[Go6100] Externe resolutie te laag

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik heb een laptop met een nvidia geforce go 6100. Prima dingetje, voor internet en word en af en toe een leuk oud spelletje.

Helemaal tevreden dus over dat ding. Maar, ik ben van plan een externe monitor te kopen, en dan gelijk een 24". Deze hebben een resolutie van 1920x1200. Volgens de nvidia site kan mijn videokaart die resolutie aan. Om dit even te testen heb even een 19" aangesloten met een max resolutie van 1680x1050. Nu kan ik alleen geen hogere resolutie instellen dan 1440x900 :(

Ik heb al nieuwe drivers gedownload iets van 169.54 ofzo. Maar dat maakt ook geen verschil.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hogere resoluties kan instellen?

Als ik de monitor niet aansluit, dan kan ik een resolutie instellen tot wel 2045x1400 (ofzo). Steek ik de vga kabel erin, dan veranderd dat tot max dus die 1440x900.

[ Voor 11% gewijzigd door Opperhoof op 28-06-2008 15:33 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al geprobeerd om te kijken of je een vinkje als "Do not display resolutions this monitor does not support" kunt uitvinken?
Vaak kun je deze vinden in de Display Settings binnen een control panel van een driver.
Op die manier kun je de driver gewoon vertellen dat hij die resolutie moet gebruiken ipv te overleggen met de monitor over wat het maximum is.

Mocht dat niet lukken dan is een dergelijke resolutie wel met tooltjes te forceren, zolang de hardware het maar aankan.

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 28-06-2008 16:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ultraman schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:34:
Heb je al geprobeerd om te kijken of je een vinkje als "Do not display resolutions this monitor does not support" kunt uitvinken?
Vaak kun je deze vinden in de Display Settings binnen een control panel van een driver.
Op die manier kun je de driver gewoon vertellen dat hij die resolutie moet gebruiken ipv te overleggen met de monitor over wat het maximum is.

Mocht dat niet lukken dan is een dergelijke resolutie wel met tooltjes te forceren, zolang de hardware het maar aankan.
Ik heb een soortgelijk probleem en ik heb niet de optie in Vista om een hogere resolutie te forceren. Welke tool zou je hiervoor kunnen gebruiken. Overgines heb ik zelf al Ultramon geprobeerd en hiermee lukt het ook niet.