Omdat ik mijn speakers wat zuiverder wilde laten klinken heb ik twee extra speakers en een subwoofer aangeschaft (een versterker). Het idee was de speakers te ontlasten door de lage tonen er vanaf te halen, maar nu ben ik eens in de handleiding van mijn receiver aan het kijken (Pioneer 4700) en die biedt mij geen optie om de bas eruit te halen, afgezien van de gebruikelijke EQ's. maar ik neem aan dat als ik een ander EQ kies het uitgangssignaal van de RCA ook verandert?
De speakeropzet wordt alsvolgt:
Front: Infinity REF 5022 (45W RMS)
Rear: Infinity Kappa 5", wat oudere speakers, 35W RMS
Versterker: Boss GT380 met bass remote 300W RMS
Subwoofer: Infinity REF1250 (300W RMS, 1000W max)
De sub zit op de (stereo) versterker gebrugd, en die hangt op zijn beurt aan de RCA van mijn radio.
De vraag is nu, moet ik een nieuwe Receiver kopen (die een sub-mode RCA heeft en een high/middpass filter voor de speakers), of moet ik iets van een filter kopen dat ik tussen de speakers en de HU doe? Kortom: hoe los ik dit probleem op?
De speakeropzet wordt alsvolgt:
Front: Infinity REF 5022 (45W RMS)
Rear: Infinity Kappa 5", wat oudere speakers, 35W RMS
Versterker: Boss GT380 met bass remote 300W RMS
Subwoofer: Infinity REF1250 (300W RMS, 1000W max)
De sub zit op de (stereo) versterker gebrugd, en die hangt op zijn beurt aan de RCA van mijn radio.
De vraag is nu, moet ik een nieuwe Receiver kopen (die een sub-mode RCA heeft en een high/middpass filter voor de speakers), of moet ik iets van een filter kopen dat ik tussen de speakers en de HU doe? Kortom: hoe los ik dit probleem op?
[ Voor 5% gewijzigd door Buggle op 30-06-2008 13:51 ]