Toon posts:

pc traag na installatie netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de (trotse *kuch*) eigenaar van een pc'tje met volgende specs:

-pentium III celeron 1ghz
-384mb ram
-Gforce 4 mx
-windows xp pro 2002 sp2
-usb 2.0

onlangs kocht ik mij een draadloze modem (dlink) die ik verbond met mijn pc via het meegeleverde usb thingy. mijn pc heeft nu ongeveer 10min nodig om op te starten daar waar dit vroeger op 2min was gebeurt. internet is ook vrij traag alhoewel ik een connectiesnelheid heb van 260mbps (volgens icoontje alllesinds). het enigste wat ik verandert heb is: 1 draadloos internet, 2 avg virusscanner gezet en 3 zonelarm gezet. is dit mischien teveel voor mijn pc om te draaien ofzo want ik weet het echt niet meer.
echt veel geld heb ik niet over om nieuwe pc te kopen dus alle tips zijn welkom. danku alvast.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, dat is erg veel voor zo'n PC. Je vermeldt de traagste factor niet eens, je HDD...
Je komt RAM tekort.

En een Pentium 3 Celeron bestaat niet... Het is of een P3, of een Cellie.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 28-06-2008 13:50 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je zou je usb stickje voor wifi er uit kunnen halen tijdens het opstarten en nog eens kunnen zien hoe lang het duurt met het opstarten. Als dit nog steeds lang duurt ligt het aan zone alarm en/of avg. Is het opstarten sneller dan ligt het dus aan je stickje voor wifi en zou je beter je computer bedraad aan kunnen sluiten (is de goedkoopste oplossing ;))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd al maar ik win mischien 10sec ofzo. als ik zonealarm afzet win ik paar minuten blijkbaar maar surfen zonder firewall/virusscanner lijkt mij ook niet echt slim.
maar als ik de reacties zo lees en ik denk logisch na zou ik dan niet beter af zijn indien ik een nieuwe harde schijf steek, type seagate barracuda of samsung spinpoint ofzo?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 12:17
Niet om te flamen of zo, maar als je met xp wil werken zou ik toch gaan denken aan een nieuwe pc.
Argumenten:

- Start XP op, met firewall / antivirus en je 384MB mem zit vol, je pc gaat dus staan swappen op zijn HDD en dat kan gruwelijk traag worden (vooral op oudere systemen)
- Een nieuwe snellere disk erin heeft ook geen nut, een P3 /Celly kan die snelheid toch niet verwerken.
- Meer geheugen zou kunnen helpen, maar vindt dat nog maar eens voor een normale prijs.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik zou er extra geheugen in zetten. Dat zal heel veel helpen in opstart tijd. Ik denk dat als je op je HDD activiteiten lampje let bij het opstarten, is de harde schijf continue aan het ratelen. Zoals hierboven gezegt, is ie dan aan het swappen en dat kost heel veel tijd. Even checken wat voor geheugen er in zit (hopelijk voor jou DDR) en dan wat bij kopen. In de range van 512MB tot 1GB. Je hebt geen dual channel (was er niet op de mainstream borden toen volgens mij) dus 1 reepje is genoeg.

Vette shit!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Al geprobeerd te starten zonder netwerk-verbinding? Misschien even disablen van je netwerkadapters om dit te proberen.
Ik kan uit je beschrijving niet precíes opmaken waar het starten spaak loopt (voor/ na login), maar misschien heeft het te maken met het feit dat het lang duurt voor de PC een IP-adres krijgt. Tevens weet ik niet of je toen het nog beter werkte ook XP draaide..

In het verleden heb ik dit ooit gehad (weet niet meer of dat Xp of 98 was). Lag toen wel aan een user error :P, maar met een fixed ip werkte het meteen een stuk beter. Daarna mijn netwerk maar even goed geconfigureerd ;)

Weet niet of dergelijke issues in XP nog voorkomen (als het al XP was) icm de netwerk-randapparatuur die er tegenwoordig verkrijgbaar is. Maar goed.. Het is het proberen waard..

"It's about time you showed up Fox!"

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:53:
heb ik geprobeerd al maar ik win mischien 10sec ofzo. als ik zonealarm afzet win ik paar minuten blijkbaar maar surfen zonder firewall/virusscanner lijkt mij ook niet echt slim.
Je hebt zowieso te weinig geheugen. En misschien zijn mensen het hier wel niet eens met mij, maar als je internet via draadloos heb je een router staan neem ik aan. Op zich is een firewall dan niet echt nodig (die firewall helpt dan alleen tegen uitgaand verkeer)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies. ik denk dat ik toch maar op mijn tanden ga bijten voor een tijdje en wat geld aan de kant ga schuiven voor een nieuw pc'tje. alleen de vrouw zien te overhalen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:36:
bedankt voor de replies. ik denk dat ik toch maar op mijn tanden ga bijten voor een tijdje en wat geld aan de kant ga schuiven voor een nieuw pc'tje. alleen de vrouw zien te overhalen.
voor 200 euro heb ik gisteren een simpel systeem samengesteld excl hdd en besturingssysteem, dus het hoeft niet heel duur. (kan wel, aangezien ik voor 1500 euro aan hardware+randapparatuur heb staan :+)

512mb geheugen DDR1 is voor eurotje of 20-40 nieuw te bestellen, je zou ook even een add in de V&A kunnen plaatsen in de zoektocht naar geheugen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1