatuur ieder een eigen nummer toewijzen. Dus...

Kan de Experiabox worden vervangen door de Fritz!Box, ofwel kan de Fritz!Box overweg met het digitale signaal dat KPN levert, het InternetPlusBellen signaal laat ik maar zeggen?

of

Kan de Experiabox op een manier worden omgeschakeld dat het meerdere nummers toewijst aan 1 poort duswel PHONE 1.

of nog een andere geweldige oplossing waarbij we de isdn apperatuur dus verschillende nummers kunnen uitdelen?

Alvast bedankt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik snap iets niet in je verhaal,

De Frits!Box 7170 is een ADSL modem met voip gateway met 10 sip accounts, netwerk router + wifi, een SO aansluiting voor je ISDN centrale en heeft nog analoge poorten voor fax, antw. app. enz..
Oftewel, die doet alles wat je nodig hebt.
Dus waarom gebruik je die Speedtouch ?

Als je dit nou bovenaan had gezet had ik niet eerst een wazig verhaal hoeven lezen voor een simpele vraag + antwoord.
Kan de Experiabox worden vervangen door de Fritz!Box, ofwel kan de Fritz!Box overweg met het digitale signaal dat KPN levert, het InternetPlusBellen signaal laat ik maar zeggen?
Ja, dat kan mits je het goede model hebt voor je lijn (annex a of annex b).

[ Voor 49% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2008 16:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het lijkt mij dat je de Fritzbox als modem moet gebruiken en dan de Speedtouch en de Quattrovox kunt weglaten.

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Misschien dat deze link je verder kan helpen http://www.callvoip.nl/technotes.php#voip

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Kickerzz schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:50:
Alvast bedankt.
Heb jij alle gegevens om je verbinding met het internet en VOIP in te kunnen stellen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Kickerzz
DukeBox schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:01:
Ik snap iets niet in je verhaal,

De Frits!Box 7170 is een ADSL modem met voip gateway met 10 sip accounts, netwerk router + wifi, een SO aansluiting voor je ISDN centrale en heeft nog analoge poorten voor fax, antw. app. enz..
Oftewel, die doet alles wat je nodig hebt.
Dus waarom gebruik je die Speedtouch ?
Ik zou ook liever de Fritz!Box alleen gebruiken, maar die wil in eerste stantie nog even niet met het signaal van KPN InternetPlusBellen samen werken, vandaar ook mijn vraag hierboven, kan dat?
asmi schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:17:
Het lijkt mij dat je de Fritzbox als modem moet gebruiken en dan de Speedtouch en de Quattrovox kunt weglaten.
De Quttrovox dient om meerdere telefoons in het huis te kunnen aansluiten (en ook dus nog om onderling te kunnen bellen) op de Fritz!Box zitten maar 2 analoge aansluitingen en 1 isdn netwerk. vandaar nog steeds de qoutrovox.

Fritz!Box zou ik ook willen vervangen door de ExperiaBox maar zoals hierboven vroeg ik, kan dat?
The_Greater schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:23:
[...]

Heb jij alle gegevens om je verbinding met het internet en VOIP in te kunnen stellen?
Ik maak geen gebruik van externe VOIP, maar van InternetPlusBellen van KPN (wat volgens mij ook een soort van VOIP is aangezien het digitale telefonie betreft samen met internet op 1 lijn.)

Welke gegevens zou ik moeten hebben?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Als je de fritzbox gewoon op het ADSL signaal aansluit zou dat wel moeten werken. Het beste is te wachten tot na portering van je ISDN nummers (zo'n 7-14 dagen na het bellen van 1369 of 1368, wanneer het nt1 lampje niet meer brand) Zodat je geen splitter/quatrovox etc meer nodig hebt.

Je hebt voor het instellen van de fritzbox sip servers etc nodig.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ nt1 blijft ook branden wanneer er geen nummer op zit, D kanaal blijft altijd actief.

internet + bellen is voip, als je internet lijn geschikt is voor je modem (dus isdn annexb modem op isdn lijn en annexa modem op pots lijn) kun je normaalgesproken de vci/cpi en lijn instellingen overnemen. Vervolgens alleen nog de sip-account gegevens van KPN invoeren voor je 4 nummers, koppelen welk nummer naar welke uitgan moet (pots, isdn centrale) en klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2008 16:39 ]

• SCIxX
Dat zal die begrijpen. :')

• Kickerzz
SCIxX schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:37:
Als je de fritzbox gewoon op het ADSL signaal aansluit zou dat wel moeten werken. Het beste is te wachten tot na portering van je ISDN nummers (zo'n 7-14 dagen na het bellen van 1369 of 1368, wanneer het nt1 lampje niet meer brand) Zodat je geen splitter/quatrovox etc meer nodig hebt.

