Toon posts:

Resolutie Intel 965GM (Laptop) kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laptop via de de VGA kabel aangesloten op mijn lcd tv (philips 42pfl9603) via de VGA ingang. Ik heb een simpele intel 965GM videokaart en deze zou volgens de Intel site HD resoluties moeten ondersteunen. Ik kan echter de resoltutie naar de de LCD tv niet niet hoger instellen dan 1024 X 768. Ik alleen kiezen voor lagere resoluties. Er is zelfs geen mogelijkheid om niet ondersteunde reslotuties te selecteren. Ik heb van alles geprobeerd incl. upgrades van de drivers en alle mogelijke instellingen binnen Vista, maar niets schijnt te werken :?

Heeft iemande wellciht een oplossing of een handige tooltje/work around hiervoor?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Met Ultramon de resolutie van je TV forcen :)

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Ultramon net geinstalleerd en zelfs met dt programma wil het niet lukken. Ik heb nog steeds alleen een beperkte resolutie.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Weet je zeker dat je TV ook een hogere resolutie via de VGA aansluiting aankan?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
De Philips gebruiksaanwijzing geeft niets weer over een maximum resolutie met een vga kabel. Ik denk dat dat geen probllem moet zijn. Overigens wordt in Vista de externe verbinding met de TV altijd gezien als een standaar scherm en niet als een Full HD LCD TV met hogere resolutie. Kan het misschien hieraan liggen? Is er een manier om een dergelijk apparaat in Vista te installeren?

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 20:25

Adw

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Toshiba Portege R200. De drivers van Toshiba zelf ondersteunde die specifieke hogere resoluties niet op vga-out. Mijn oplossing was om drivers van een andere fabrikant voor dezelfde chipset/vga te gebruiken, in combinatie met powerstrip. Nu kan ik wel gewoon op mijn externe breedbeeld monitor werken op z'n native resolutie.
Pagina: 1