Je hebt voor het instellen van de fritzbox sip servers etc nodig.
NT 1 lampje is al uit, dat is allemaal al achter de rug
DukeBox schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:38:
^ nt1 blijft ook branden wanneer er geen nummer op zit, D kanaal blijft altijd actief.

internet + bellen is voip, als je internet lijn geschikt is voor je modem (dus isdn annexb modem op isdn lijn en annexa modem op pots lijn) kun je normaalgesproken de vci/cpi en lijn instellingen overnemen. Vervolgens alleen nog de sip-account gegevens van KPN invoeren voor je 4 nummers, koppelen welk nummer naar welke uitgan moet (pots, isdn centrale) en klaar.
Wij hebben de annex A versie aangezien we geen ISDN meer hebben en overgestapt zijn naar InternetPlusBellen.
Ik heb in de Fritz!Box die sip-accountgegevens gezien waar je die moetinvullen. Heb ongeveer een idee wat het is. Maar waar haal ik die sip-accountgegevens vandaan? En ook voor het internet vraagt de Fritz!Box om inloggevens. Leuk, maar dat soort dingen staan niet in je kpn brief :P

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je dan ook een annex a fritsbox ? Aangezien je er ook isdn poorten op hebt zitten gok ik van niet. In dat geval gaat het niet werken. Dan had je beter internet+bellen op ISDN kunnen aanvragen.
Tja, dan moet je maar op een ander forum posten dan GoT.. :P

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2008 17:02 ]

• asmi
  • Niet online
Kickerzz schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:31:
op de Fritz!Box zitten maar 2 analoge aansluitingen
Sorry voor mijn telfout, eigenlijk zijn het er drie, waarvan één met een afwijkende stekker.
Welke gegevens zou ik moeten hebben?
Blijkbaar houdt KPN de SIP-instellingen geheim. In je KPN-Speedtouch zijn ze zeker ook afgeschermd?
Wat voor aanwijzingen geeft KPN over hoe je je 4 nummers zou moeten gebruiken op die ene Speedtouch?

• SCIxX
Dat heeft die toch ook gedaan? Anders zou hij niet 4nummers meekrijgen.

• Kickerzz
DukeBox schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:01:
Heb je dan ook een annex a fritsbox ? Aangezien je er ook isdn poorten op hebt zitten gok ik van niet. In dat geval gaat het niet werken. Dan had je beter internet+bellen op ISDN kunnen aanvragen.

[...]

Tja, dan moet je maar op een ander forum posten dan GoT.. :P
Ja, we hebben een Fritz!Box Annex A versie juist omdat we geen ISDN meer hebben. Doordat je bij InternetPlusBellen zoizo al 2 twee nummers kan krijgen (optioneel dus 4) behouden we zoizo verschil in fax en telefoon, dus dan is isdn voor ons overbodig.

Abonnenment is geen ISDN InternetPlusBellen, Fritz!Box is een annex A.

• SCIxX
Geen ISDB IPB? Als je ISDN hebt en IPB aanvraagd krijg je ISDN IPB, anders "gewoon" IPB. Er zit praktisch geen verschil tussen de 2 behalve het feit dat je bij ISDN een ISDN experiabox krijgt die qua uiterlijk 100% hetzelfde is.

Ik snap uberhaupt niet als je alleen telefoon+fax waarom je dan die fritzbox wil gebruiken.

• Kickerzz
asmi schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:17:
[...]
Sorry voor mijn telfout, eigenlijk zijn het er die, waarvan één met een afwijkende stekker.

[...]

Blijkbaar houdt KPN de SIP-instellingen geheim. In je KPN-Speedtouch zijn ze zeker ook afgeschermd?
Wat voor aanwijzingen geeft KPN over hoe je je 4 nummers zou moeten gebruiken op die ene Speedtouch?
Volgens de handleiding die KPN meeleverd:

"Als je extra ISND telefoonnummers hebt meegenomen naar InternetPlusBellen, kun je deze instellen via je persoonlijke online omgeving voor InternetPlusbellen. Heb je geen telefoonnummers meegenomen dan kun je een tweede aanvragen. .... Na het installeren van InternetPlusBellen kun je een tweede telefoonnummer aanvragen incombinatie met aansluitpunt [PHONE 2]. Je doet dat via je persoonlijke omgeving van InternetPlusBellen via Mijn Gegevens op planet.nl. Na toewijzing van het extra telefoonnummer kun je een telefoon aansluiten op [PHONE 2] van de KPN ExperiaBox."

ofwel, dan wijzig je het op internet en zal die het wel in de box inladen denk ik. Dus die gegevens zie je volgens mij niet.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ok, dan is het dus alleen een kwestie van je fritzbox de juiste instellingen geven.
Iets als :

VPI/VCI Encapsulation Username
8/48 PPPoA VC-Mux user@kpn

sip instellingen zijn ook vast ergens te vinden.

• Kickerzz
Onderstaand idd ingesteld maar geen dsl verbinding.

VPI/VCI: 8/48
Encapsulation: PPPoA VC-Mux
Username: user@kpn

Ook via de "no account (in accourdance to RFC 1483/RFC 2684)" methode geprobeerd, DHCP toewijzen en hostnaam leeggelaten. ook geen effect.

En KPN werkt ook niet echt mee. Op Mijn KPN Telefonie kan ik niet ingloggen:
Beheer telefoniegegevens

Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar

[ Voor 32% gewijzigd door Kickerzz op 28-06-2008 18:11 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Kickerzz schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:09:
Onderstaand idd ingesteld maar geen dsl verbinding.
zucht...

Username: user@kpn, daar moet je natuurlijk wel jouw username invillen en ook nog je password ergens.

Telefonie komt pas later.. eerst dsl link, dan internet en dan pas telefonie.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2008 18:16 ]

• SCIxX
user@kpn is niet goed natuurlijk. Daar moet een andere gebruikersnaam en wachtwoord komen te staan, eentje die je toegang verleent tot het kpn netwerk.
Heb je voor beheer telefoniegegevens de nieuwe activatiecode gebruikt om ee naccount aan te maken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DukeBox schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:38:
Nee hoor. Ik heb toch echt twee nummerloze en daarmee dode nt1's op kantoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zonder dat KPN de benodigde info vrijgeeft tbv sip-servers gaat je dit niet lukken...

En een ISDN IPB bestaat niet, da's alleen de DSL kant, met IPB (consumenten) heb je geen S0 bus, dus geen ISDN randapparatuur aansluitmogelijkheid. Zowel de Siemens gigasets als de Speedtouch 780s leveren een POTS (analoge) uitgang voor telefonie. De DSL kant is wel een beide smaken verkrijgbaar.

Alleen bij Zakelijk IPB XL wordt een S0 bus (of meervoud) geleverd via een RAD110 of Copperjet nogwattes modem.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

CyBeR schreef op zondag 29 juni 2008 @ 01:48:
Nee hoor. Ik heb toch echt twee nummerloze en daarmee dode nt1's op kantoor.
Oh ok, komt het zeker omdat er nog pin en allarm op zit (maar geen nummer).
DJSmiley schreef op zondag 29 juni 2008 @ 01:55:
...of Copperjet nogwattes modem.
Allied Data.

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 29-06-2008 12:14 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
KPN heeft naar mijn weten geen instellingen vrij gegeven voor hun Voip instellingen. dat is allemaal geheim. Helaas. Ik zou ook een IPB van een klant overzetten van Speedtouch naar een Fritz omdat het beter werkt. Maar als je verder gaat kijken heeft KPN van die Speedtouch veel meer geblokkeerd. Ga maar de DHCP pool veranderen. Dat lukt niet (al geprobeerd met een achterliggende pagina en lukt niet). IP adres veranderen lukt ook niet van het modem en ga zo maar door. Echt heel irri. Ik had namelijk tussen de 250 en 254 5 printers staan. En onder de 249 wilde ik niet maar dat moest dus wel voor de printer. Zeer irri. Ik kreeg namelijk allemaal IP conflicten omdat de DHCP pool precies in mijn statische ipadressen stonden. Ik heb het een en ander geprobeerd en de KPN wilde helemaal niets voor mij betekenen dus het gaat niet lukken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
itsalex schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:17:
KPN heeft naar mijn weten geen instellingen vrij gegeven voor hun Voip instellingen. dat is allemaal geheim. Helaas. Ik zou ook een IPB van een klant overzetten van Speedtouch naar een Fritz omdat het beter werkt. Maar als je verder gaat kijken heeft KPN van die Speedtouch veel meer geblokkeerd. Ga maar de DHCP pool veranderen. Dat lukt niet (al geprobeerd met een achterliggende pagina en lukt niet). IP adres veranderen lukt ook niet van het modem en ga zo maar door. Echt heel irri. Ik had namelijk tussen de 250 en 254 5 printers staan. En onder de 249 wilde ik niet maar dat moest dus wel voor de printer. Zeer irri. Ik kreeg namelijk allemaal IP conflicten omdat de DHCP pool precies in mijn statische ipadressen stonden. Ik heb het een en ander geprobeerd en de KPN wilde helemaal niets voor mij betekenen dus het gaat niet lukken.
Ik heb hier percies het zelfde probleem.
Eerst kon je dat soort dingentjes aanpassen. Helaas hebben ze er voor gekozen omdat soort settings te verbergen. Zal waarschijnlijk te maken hebben om "domme" gebruikers te beschermen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
klopt dat is ook zo. Ik mocht absoluut niets veranderen in dat achtelijk modem. Ik had er een over en die heb ik echt naar zijn moer geholpen want daar heb ik alles op gedaan om het voor elkaar te krijgen tot flashen naar een orginele speedtouch 780 maar toen hield zijn adem op en dat was einde verhaal. Je logt namelijk in als user en niet als administrator. Administrator kan alles maar user niet. Je kan het nivo niet anders zetten. Heel irritant is dat van KPN.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Jammer dat je das niet van te voren ff hebt nagekeken.. waarschijnlijk was je dan al snel bij een andere provider uitgekomen waar alles open is.
Zoals in de zelfde prijsklasse: tiscali(tele2)
Of het naar mijn idee nog betere xs4all.

• Kickerzz
DukeBox schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:16:
[...]

zucht...

Username: user@kpn, daar moet je natuurlijk wel jouw username invillen en ook nog je password ergens.

Telefonie komt pas later.. eerst dsl link, dan internet en dan pas telefonie.
Daar heb ik uiteraard mijn inloggevens neergezet alleen die ga ik hier natuurlijk niet posten. Meerdere cominaities van usernames en ww die ik van kpn heb geprobeerd maar niks werkte.
Zo'n beetje alles is in die Experiabox is afgeschermt. Je moet volgens mij al blij wezen dat je je eigen WPA2 key mag instellen en niet die van het boxje zelf moet gebruiken, daar houden dan ook je instellingen op.

Ik ben bang gezien de informatie die KPN dus volgens jullie vrijggeeft dat we dus maar 2 nummers dan uiteindelijk kunnen gebruiken, op de twee poorten van de Experiabox. Ik vind het alleen dan gek dat ze je er wel 4 kunnen leveren, wat heb je daar dan aan? twee nummers voor 1 telefoonpoort? Maar goed, bedankt in ieder geval voor de ondersteuning.

• asmi
  • Niet online
Kickerzz schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:26:
Ik vind het alleen dan gek dat ze je er wel 4 kunnen leveren, wat heb je daar dan aan? twee nummers voor 1 telefoonpoort?
Dat lijkt mij een vraag die je eens aan KPN zou moeten stellen.
Ik krijg de indruk dat je maar 1 SIP-account krijgt en dat KPN daar de 4 MSN-nummers aan heeft gekoppeld. Hoe een klant die MSN-nummers zou moeten kunnen onderscheiden moeten ze toch kunnen vertellen.
Als het allemaal toch niet blijkt te kunnen zou je kunnen overwegen om een aantal MSN's te migreren naar aparte VOIP-account bij budgetphone of zo. Dan kun je ze in ieder geval wel met je FritzBox benaderen.

• SCIxX
Je krijgt alle 4 de nummers mee omdat er in het verleden veel fout ging bij slechts 2 of 3 nummers meenemen, vaak ging er dan maar 1 mee en waren klanten snel de dupe. Daarom hebben ze besloten of 1, of 4 nummers mee te nemen, ook al kun je via de experiabox er maar 2 teggelijk gebruiken.

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5

hier staan dacht ik SIP instellingen

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Pagina: 1